Настановча конференція перед початком виробничої (педагогічної) практичної підготовки

Відповідно до освітньої програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))»), спеціальності 014 Середня освіта, другого (магістерського) рівня та навчального плану, на 3 семестр заплановано проведення виробничої (педагогічної) практичної підготовки:- у закладах загальної середньої освіти на рівні профільної середньої освіти;- у закладах фахової передвищої освіти). 15 кредитів. З огляду на це гарантом відповідної освітньої програми доц. Піскуновим О. В., керівником практичної підготовки доц. Маторіною Н. М., викладачами кафедри ГСФ було організовано зустріч здобувачів із стейкхолдерами Луганцовою Є. А. і Коротенко А. С.
Метою зустрічі стало обговорення завдань практичної підготовки, Інтернет ресурсів, які бажано використовувати в практичній підготовці, а також визначення баз практики. Зокрема, здобувачів було проінформовано, що формою підсумкового контролю після проходження виробничої (педагогічної) практичної підготовки у закладах загальної середньої освіти на рівні профільної середньої освіти та у закладах фахової передвищої освіти є захист звітної документації (диф.залік). Також гарант ОП презентував інформацію щодо уточнення самої назви виробничої (педагогічної) практичної підготовки для спеціальності 014 Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література) / магістерський рівень вищої освіти, доповнивши формулюванням «у закладах загальної середньої освіти на рівні профільної середньої освіти» ‒ «Виробнича (педагогічна) практична підготовка у закладах загальної середньої освіти на рівні профільної середньої освіти».
Було укладено перелік завдань, які рекомендовано включити до програми практики.

Перспективи майбутньої професії

ЗУСТРІЧ ВКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ ГСФ, ГАРАНТА ОП ЗІ СТУДЕНТАМИ-ПЕРШОКУРСНИКАМИ ОП «Середня освіта (Мова і література (англійська))»
«Перспективи майбутньої професії»
На початку навчального року було проведено зустріч гаранта освітньої програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))»)» доц. Піскунова О. В., викладачів кафедри германської та слов’янської філології та стейкголдера Луганцової Є. А. зі здобувачами освітньої програми другого (магістерського) рівня. Метою заходу була презентація освітньої програми, ознайомлення зі структурою та змістом освітніх компонентів, особливостями формування індивідуальної освітньої траєкторії, компенентностями та результатами навчання, які набувають здобувачі освітньої програми. Зокрема, було акцентовано увагу на тому, що ОП містить 2 вибіркові блоки («Німецька мова» / «Загальна філологія»), які містять 4 освітні компоненти, метою яких є розширення спеціальних компетентностей; а також дисципліни фахового вибору №1, 2, 3. 4 за 4 напрямами (лінгводидактичний, лінгвістичний, перекладацький, літературознавчий), що розширює компетентності за спеціальністю; а також 3 дисципліни широкого вибору для набуття soft skills. Луганцова Є. А., яка є нашим стейкголдером, підготувала виступ щодо особливостей та перспектив професії Вчителя англійської мови та зарубіжної літератури, викладача закладу фахової передвищої освіти, поділилася власним досвідом. Здобувачі мали можливість поставити запитання та були задоволені відповідями, а також отримали важливу інформацію щодо шляхів проведення консультацій у разі виникнення запитань протягом навчання.

Участь стейкхолдерів в атестації здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти

23, 24 та 27 грудня 2024 року на педагогічному факультеті відбулася державна атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою "Дошкільна освіта". Головою атестаційної комісії виступила - Гринько Вікторія Олександрівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті. Членами атестаційної комісії були: стейкхолдер Тємнікова Інна Миколаївна - завідувачка відділення дошкільної освіти Дніпровського фахового педагогічного коледжу комунального закладу вищої освіти "Дніпровська академія неперервної освіти"; Курінна Світлана Миколаївна - завідувачка кафедри дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор; секретар атестаційної комісії - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Грибоєдова Тетяна Олександрівна.
Захист кваліфікаційних робіт пройшов на високому професійному рівні. Теми магістерських робіт були присвячені актуальним проблемам дошкільної освіти сьогодення. Доповіді магістрів відзначилися ґрунтовністю та глибиною опрацювання й супроводжувалися якісними відео-презентаціями. Основні положення магістерських робіт були апробовані студентами на наукових конференціях та опубліковані в різних наукових виданнях України.
Заслухавши доповіді, комісія прийшла до висновку про високий рівень сформованості у магістрів фахових компетентностей і програмних результатів навчання. Пишаємось нашими магістрантами та бажаємо успіхів у професійному зростанні та подальших освітніх перемог!

Залучення стейкхолдерів в процес практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

За програмою співпраці зі стейкхолдерами 26.12.2024 р. на педагогічному факультеті ДВНЗ ДДПУ відбулася зустріч студентів 1 та 2 курсу спеціальності 012 Дошкільна освіта з директором закладу дошкільної освіти №311 м. Дніпра - Вовк Тетяною Миколаївною та методистом - Шевченко Світланою Юріївною за участі керівників практики (доц. Біличенко Г.В., старш. викл. Вознюк А.А.) присвячена актуальним питанням сучасної дошкільної освіти в рамках проходження студентами практичної підготовки «Педагогічний супровід дитинства в закладах дошкільної освіти». Під час зустрічі обговорили з педагогами дошкільного закладу особливості роботи у сучасних складних умовах, учасники зустрічі активно ділилися досвідом, обговорювали проблемні питання та шляхи їх вирішення. Особлива увага приділялася питанням емоційного благополуччя дітей та створення комфортного освітнього середовища. Зустріч стала майданчиком для конструктивного діалогу та професійного розвитку майбутніх педагогів. В результаті зустрічі було намічено шляхи подальшої співпраці та розвитку професійної спільноти педагогів.

Інновації та професіоналізм: нові горизонти педагогіки

28 грудня 2024 року в рамках роботи зі стейкхолдерами, відбулася участь кафедри музики та хореографії у науково-практичній конференції «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій».
Метою даного заходу було обговорення актуальних питань підвищення професійної майстерності педагогів у контексті сучасних освітніх інновацій. Особливу увагу було приділено пошуку ефективних підходів до впровадження інноваційних методів навчання та розвитку педагогічної творчості.
Основними тезами доповідачів були такі:
- інноваційні технології є важливим інструментом у підвищенні якості освіти, але їх успішне впровадження потребує професійної підготовки педагогів;
- професіоналізм педагога визначається не лише знаннями, а й готовністю до постійного навчання та адаптації до нових умов;
- психологічна підтримка та розвиток емоційного інтелекту педагога відіграють ключову роль у створенні ефективного освітнього середовища.
Учасники конференції дійшли висновку, що професійний розвиток педагогів повинен здійснюватися через регулярне проведення тренінгів та семінарів з освітніх інновацій, через підтримку обміну досвідом між освітянами різних регіонів та через залучення педагогів до участі у міжнародних освітніх проєктах.
Тож, учасники конференції висловлюють щиру подяку всім організаторам заходу, а також партнерам, які сприяли його проведенню.
За результатами конференції планується участь кафедри музики та хореографії в підготовці збірника тез, який буде корисним для подальшого впровадження освітніх інновацій у навчальний процес.