Вебінар «Німецько-український проєкт Dipsozhelp: цифрова психосоціальна підтримка для студентів з України»


Проєкт «Гостьові професори»
Вебінар
«Німецько-український проєкт Dipsozhelp: цифрова психосоціальна підтримка для студентів з України»
Ярослав Сергійович Слуцький, Доктор педагогічних наук, запрошений дослідник Університету прикладних наук Рейн-майн (м.Вісбаден, Німеччина).

30 вересня 2024 року у рамках проєкту «Гостьові професори» відбувся вебінар на тему «Німецько-український проєкт DipSozHelp: Цифрова психосоціальна підтримка для студентів з України», який провів для здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти ОПП «Практична психологія» доктор педагогічних наук, запрошений дослідник Університету прикладних наук Рейн-Майн (м.Вісбаден), Німеччина Ярослав Сергійович Слуцький.
Під час вебінару було приділено увагу важливим аспектам психологічної підтримки студентів, які переживають складні життєві ситуації, зокрема в умовах війни та адаптації до нових соціальних обставин. Я. Слуцький детально представив концепцію проєкту DipSozHelp, спрямованого на створення цифрових інструментів для психосоціальної підтримки українських студентів. Особлива увага була приділена методам онлайн-консультування, самодопомоги та розвитку стресостійкості, що є важливими для сучасних молодих людей, які стикаються з високим рівнем емоційного навантаження.
Вебінар став цінним ресурсом для здобувачів вищої освіти, оскільки надав практичні інструменти для подолання психоемоційних труднощів. Учасники змогли ознайомитися з німецьким досвідом у сфері психосоціальної підтримки та отримати відповіді на запитання щодо впровадження таких технологій в Україні. Завдяки ініціативі «Гостьові професори», студенти отримали можливість розширити свої знання про цифрові платформи підтримки, що сприяє їхній професійній підготовці та особистісному зростанню.

 

На факультеті спеціальної освіти відбулися заходи до Дня захисників і захисниць України

1 жовтня здобувачі факультету спеціальної освіти провели заходи, присвячені Дню захисників і захисниць України.
Студенти 2 курсу підготували виступи та обговорили важливість підтримки української армії.
Цей захід став важливим моментом для всіх учасників, адже він дав змогу висловити вдячність нашим захисникам і захисницям за їхню мужність і самовідданість. Молодь продемонструвала своє бажання бути активною частиною суспільства та підтримувати нашу армію в цей складний для країни час.
На 3 курсі відбулася кураторська година. Куратор доц. Одинченко Л. К. обговорила зі студентами ідею і основний сенс Дня захисників і захисниць України. «Це передусім свято тих, завдяки кому ми зберігаємо незалежність, маємо змогу жити повсякденним життям – працювати, творити, відпочивати, вчитися самим та навчати дітей.
У цей день ми вшановуємо сучасних захисників і захисниць України та українських героїв різних епох.
Сучасні воїни примножують і розвивають тисячолітні українські військові традиції. Дякуємо всім, хто боронить нашу незалежність і маємо згадати кожного, хто віддав життя за Україну.
Це свято – ще одна можливість подякувати Силам оборони України. Наша подяка – не щось абстрактне і безособове, адже в кожного з нас є рідні, друзі, колеги, котрі стоять на захисті нашої країни і свободи.
Ми маємо забезпечувати нашій армії міцний тил – кожен у свій спосіб, але з максимальною самовіддачею, так, щоб це посилювало наших оборонців і наближало перемогу».

Обговорили зміст навчального курсу «Психо-соціальне благополуччя дитини»

Співпраця нашого університету The LEGO Foundation від 2021 року у проєкті зі впровадження в освітній процес ігрових та діяльнісних методів навчання (регіональний координатор від нашого вишу – перша проректора Ольга Набока) має втілені результати, а саме: на ОП «Початкова освіта» викладачами кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті реалізуються такі освітні компоненти: на бакалаврському рівні – обов’язковий «Навчання через гру», вибірковий «Діяльнісне освітнє середовище»; на магістерському – вибірковий «Діяльнісний підхід у початковій школі» (проф. В.О. Гринько, ас. Н.В. Корягіна).
У 2023 році фундація запропонувала співпрацю у проєкті «Благополуччя дітей і педагогів: дієві інструменти психо-соціальної підтримки. Викладачі кафедри доц. Т.А. Євтухова ас. Н.В. Корягіна отримали підвищення кваліфікації в цьому напрямку, і вже цього навчального року здобувачі магістерського рівня почали набувати актуальних і вкрай важливих компетентностей на вибірковому курсі «Психо-соціальне благополуччя дитини».
Саме для обговорення перших результатів навчання, особливостей викладання цього курсу у вищій школі в дистанційному форматі, а також обговорення робочої програми, силабусу, навчально-методичних матеріалів була запрошена на засідання кафедри стейкголдерка – тренерка The LEGO Foundation Ірина Піскова. Пані Ірина погодилась із запропонованим трактуванням робочих матеріалів і виказала сподівання, що новий курс станеться у пригоді майбутнім учителям початкової школи, адже покликаний поглибити й розширити їхні знання з теорії і практики психології надзвичайних ситуацій, педагогіки гри, ефективних стратегій психосоціальної підтримки розвитку та навчання дитини в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема засобами навчання через гру; створювати безпечне ігрове освітнє середовище; забезпечити розвиток загальних і професійних компетентностей педагогів; активізувати розвиток значущих професійних якостей педагогів, у тому числі – психологічної стійкості, самоорганізації, рефлексії, агентності, мотивації до професійного самовдосконалення, самоменеджменту в умовах надзвичайних ситуацій.
Дякуємо стейкхолдерці пані Ірині за співпрацю!

Обговорення освітньої програми: організаційно-консультативна нарада з участю здобувачів і стейкголдера

16 вересня 2024 року на кафедрі германської та слов’янської філології відбулася організаційно-консультативна нарада з питань освітньої програми для студентів другого (магістерського) рівня освіти денної та заочної форм навчання «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))».
Гарант освітньої програми, к. філол. н., доцент В. В. Роман озвучила основну мету заходу – обговорення освітньої програми, що є важливим етапом у забезпеченні якісного навчання та адаптації навчальних планів до потреб студентів. На зустрічі були присутні викладачі кафедри ГСФ, студенти та стейкголдер освітньої програми Куч Володимир Ігоревич, перекладач у видавництвах «Клуб сімейного дозвілля», «Arthuss», «Видавництво старого лева», «Жорж», «Nebo BookLab Publishing».
Під час цієї наради учасники, включаючи викладачів, здобувачів та стейкголдера, мали можливість обговорити ключові аспекти робочих навчальних програм вибіркових дисциплін. Стейкголдер закцентував увагу на вимогах ринку праці, що дало змогу ідентифікувати ключові навички, які мають бути включені до навчальних програм.
Студенти поділилися своїми враженнями про дисципліни освітньої програми, висловлюючи зацікавленість у впровадженні нових тем, які відповідають сучасним тенденціям. Вони також запропонували варіанти вдосконалення методів викладання, зокрема, включення інтерактивних форм навчання та проєктних робіт.
Обговорення завершилося визначенням основних напрямків для подальшої роботи над програмами. Було вирішено створити робочу групу, до складу якої увійдуть студенти, викладачі та представники стейкхолдерів, для більш детального опрацювання отриманих пропозицій.
Такий формат наради сприяв конструктивному діалогу між усіма учасниками, забезпечивши залучення студентів до процесу прийняття рішень та підвищення якості освіти в навчальному закладі.

Нарада робочої групи ОП «Фізична культура і спорт» зі стейкголдерами щодо затвердження Плану роботи на 2024-2025 навчальний рік

3 жовтня на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась нарада робочої групи ОП «Фізична культура і спорт», на який були присутні члени РГ, завідувач випускової кафедри професор Владислав Дичко та представники зовнішніх стейкголдерів: Андрій Казначєєв, заслужений тренер України, заслужений працівник фізичної культури та спорту України, тренер вищої категорії та Вадим Василевський, заслужений майстр спорту України, заслужений тренер України, тренер національної збірної з бодібілдингу та фітнесу міжнародної федерації IFBB, суддя міжнародної категорії.
Володимир Бобирєв, звернувся до колег з пропозицією запросити на посаду гаранта ОП професора Владислава Дичка задля забезпечення якомога кращої реалізації освітнього процесу. Члени РГ підтримали пропозицію одноголосно.
Задля забезпечення якості освітнього процесу у склад робочої групи професор Дичко запропонував запросити Вадима Василевського, заслуженого майстра спорту України, заслуженого тренера України, 4-разового чемпіона світу та чемпіона Європи з бодібілдингу та фітнесу міжнародної федерації IFBB, голову Луганської обласної федерації бодібілдингу та фітнесу ФББУ, тренера національної збірної, суддю міжнародної категорії IFBB, волонтера та громадського діяча.
Також задля включення у процеси реалізації ОП «Фізична культура і спорт» гарант запропонував залучити у робочу групу студента 1-го курсу спеціальності 017 Фізична культура і спорт Юрія Якимішина. Члени РГ одноголосно підтримали кандидатури.
Після оновлення складу РГ обговорили внесення змін в ОП «Фізична культура і спорт» згідно наказу №29 від 18.01.24 ДВНЗ «ДДПУ» та наказу МОН України «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти» №842 від 13.06.2024 було доповнення позиції «Загальні компетентності» розділу «ІV Перелік компетентностей випускника».
Також впродовж засідання обговорили та затвердили План роботи зі стейкголдерами на 2024-2025 навчальний рік.
Нарада пройшла плідно, було накреслено шляхи подальшої співпраці, Владислав Вікторович подякував колегам та стейкголдерам, що долучилися до цієї необхідної роботи.