Віртуальна екскурсія спеціальними закладами освіти

В даний час одним з пріоритетних освітніх напрямків вищих навчальних закладів є орієнтованість на підготовку здобувачів до майбутньої трудової діяльності, яка включає в себе не тільки озброєння основами знань, необхідних на практиці, а й формування професійних умінь і навичок. Навчання у ЗВО пов'язане з періодом, коли здобувач став на шлях прихильності професії і засвоює її в процесі професійно - пізнавальної діяльності. Прогнозуючи себе в майбутнє, студент сам себе формує. Для об'єднання навчального процесу з реальним професійним життям та ефективною підготовкою до майбутньої професії, сьогодні для здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти відбулася віртуальна екскурсія по КЗ Спеціальна школа «Гармонія» Кам’янської міської ради та Слов’янській спеціальній школі № 41 Донецької обласної ради. Віртуальна екскурсія дозволила показати особливості професії, яку здобувають студенти, дати уявлення про практичне використання знань, та вплинула на емоційну сферу майбутніх фахівців і формування у них загальних і професійних компетентностей.
Щиро дякуємо Олешко Наталії Юріївні, заступнику директора з навчальної роботи СШ «Гармонія» та Борисової Олені Вікторові, директорці СШ № 41 за організацію наданого заходу та надану можливість завітати до школи, побачити її зовні, спортивні об'єкти, віртуально прогулятися по внутрішньому двору, класам та коридорам, відвідати їдальню, спальні та взагалі поринути у шкільну атмосферу.
Завжди дякуємо нашим стейкхолдерам-роботодавцям за багаторічну співпрацю!

Рецензування пакетів завдань із практичної підготовки ОП “Початкова освіта” бакалаврського рівня вищої освіти

У межах розширеного засідання кафедри теорії і практики початкової освіти факультету початкової, технологічної та професійної освіти відбулося обговорення напрямів практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта та рецензування пакетів завдань для її професійної реалізації. В обговоренні нагальних питань взяли участь стейкхолдери ОП «Початкова освіта» – О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради Краматорського району Донецької області») і Ю. Пожитько (учителька початкових класів Слов’янської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 10 Слов’янської міської ради Донецької області, випускниця ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта), які звернули увагу на важливість створення цілісної системи практичної підготовки здобувачів вищої освіти, яка забезпечить майбутніх учителів початкових класів необхідними знаннями, уміннями і професійними навичками, що сприятиме їхній готовності до викликів педагогічної діяльності у сфері початкової освіти. Стейкхолдери також наголосили на актуальних педагогічних підходах, цифрових технологіях та інноваційних методиках в організації сучасного освітнього процесу в початковій школі; зробили акцент на врахуванні розвитку емоційної стабільності, уміння справлятися зі стресом, здатності до самоаналізу і самовдосконалення, працювати з дітьми з різними освітніми потребами, взаємодіяти з колегами, батьками та адміністрацією школи, працювати в команді й адаптуватися до реалій шкільного середовища.

Вебінар за участі роботодавців

01.11.2024 року на кафедрі соціальної роботи пройшов вебінар на тему: «Стресостійкість як риса сучасного фахівця соціальної сфери». Захід був присвячений Дню працівника соціальної сфери та 85-річчю Донбаського державного педагогічного університету. Учасниками зустрічі були викладачі кафедри, студенти спеціальностей 231 Соціальна робота, 232 Соціальне забезпечення та роботодавці - Анна Кобзиста (в.о. директора Комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Слов’янської міської ради Донецької області». ), психологиня відділення медичної допомоги підліткам та молоді «Клініка, дружня до молоді» КНП СМР «Міська лікарня № 1 м. Слов’янська» Ірина Олександрівна Смелкова. Вебінар провела психологиня Комунального некомерційного підприємства «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» - Юлія Володимирівна Макогон.
Під час роботи вебінару було розкрито поняття «стрес», його симптоматичні прояви (фізичні, емоційні, когнітивні та міжособистісні реакції), рівні вияву стресу, поняття «стійкість» і основні характеристики стресостійкості, а також відпрацьовано вправи та техніки для зняття стану напруження.

Методичний семінар: «Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання: огляд інновацій»

30 жовтня на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся методичний семінар на тему «Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання: огляд інновацій». Окрім членів РГ спеціальності 014 СО (Технології) у заході взяли участь стейкхолдери: Клейно Євген Олександрович – викладач Торецького професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області, кандидат педагогічних наук, випускник ДВНЗ ДДПУ спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології); Гусак Наталія Володимирівна – завідувач відділення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання і технології), викладач спеціальних дисциплін Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж»; кандидат педагогічних наук та Замура Дарина Геннадіївна – здобувачка 2 курсу денної форми навчання спеціальності «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» ОПП «Середня освіта» бакалаврського рівня вищої освіти, ДВНЗ «ДДПУ».
Ключовими напрямами обговорення стали: недостатній кадровий потенціал у сфері інклюзивного навчання та можливості підвищення рівня фахової підготовки та перепідготовки педагогічних працівників (доповідач Бондаренко В.І.); необхідність вивчення вітчизняними дослідниками зарубіжних теорій і моделей підтримки дітей та підлітків «особливої категорії», що має значний вплив на оновлення української системи освіти (доповідач Клєйно Є.О.); актуальність завдання створення ефективної та кваліфікованої освітньої підтримки для дітей із різними рівнями розумової відсталості (доповідач Гусак Н.В.).
Доповідач Вовк Н.В. проаналізувала план заходів Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та узагальнила, що інклюзивна освіта передбачає поєднання різних факторів, які сприяють як ефективному навчанню, так і соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Саме тому важливо створити такі педагогічні умови ефективної організації інклюзивного освітнього середовища на уроках технологій, які сприятимуть цілком інтегрованому підходу до навчання. А саме: застосування комплексу новітніх технологій на уроках технології, спрямованих на стимулювання мотивації учнів з обмеженими фізичними можливостями до навчальної діяльності; формування у дітей з обмеженими фізичними можливостями позитивного ставлення до праці особливо на уроках технологій.

Зустріч стейкхолдерів зі здобувачами ОП «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))»

28 жовтня 2024 року відбулася зустріч стейкхолдерів освітньої програми «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))» зі здобувачами першого курсу, які навчаються на цій програмі. На зустрічі були присутні гарант цієї ОП доц. Нестелєєв М.А. і стейкхолдери зазначеної ОП — Стасюк Б. В. (перекладач, канд. філол. наук, старший викладач кафедри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка), Фірсова Н. З. (перекладачка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка). Зокрема, обговорили відповідальний підхід до визначення потрібних вибіркових дисциплін і те, яких дисциплін бракує здобувачам. Крім того, присутні стейкхолдери зробили доречні зауваження щодо того, на яких онлайн-ресурсах можна покращувати свої компетентності, які стосуються іноземної мови. Також окремо зазначали цінність і потрібність перекладу для сучасної української культури, адже важливі перекладені тексти дають змогу нам швидко ознайомлюватися з найновітнішими явищами в науці та літературі.