Відбулася гостьова лекція для здобувачів ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка) бакалаврського рівня вищої освіти

17.09.2024 году на факультеті спеціальної освіти відбулася гостьова лекція з навчальної дисципліни «Корекційна психопедагогіка (шкільна)». В якості лекторки виступила стейкхолдер ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, в.о. директора КЗО «Спеціальна Саксаганська школа» Донецької обласної ради Листопад Т.Л.
Тетяна Леонідівна розкрила тему «Принципи навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку» з висвітленням досвіду роботи Саксаганської спеціальної школи та конкретними прикладами вчителів. Матеріал був корисним для здобувачів першого рівня вищої освіти тим, що вони отримали спрямування на наукові засади роботи вчителя з дітьми, що мають порушення інтелектуального розвитку, ознайомились з прийомами керування процесом навчання і виховання у спеціальній школі.
Питання, які виникали у студентів протягом лекції, стосувалися, переважно, специфіки реалізації принципів навчання учнів з інтелектуальними порушеннями. Заняття закінчилося жвавим обговоренням найцікавіших практичних нюансів і прикладів, що демонстрували правильні підходи до організації та проведення корекційно-виховного процесу.
Слухачі щиро вдячні Листопад Тетяні Леонідівні за цікаве представлення складних теоретичних питань та сподіваються на подальші зустрічі!

Обговорення і затвердження плану роботи зі стейкголдерами

29 серпня 2024 р. на першому засіданні кафедри української мови та літератури було обговорено і затверджено план роботи зі стейкголдерами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня на 2024-2025 навчальний рік. До обговорення активно долучилися стейкголдери – Рева Вікторія Юріївна ( в.о. директора, заступник директора з НВР Краматорської ЗОШ № 20 І-ІІІ ступенів, вища категорія "старший учитель", вчитель української мови та літератури) та Маторіна Наталія Михайлівна (випускниця ОПП, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки). Також на засіданні було обговорено пропоновані заходи за узагальненими результатами опитування здобувачів спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) ОПП «Середня освіта (Українська мова і література)» першого (бакалаврського) рівня очної (денної) та заочної форм навчання. З метою отримання об’єктивної інформації щодо забезпечення якості вищої освіти та реалізації принципу студентоцентрованого підходу в навчанні за обраною програмою було сформовано питання анкети, і з електронної адреси ДДПУ на скриньки респондентів надійшло посилання на опитування, в якому пропонувалося взяти участь. Усі відповіді здобувачів 1-4 курсів були анонімними й аналізувалися в узагальненому вигляді. Після обговорення результатів анкетування розроблено комплекс пропозицій та заходів щодо покращення ситуації: для більш об’єктивного оцінювання результатів опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти збільшити кількість респондентів (відсоток опитуваних); залучати здобувачів до процесу перегляду освітньої програми та процедур забезпечення її якості; ознайомити здобувачів із програмами академічної мобільності та обміну здобувачами і викладачами; надавати інформацію щодо бажаного працевлаштування й побудови кар’єри.

Участь стейкхолдерів ОП у проведенні заключного засідання кафедри

27 червня на завершувальному засіданні кафедри української мови та літератури були присутні викладачі й гаранти, а також стейкхолдери ОП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)"; "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))". Роботодавці зазначеної освітньої програми - Г.О.Савченко (в.о. директора ЗОШ № 7, учитель англійської та української мови) й О.М.Сулакова (заступник директора з навчальної роботи ЗОШ № 10, учитель української мови та літератури), заслухали звіт про результати державної атестації; повідомлення про підсумки літньої екзаменаційної сесії. Стейкхолдери зазначеної ОП мали змогу оцінити навчально-методичну роботу, внести пропозиції щодо вдосконалення навчального процесу.

Продовження проєкту «Скарбничка фахівця»: онлайн-лекція від стейкхолдера

10 вересня у рамках факультетського проєкту «Скарбничка фахівця» здобувачі ОП «Середня освіта (Фізична культура)» відвідали відкриту онлайн-лекцію «Фізична культура та спорт: вектори збереження та відновлення фізичного і ментального здоров'я нації» від нашого стейкхолдера Олексія Качана – випускника факультету фізичного виховання ДДПУ, старшого викладача кафедри філології та гуманітарних наук Комунального закладу вищої освіти Вінницької академії безперервної освіти, вчителя фізичної культури комунального закладу Жмеринський ліцей №3, аспіранта ДДПУ, президента громадської організації «Українська федерація «Спорт заради розвитку», автора та координатор Національного проєкту «Цікава фізкультура 2.0 – перезавантаження», півфіналіста премії Global Teacher Prize Ukraine – Топ 10
Спікер поділився своїм досвідом розробки унікальних уроків фізичної культури з використанням інтерактивних вправ та нестандартного обладнання, що мотивують учнів на заняття спортом, а фахівців до цікавої та ефективної взаємодії з учнями. Вражаюча кількість реалізованих проєктів і його креативність не залишили байдужими нікого. Дякуємо Олексію Анатолійовичу за цікавий захід!

Робота стейкхолдера у складі державної атестаційної комісії

Відповідно до графіку освітнього процесу на філологічному факультеті ДДПУ відбувалася робота комісії з атестації випускників освітньої програми «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно))» спеціальності 035 Філологія першого (бакалаврського) рівня. Було проведено два атестаційні іспити: Англійська мова та зарубіжна література, Німецька мова. Комплексні атестаційні іспити містять питання з таких навчальних дисциплін: «Практика усного та писемного мовлення (англійська)», «Практика усного та писемного мовлення (німецька)», «Вступ до перекладознавства», «Практика перекладу (англійська)», «Практика перекладу (німецька)», «Теоретичний курс (англ.)», «Теоретичний курс (нім.)», «Історія зарубіжної літератури». Було перевірено досягнення програмних результатів навчання, визначених Стандартом та Освітньою програмою. До складу державної атестаційної комісії було запрошено стейкхолдера Буділову Олександру Володимирівну (фахівець/практик з відп. спец.), кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської філології Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара), яка поділилася власним досвідом щодо організації та проведення атестаційних іспитів в Дніпровському університеті.
Результатом обговорень стала пропозиція стейкхолдера додати завдання з перекладу аудіо та відео матеріалу шляхом розширення змістового наповнення програми атестаційного екзамену. Пропозицію було затверджено на засіданні кафедри германської та слов’янської філології (протокол №12 від 21.06.24р).