Робота секції «Українська література» на на філологічному факультеті

21 травня на філологічному факультеті у рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Перспективні напрями сучасної науки та освіти» відбулося засідання секції «Українська література» в межах напряму роботи кафедри «Актуальні проблеми розвитку української літератури та літературознавства».
В роботі секції взяли участь викладачі кафедри української мови і літератури, здобувачі філологічного факультету, магістранти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)», а також стейкхолдер цієї ОПП вчитель англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченко А.М. Учасники обговорили низку актуальні проблеми розвитку української та зарубіжної літератур і літературознавства. Особливо відзначали виступи Черенкової Н. (1УАмаг), Токарь С. (4У), Гетової Д. (4У), Глєбової Є. (4У), Черник А. (1УАмаг), Хижняк П. (3У), Щербак Є. (4УА), Демченко А. (1Умаг з/в). Робота секції пройшла у творчій атмосфері, а стейкхолдер Мірошниченко А.М. окремо відзначив те, що у виступах магістрантів простежується відповідність компетентностям літературних дисциплін зазначеної освітньо-професійної програми.

Гостьова лекція в межах вибіркового блоку "Медіакомунікації в закладах освіти"

Тиждень науки на кафедрі української мови та літератури розпочався з гостьової лекції професора славістики в університеті Кальярі (Сардінія, Італія) Массімо Тріа, автора низки статей про відносини між культурою та цензурою, інтерпретацію історії через кіно та образ сорому в літературі. В останні роки Массімо Тріа фокусується на нових режисерах у сучасному українському кінематографі та на тому, як кіно України прокладає собі шлях на міжнародні фестивалі та екрани. Лекція була прочитана для здобувачів спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) в межах вибіркового блоку "Медіакомунікації в закладах освіти" ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня. До наукового заходу долучилися стейкголдери ОП: Маторіна Наталя Михайлівна (випускниця ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)", 2001 рік випуску, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки) і Дьяченко Анастасія Павлівна (здобувачка ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література), 3 курс, денна форма навчання). Після лекції «Українське кіно після Революції Гідності – фундаментальний інструмент для пізнання української культури у світі» відбулося обговорення проблематики. Захід проводився трьома мовами – українською, англійською та італійською.

Нарада зі стейкголдерамі та студентами з питань обговорення оновленої ОПП Фізична терапія, ерготерапія спеціальності 227 Терапія та реабілітація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

16 травня на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась нарада робочої групи спеціальності 227 Терапія та реабілітація зі стейкхолдерами, на якій були присутні: Антон Ертуганов, фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Центральна міська лікарня № 2; Олександр Кучинський, ерготерапевт та фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Міська лікарня № 3, м. Краматорськ; Вероніка Книш, студентка 3 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія; студенти спеціальності 1-4 курсів та НПП кафедри.
Члени робочої групи на чолі із гарантом та завідувачем кафедри ФТФВБ, професором Владиславом Дичко, детально обговорили пропозиції, які протягом року вносили роботодавці, професіонали-практики, випускники та студенти; затвердили внесені зміни, заслухали побажання стейкхолдерів.
Зі студентами 1-2 курсів детально обговорили питання особливостей формування циклів професіійної, загальної підготовки, переліку дисциплін фахового та широкого вибору. Більш предметно поговорили про зміни в наповненні освітнії компонентів, актуалізацію змісту, доєднання нових модулів до лекційного наповнення, що диктує розвиток професії та запити сьогодення.
Нарада пройшла плідно, дякуємо за слушні пропозиції, увагу та цікавість якістю освітнього процесу студентам, групі забезпечення спеціальності та стейкголдерам.

Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану

Проєкт кафедри практичної психології
Майстер-клас від стейкхолдера-практика
Вікторія Лічман – директорка ЗДО №55 «Лелека», м. Слов’янськ, Донецька область.
Тема:«Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану»
16 травня 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія», здобувачі першого бакалаврського та другого магістерського рівня вищої освіти 012 «Дошкільна освіта», викладачі ДДПУ взяли участь у майстер-класі від стейкхолдера-практика, якийй провела Вікторія Лічман, директорка ЗДО №55 «Лелека», м. Слов’янськ, Донецька область на тему «Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану».
На майстер-класі було обговорено коректне використання термінології в означеній проблематиці. В.Лічман визначила критерії якісної інклюзивної освіти в умовах дистанційної взаємодії під час війни в Україні.
Спікерка розглянула актуальні методики та стратегії впровадження інклюзивного навчання в умовах обмежених ресурсів і підвищеного стресу, обговорила виклики, з якими стикаються педагоги та вихователі в період воєнного стану, а також надала практичні поради щодо адаптації навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами.
Учасники майстер-класу мали можливість обмінятися досвідом та обговорити конкретні кейси з організації інклюзивного процесу в умовах надзвичайних ситуацій.

Профорієнтація серед випускників ЗЗСО

25 квітня 2024 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбулося засідання кафедри музики та хореографії, присвячене обговорюванню питання профорієнтаційної роботи серед випускників ЗЗСО. До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери: Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов’янської ЗОШ I-IIIст. №12 Слов’янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії; Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.
Учасниками заходу було обговорено бачення профорієнтаційної роботи в складних умовах воєнного стану. Перехід на дистанційну форму навчання обмежило проведення очних зустрічей з випускниками ЗЗСО, але незважаючи на ці труднощі профорієнтаційна робота велася та повинна вестися в різних напрямках дистанційного характеру, адже вона не має так званого «канікулярного часу». В ході дискусії були обговорені здобутки на цій ниві, а саме: поширення рекламно-інформаційних матеріалів про діяльність факультету; онлайн-бесіди з учнями старших класів загальноосвітніх закладів та їх батьками з використанням різних каналів комунікації, телефонного зв’язку, різноманітних мессенджерів; налагодження зв’зків, встановлення особистих контактів із керівниками та фахівцями навчальних закладів, органів управління освіти; визначення оптимальних форм та термінів партнерської взаємодії; участь в онлайн-конкурсах та фестивалях, що безумовно, підіймає рейтинг нашого вищого закладу в очах творчої спільноти. Розуміючи, що профорієнтаційна робота є одним з головних чинників забезпечення життєдіяльності закладу, викладачі кафедри продовжують роботу в цьому напрямку, зробивши детальний аналіз попередньої роботи та визначивши заходи та форми, які б були результативними і спроможними забезпечити стовідсоткове виконання регіонального замовлення.
Тож з надією на краще дивимося в майбутнє, а тому й роботу по профорієнтації сприймаємо як запоруку успіху існування, діяльності і розвитку нашого університету.