Вебінар «Нові горизонти освіти: використання платформи Discord для викладання»

На кафедрі педагогіки вищої школи 22.10.2024 р. здобувачем 4 курсу ОНП Освітні, педагогічні науки третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти В’ячеславом Корольовим було проведено вебінар «Нові горизонти освіти: використання платформи Discord для викладання».
У роботі вебінару взяли участь викладачі кафедри педагогіки вищої школи, зовнішні стейкґолдери: директор Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж» к.пед.н. Олійник Олена Іванівна, в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Юлія Олександрівна, в.о. директора Комунального закладу «Бахмутський педагогічний фаховий коледж» Рубцова Марина Анатоліївна, директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов Самандар Надирович, директор Слов’янського енергобудівного фахового коледжу Турка Віктор Миколайович, директор Державного закладу професійної освіти «Сіверський професійний ліцей» Стиранець Володимир Іванович, фахівці-практики: заступник директора з навчальної роботи Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж» к.пед.н., доц. Нємцева Наталія Сергіївна, старший майстер виробничого навчання Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Бондаренко Наталія Володимирівна, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.
На завершення вебінару учасники дійшли спільного висновку, що інтеграція сучасних цифрових інструментів, таких як Discord, відкриває нові можливості для організації освітнього процесу. Платформа забезпечує гнучкість, зручність комунікації та ефективну взаємодію між викладачами й здобувачами. Особливу увагу було приділено практичним аспектам використання Discord для створення інтерактивного освітнього середовища, що відповідає сучасним потребам. Учасники заходу підкреслили важливість впровадження інноваційних технологій для підвищення якості освіти та стимулювання активного залучення здобувачів до навчання.

Методичний семінар: «Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання: огляд інновацій»

30 жовтня на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся методичний семінар на тему «Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання: огляд інновацій». Окрім членів РГ спеціальності 014 СО (Технології) у заході взяли участь стейкхолдери: Клейно Євген Олександрович – викладач Торецького професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області, кандидат педагогічних наук, випускник ДВНЗ ДДПУ спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології); Гусак Наталія Володимирівна – завідувач відділення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання і технології), викладач спеціальних дисциплін Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж»; кандидат педагогічних наук та Замура Дарина Геннадіївна – здобувачка 2 курсу денної форми навчання спеціальності «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» ОПП «Середня освіта» бакалаврського рівня вищої освіти, ДВНЗ «ДДПУ».
Ключовими напрямами обговорення стали: недостатній кадровий потенціал у сфері інклюзивного навчання та можливості підвищення рівня фахової підготовки та перепідготовки педагогічних працівників (доповідач Бондаренко В.І.); необхідність вивчення вітчизняними дослідниками зарубіжних теорій і моделей підтримки дітей та підлітків «особливої категорії», що має значний вплив на оновлення української системи освіти (доповідач Клєйно Є.О.); актуальність завдання створення ефективної та кваліфікованої освітньої підтримки для дітей із різними рівнями розумової відсталості (доповідач Гусак Н.В.).
Доповідач Вовк Н.В. проаналізувала план заходів Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та узагальнила, що інклюзивна освіта передбачає поєднання різних факторів, які сприяють як ефективному навчанню, так і соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Саме тому важливо створити такі педагогічні умови ефективної організації інклюзивного освітнього середовища на уроках технологій, які сприятимуть цілком інтегрованому підходу до навчання. А саме: застосування комплексу новітніх технологій на уроках технології, спрямованих на стимулювання мотивації учнів з обмеженими фізичними можливостями до навчальної діяльності; формування у дітей з обмеженими фізичними можливостями позитивного ставлення до праці особливо на уроках технологій.

Зустріч стейкхолдерів зі здобувачами ОП «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))»

28 жовтня 2024 року відбулася зустріч стейкхолдерів освітньої програми «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))» зі здобувачами першого курсу, які навчаються на цій програмі. На зустрічі були присутні гарант цієї ОП доц. Нестелєєв М.А. і стейкхолдери зазначеної ОП — Стасюк Б. В. (перекладач, канд. філол. наук, старший викладач кафедри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка), Фірсова Н. З. (перекладачка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка). Зокрема, обговорили відповідальний підхід до визначення потрібних вибіркових дисциплін і те, яких дисциплін бракує здобувачам. Крім того, присутні стейкхолдери зробили доречні зауваження щодо того, на яких онлайн-ресурсах можна покращувати свої компетентності, які стосуються іноземної мови. Також окремо зазначали цінність і потрібність перекладу для сучасної української культури, адже важливі перекладені тексти дають змогу нам швидко ознайомлюватися з найновітнішими явищами в науці та літературі.

Вебінар за участі роботодавців

01.11.2024 року на кафедрі соціальної роботи пройшов вебінар на тему: «Стресостійкість як риса сучасного фахівця соціальної сфери». Захід був присвячений Дню працівника соціальної сфери та 85-річчю Донбаського державного педагогічного університету. Учасниками зустрічі були викладачі кафедри, студенти спеціальностей 231 Соціальна робота, 232 Соціальне забезпечення та роботодавці - Анна Кобзиста (в.о. директора Комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Слов’янської міської ради Донецької області». ), психологиня відділення медичної допомоги підліткам та молоді «Клініка, дружня до молоді» КНП СМР «Міська лікарня № 1 м. Слов’янська» Ірина Олександрівна Смелкова. Вебінар провела психологиня Комунального некомерційного підприємства «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» - Юлія Володимирівна Макогон.
Під час роботи вебінару було розкрито поняття «стрес», його симптоматичні прояви (фізичні, емоційні, когнітивні та міжособистісні реакції), рівні вияву стресу, поняття «стійкість» і основні характеристики стресостійкості, а також відпрацьовано вправи та техніки для зняття стану напруження.

Вибіркові дисципліни як задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб суспільства

28 жовтня 2024 року на філологічному факультеті Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» відбулася зустріч зі здобувачами другого (магістерського) рівня ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант – доц.Падалка Р.М.), на яку було запрошено фахівців-практиків, представників роботодавців та стейкголдерів інших закладів освіти, зокрема Матюшину Людмилу Володимирівну, заступника директора Словʼянського педагогічного ліцею, учителя української мови та літератури. Викладачі університету запропонували здобувачам вибіркові дисципліни (дисципліни, які забезпечують більш повне задоволення освітньо-культурних запитів та інтересів особи здобувача) для опанування загальних засад методології наукової та професійної педагогічної діяльності. Вибір дисциплін вибіркових компонентів ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» здобувачі здійснювали в процесі побудови індивідуальної освітньої траєкторії, що уможливить формування загальних та спеціальних компетентностей, достатніх для ефективного розв’язування стандартних і нестандартних комплексних проблем у процесі професійної педагогічної діяльності вчителя ЗЗСО та фахової передвищої освіти.