Спільний онлайн-тренінг кафедри дошкільної освіти та Дніпровської гімназії №80 «Використання застосунків зі штучним інтелектом для освітнього процесу в закладі дошкільної освіти»

30 жовтня 2024 року відповідно до плану роботи кафедри дошкільної освіти зі стейкхолдерами відбувся онлайн-тренінг «Використання застосунків зі штучним інтелектом для освітнього процесу в закладі дошкільної освіти». Онлайн-тренінг проводила стейкхолдер – Полєва Ю.Є. (в. о. директора Дніпровської гімназії №80 Дніпровської міської ради, вчитель інформатики) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за участі викладачів кафедри дошкільної освіти (доц. Біличенко Г.В., ст. викл. Вознюк А.А.).
Тренінг розроблений для майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти з метою ознайомити їх можливостями та перевагами використання застосунків зі штучним інтелектом в освітньому процесі. Під час тренінгу здобувачі ознайомилися з основними поняттями та принципами роботи штучного інтелекту, навчилися використовувати обрані застосунки для підвищення якості освітнього процесу, розглянули етичні аспекти використання штучного інтелекту в роботі з дітьми дошкільного віку.
Підсумовуючи результати плідної роботи дійшли висновку, що тренінг був успішним та дав учасникам цінні знання та навички щодо застосування застосунків у їхній професійній діяльності.

Зустріч-консультація щодо написання кваліфікаційних робіт здобувачами ОС Магістр спеціальності 035 «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))»

02 жовтня 2024 року кафедрою германської та слов’янської філології була організована зустріч та проведена консультація для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно))».
На зустрічі були присутні викладачі кафедри ГСФ, здобувачі та стейкголдер освітньої програми Куч В. І.
Спікер зустрічі гарант ОП, к. філол. н., доцент В. В. Роман ознайомила здобувачів з основними вимогами щодо написання випускних кваліфікаційних робіт згідно з «Положенням про випускні кваліфікаційні роботи в ДВНЗ Донбаський державний педагогічний університет), які розміщені на сайті університету та факультету. Було відзначено, що випускна кваліфікаційна є самостійним кваліфікаційним навчально-науковим дослідженням здобувача освітнього ступеня «Магістр» та передбачає вирішення наступних завдань: поглиблення, систематизацію отриманих теоретичних знань, виявлення здатності визначити та проаналізувати наукову та практичну проблему у галузі психології, зробити теоретичні висновки і узагальнення, застосувати знання при вирішенні конкретних наукових дослідницьких завдань із дотриманням принципів академічної доброчесності.
Однією з основних тем консультації стало обговорення можливих тем кваліфікаційних робіт. Викладачі презентували список запропонованих тем, які відповідають актуальним тенденціям у відповідній галузі знань. Було підкреслено, що вибір теми – це не лише формальність, а й можливість для кожного студента дослідити цікаву й актуальну проблему.
Під час обговорення студенти активно ставили запитання щодо запропонованих тем, їх актуальності та можливих підходів до дослідження. Важливою частиною дискусії стала також інформація про ресурси, які можуть бути корисними для написання кваліфікаційних робіт.
Онлайн консультація зі студентами щодо розподілу кваліфікаційних робіт стала важливим етапом у підготовці студентів до написання їхніх робіт. Зустріч дозволила не лише обговорити ключові моменти, а й зміцнити комунікацію між студентами та викладачами.
Ми сподіваємося, що подібні заходи стануть регулярними на нашій кафедрі, адже відкрите спілкування і підтримка є запорукою успіху в навчанні та професійному розвитку. Студенти отримали корисну інформацію, можливість обговорити свої ідеї та отримати поради, які допоможуть їм у написанні кваліфікаційних робіт.

Участь стейкхолдерів в обговоренні тематики кваліфікаційних робіт для державної атестації другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

На факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулося обговорення тематики кваліфікаційних робіт для державної атестації другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, що сприятиме підвищенню наукової якості, оригінальності досліджень завдяки конкретизації проблематики, визначенню дослідницьких питань і напрямів роботи, ефективному управлінню дослідницьким процесом здобувачів вищої освіти. Під час дружньої дискусії запрошеними стейкхолдерами – С. Крапівіною (директорка Слов’янського ЗЗСО I–ІI ступенів №19 Слов’янської міської ради Донецької області) і М. Головань (завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради Донецької області) – було зазначено, що пропоновані теми є сучасними, відповідають науковим і практичним викликам сьогодення та мають вагоме значення для галузі початкової освіти. Зокрема дослідження таких тем, як формування цифрової компетентності здобувачів початкової освіти засобами перевернутого навчання, розвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти на інтегрованих уроках «Мистецтво» засобами словесного малювання, формування критичного мислення здобувачів початкової освіти під час навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ», використання технологій штучного інтелекту для розвитку творчих умінь здобувачів початкової освіти, розвиток фінансової грамотності в здобувачів початкової освіти засобами інтерактивних технологій навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» сприятиме оптимізації та якісній організації освітнього процесу на уроках в початкових класах.

Методичний семінар: «Формування екологічної культури майбутніх викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти в галузі автомобільного транспорту»

У рамках плану співпраці зі стейкхолдерами спеціальності 015.38 Професійна освіта (Транспорт) першого (бакалаврського) рівня ВО, 29 жовтня проведено методичний семінар на тему «Формування екологічної культури майбутніх викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти в галузі автомобільного транспорту», присвячений розкриттю проблеми формування екологічної культури майбутніх викладачів професійного навчання в галузі автомобільного транспорту. До участі запрошено стейкхолдерів – Горбатюка Романа Михайловича – доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри машинознавства і транспорту ТНПУ імені Володимира Гнатюка, Шаповалову Надію Олександрівну – директорку Краматорського вищого професійного училища, Пометун Людмилу Григорівну – директорку Костянтинівського вищого професійного училища та студента ІІ курсу спеціальності «Професійна освіта» ДВНЗ «ДДПУ» Козлова Олександра.
В результаті обговорення виявлені найбільш значущі суперечності та проблемні аспекти екологічної освіти та виховання молодого покоління, зокрема майбутніх педагогів. Подальша робота буде сконцентрована на розкритті закономірності й характеристиці особливості процесу формування екологічної культури студентів в сучасних реаліях вищої педагогічної освіти.

Участь у Святі мови

У жовтні з нагоди Дня української писемності на філологічному факультеті гарантом ОП, доцентом кафедри української мови та літератури І.М.Рябініною зі здобувачами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))" та "Середня освіта (Українська мова і література. Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)" було проведено заплановану робочу зустріч із залученням стейкхолдерів - Г.О.Савченко (в.о. директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 7, учителя англійської та української мови) й О.М.Сулакової (заступника директора з навчально-виховної роботи, учителя української мови та літератури). Зокрема, було розглянуто заходи до зазначених свят, у межах яких заплановано участь у Всеукраїнському мовному конкурсі імені Петра Яцика, проведення спільних тематичних заходів. Здобувачі разом з учнями долучилися до написання всеукраїнського диктанту національної єдності, що проходив 25 жовтня.