Участь у заходах до Дня писемності та мови

Відповідно до плану роботи кафедри української мови та літератури протягом жовтня 2024 р. на філологічному факультеті проходили заходи до Дня української писемності та мови. Керівник групи забезпечення спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), гарант ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, викладачі кафедри, стейкхолдери ОПП (Самохвалова Людмила Віталіївна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи, Рева Вікторія Юріївна, в.о. директора, заступник директора з НВР Краматорської ЗОШ № 20 І-ІІІ ступенів, Маторіна Наталя Михайлівна, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки) разом зі здобувачами долучилися до написання Радіодиктанту національної єдності, відвідали презентацію навчального посібника «Історія журналістики Донеччини», автором якої є поет, журналіст і краєзнавець Олег Максименко – випускник філологічного факультету, взяли участь у дискусії «Що містить у собі текст, адресований людям? Як набути комунікативної компетентності? Як навчитися бачити й розкривати проблему? Які межі втручання журналіста в життя соціуму та індивіда?».

Гостьова лекція як майданчик для обміну досвідом та науковими розвідками

17 жовтня 2024 здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання філологічного факультету, група забезпечення ОПП Середня освіта (Українська мова і література) (гарант - доц.Падалка Р.М.), викладачі кафедри української мови та літератури, стейкголдер освітньої програми Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, узяли участь у заході, ініційованому кафедрою української мови та літератури ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», зокрема в конференції «Історія журналістики Донеччини»: – презентації творчості Олега Максименка, укладача антології-довідника «Українські письменники Краматорська 1868-2023 рр», книг з історії заводів Краматорська, книг з історії боротьби за українську культуру та підпільної боротьби ОУН на теренах Краматорщини й Слов'янщини в роки Другої світової війни. Автора 5 поетичних збірок. Сподіваємося, що науковий досвід, отриманий на конференці, збагатить знання науковців та здобувачів вищої освіти.

Формування життєстійкості молоді: практичні інструменти для здобувачів вищої освіти

Майстер-клас «Формування життєстійкості молоді: практичні інструменти для здобувачів вищої освіти»
Чепіга Ельміра Олександрівна
голова ГО Країна Розвитку, координаторка молодіжних волонтерських програм, тренерка, фасилітаторка державних програм для молоді, аспірантка 2 курсу Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки.
15 жовтня 2024 р. відбувся майстер-клас на тему «Формування життєстійкості молоді: практичні інструменти для здобувачів вищої освіти», котрий провела для здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти ОПП «Практична психологія» голова ГО Країна розвитку, аспірантка 2 курс Спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки – Чепіга Ельміра Олександрівна.
Під час майстер-класу спікерка зосередила увагу на важливості розвитку життєстійкості серед молоді як одного з ключових факторів успішної адаптації у сучасному світі. Вона наголосила, що життєстійкість допомагає здобувачам вищої освіти долати труднощі та стресові ситуації, що виникають під час навчання. Чепіга Ельміра Олександрівна поділилася практичними інструментами, які сприяють розвитку цієї важливої навички. Серед них вона виділила техніки саморегуляції, позитивного мислення та управління емоціями. Також спікерка звернула увагу на роль підтримки соціального оточення та співпраці з однолітками для зниження рівня стресу. Присутні здобувачі активно брали участь у інтерактивних вправах, які допомагали їм краще зрозуміти власні емоційні реакції.
Окремо було обговорено питання балансування навчання та особистого життя як важливого аспекту життєстійкості. Чепіга навела приклади успішної реалізації цих практик у рамках волонтерських програм, де учасники могли зміцнювати свої стійкі якості. Завершуючи майстер-клас, вона підкреслила важливість постійного саморозвитку та практикування отриманих знань для досягнення внутрішньої гармонії.

Разом до практичної підготовки майбутніх педагогів

14 жовтня 2024 року група забезпечення ОПП Середня освіта (Українська мова і література) (гарант - доц.Падалка Р.М.), викладачі кафедри української мови та літератури, стейкголдер освітньої програми Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, відвідали заняття здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання філологічного факультету на виробничій (педагогічній) практичній підготовці в Слов’янському педагогічному ліцеї. Фахівці-практики під час аналізу уроків здобувачів ознайомили їх з особливостями навчального процесу в онлайн-форматі, спрямованим на забезпечення навчальних компетентностей, зокрема учнів та учениць 11 класу гуманітарного відділення. Зазначено, що основною метою педагогічної практики є удосконалення в здобувачів на основі отриманих знань сучасних форм, методів, засобів і технологій організації навчання та виховання уміння застосовувати їх у процесі педагогічної діяльності, розвиток інтересу до педагогічної та наукової діяльності загалом.

Настановча зустріч з проходження преддипломної практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістерського рівня вищої освіти спеціальності 073 менеджмент

11 жовтня на кафедрі управління та адміністрування відбулася зустріч для здобувачів другого курсу магістерського рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент», присвячена проходженню переддипломної практичної підготовки. У заході прийняли участь гарант освітньої програми – док.ек. наук, професор Сергій Коверга, керівники практики, наукові керівники кваліфікаційних робіт та ключові стейкголдери, які активно співпрацюють із кафедрою управління та адміністрування.
Під час зустрічі здобувачі отримали важливі настанови щодо основних вимог проходження практики, а також обговорили завдання, мету та очікувані результати. Стейкголдери поділилися своїм досвідом, визначивши реальні професійні виклики, які чекають на студентів під час практики.
Учасники також торкнулися питань співпраці з підприємствами, установами та організаціями, де студенти проходитимуть практику, оформлення документації та можливостей для професійного зростання.