Обговорення результатів ДА та визначення перспектив на майбутнє

27 червня 2024 р. відбулося засідання кафедри української мови та літератури ДДПУ, де було запрошено стейкголдерів, роботодавців та вчителів-практиків. Разом із гарантами, робочими групами першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти було обговорено результати ДА та визначено перспективи на майбутнє. Модель сучасного навчання підпорядковується процесу засвоєння знань, умінь і навичок, а саме: сприйняття й осмислення кожної нової кількості інформації, усвідомлення її за допомогою розуміння, узагальнення та закріплення її, здатність застосувати її на практиці, а відповідно виникнення потреби в нових знаннях. Тобто як школа, так і ЗВО, повинні навчати вчити вчитися. Група забезпечення ОПП Середня освіта (Українська мова і література) другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання філологічного факультету (гарант - доц.Падалка Р.М.), стейкголдер освітньої програми Ковальова Наталія Миколаївна, заступник директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Черкаської селищної ради, зазначили, що впродовж року в процесі розвивального навчання в здобувачів відпрацьовувалась прогресивна технологія діяльності для отримання й використання визначеної системи знань, умінь і навичок, вироблявся певний стиль мислення, який уможливить кожній особистості орієнтування в новій для неї ситуації та віднаходити ефективні варіанти діяльності.

Обговорення підсумків співпраці зі стейкголдерами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня

27 червня 2024 р. на заключному засіданні кафедри української мови та літератури в межах удосконалення освітнього процесу на філологічному факультеті Вікторією Юріївною Ревою, в.о. директора ЗОШ № 20 м. Краматорська - стейкголдером ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня – було обговорено рецензії на оновлену ОП. Члени кафедри, гаранти й група забезпечення ознайомились із рецензіями на освітньо-професійну програму (Харлан О.Д., Маторіної Н.М., Реви В.Ю.), які буде розміщено на сайті ДДПУ. Загалом ОПП заслуговує на практичне впровадження в освітній процес філологічного факультету з 1 вересня 2024 року. Також на засіданні було затверджено наукові звіти стейкголдерів зазначеної ОП. У ході обговорення було намічено орієнтовний план роботи зі стейголдерами на наступний навчальний рік. Інформацію стосовно зазначеної ОПП взято до відома.

Міжкафедральний семінар за участю стейкхолдерів ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти щодо результатів упровадження ОП у 2023–2024 н. р.

Наприкінці навчального року відбувся міжкафедральний семінар щодо результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р. До обговорення нагальних питань стосовно очікувань та рівня задоволення здобувачами якістю освіти і станом освітнього процесу у ДВНЗ «ДДПУ» були залучені стейкхолдери ОП: О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради Краматорського р-ну Донецької області»), Т. Бондаренко (учителька початкових класів та інформатики Миколаївського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 3 Миколаївської міської ради Краматорського р-ну Донецької області), О. Крайня (студентка 4-го курсу факультету ПТПО спеціальності 013 Початкова освіта денної форми навчання). У ході представлення результатів було з’ясовано, що 80 % респондентів задоволені змістом освітньої програми та навчальним планом, співвідношенням теоретичної та практичної частин ОП; 60 % опитаних здобувачів реалізували своє право на вибір навчальних дисциплін та бажають долучитися до процедури забезпечення якості освітньої програми; 90 % респондентів зазначили, що викладачі під час викладання дисциплін обирають зрозумілі для них форми та методи навчання (навчальні дискусії (90 %), мозковий штурм (63 %), ділові ігри (50 %), тренінги (43 %), майстер-класи (33 %)); 77 % здобувачів цілком усвідомлюють мету, цілі та очікувані результати навчання тих дисциплін, які вони вивчають; 90 % опитаних стверджують, що вчасно отримують інформацію про форми контрольних заходів та критерії оцінювання знань у межах дисциплін; 77 % здобувачів уважає, що оцінювання знань, процедура проведення контрольних заходів у межах дисциплін освітньої програми є об’єктивними та неупередженими; 63 % респондентів відзначають, що зміст програми практичної підготовки (навчальної та виробничої практики), яка передбачена ОП «Початкова освіта», повністю відбиває останні тенденції розвитку сфери професійної діяльності в початковій освіті, тоді як 37 % уважають, що частково, і цей аспект потребує певних корективів; 70 % здобувачів упевнені, що кількість тижнів практичної підготовки, запланованих навчальним планом, для набуття навичок практичного застосування компетентностей, отриманих під час теоретичного навчання, є достатньою. У такий спосіб під час обговорення дійшли висновку, що переважна більшість респондентів задоволена освітнім процесом за ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти і має схвальні відгуки щодо шляхів її реалізації, а слабкі сторони підлягатимуть подальшому вдосконаленню для оптимізації освітнього процесу, зокрема запропоновано доповнити його на всіх освітніх компонентах ОП такими формами і методами навчання: майстер-класи, тренінги, ділові ігри, інтерактивні засоби онлайн-навчання та такими складниками, як робота з документацією в школі, роботи з інклюзивними дітьми, розвиток стресостійкості учасників освітнього процесу.

Підсумки державної атестації здобувачів вищої освіти спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія за участі стейкголдера

25 червня 2024 року на факультеті фізичного виховання проходила державна атестація зі спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія на здобуття професійної кваліфікації «Бакалавр фізичної терапії, ерготерапії. Фізичний терапевт, ерготерапевт, масажист, масажист спортивний». Студенти першого бакалаврського рівня вищої освіти склали практично-орієнтований комплексний кваліфікаційний іспит «Медико-біологічні основи здоров’я та фізичної реабілітації, фітнес-технології при різних станах і захворюваннях».
Підсумкова атестація була організована та проведена у віддаленому режимі та відповідала вимогам і концепції підготовки сучасних фахівців. Згідно наказу про державну атестацію була проведена індетифікація особи здобувачів.
Зі словами привітання на онлайн зустрічі, яка була організована на платформі Google Meet, виступили: голова атестаційної комісії кандидат медичних наук, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня № 3» міста Краматорськ Олексій Яковленко; декан факультету, доцент, кандидат педагогічних наук Олександр Холодний, а також екзаменатори і члени комісії: завідувач кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології, доктор біологічних наук, професор Владислав Дичко; доцент кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології, кандидат біологічних наук, Володимир Бобирєв; доцентка кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології, кандидатка біологічних наук, Юлія Клименко.
Усі здобувачі вищої освіти продемонстрували знання, вміння та навички у царині фізичної терапії та ерготерапії. Бажаємо нашим випускникам подальших успіхів, миру, наснаги, добра та злагоди! І з нетерпінням очікуємо всіх студентів до вступу у магістратуру!

Обговорення результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р.

По завершенні навчального року в межах роботи зі стейкхолдерами на міжкафедральному семінарі відбулося обговорення результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р. Гарантом ОП проф. І. Хижняк було зазначено, що з метою отримання об’єктивної інформації щодо очікувань і рівня задоволення здобувачами якістю освіти та станом освітнього процесу у ДВНЗ «ДДПУ» проведено опитування, яке дало можливість виявити як позитивні моменти, так і ті, що потребують певних доопрацювань у реалізації ОП. До обговорення результатів анкетування були залучені стейкхолдери ОП: С. Крапівіна (директорка Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 19 Слов’янської міської ради Донецької області), Н. Сисюк (заступниця директорки Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 1 Слов’янської міської ради Донецької області), М. Головань (завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради Донецької області). Під час представлення результатів було з’ясовано, що 91 % опитаних задоволені змістом освітньої програми та навчальним планом, співвідношенням теоретичної та практичної частин ОП; 73 % здобувачів ознайомлені з процедурою обрання вибіркових дисциплін і 64 % реалізували своє право на вибір навчальних дисциплін, але не бажають долучатися до процесу перегляду та процедури забезпечення якості освітньої програми; 82 % респондентів задоволені співвідношення теоретичної та практичної частин ОП; 91 % респондентів зазначили, що викладачі під час викладання дисциплін обирають зрозумілі для них форми та методи навчання (майстер-класи (9 %), навчальні дискусії (91 %), мозковий штурм (55 %), тренінги і ділові ігри (27 %)); 82 % здобувачів цілком усвідомлюють мету, цілі та очікувані результати навчання тих дисциплін, які вони вивчають; 100 % опитаних стверджують, що вчасно отримують інформацію про форми контрольних заходів та критерії оцінювання знань у межах дисциплін; 100 % здобувачів уважає, що оцінювання знань, процедура проведення контрольних заходів у межах дисциплін освітньої програми є об’єктивними та неупередженими; 91 % респондентів відзначають, що зміст програми практичної підготовки, яка передбачена ОП «Початкова освіта», повністю відбиває останні тенденції розвитку сфери професійної діяльності в початковій освіті; 82 % здобувачів упевнені, що кількість тижнів практичної підготовки, запланованих навчальним планом, для набуття навичок практичного застосування компетентностей, отриманих під час теоретичного навчання, є достатньою. Представлені результати опитування здобувачів магістерського рівня вищої освіти дали можливість зробити висновок, що переважна більшість респондентів задоволена освітнім процесом за чинною ОП «Початкова освіта», а покращення змісту, якості, результатів навчання та вдосконалення освітньої діяльності може бути реалізовано через зменшення кількості практичних та самостійних завдань відповідно до обсягів навчального часу.