Семінар зі стейкхолдером на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

28 березня на кафедрі природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті відбувся семінар на тему «Безпечний освітній простір: інформаційний, фізичний, психологічний. Досвід ізраїльських шкіл». Поділилася цим украй важливим досвідом стейкхолдерка ОП 013 Початкова освіта, заступниця директора Першотравенського ліцею №2 Дніпропетровської обл. Інна Іванова.
Кафедра давно співпрацює з Інною Богданівною в обговоренні навчальних робочих програм, адже вона є досвідченою вчителькою, медіаексперткою, авторкою курсу для початкової школи «Я у медіапросторі», онлайн-курсу «Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики» та авторських уроків на платформі «На урок».
Пані Інна розповіла, як живуть і створюють безпечний освітній простір у навчальних закладах у містах, розташованих поруч із небезпечним сусідом, не тільки викладачам кафедри. Семінар відвідали здобувачі освіти: майбутні вчителі початкової школи – у межах вивчення дисципліни «Медіаграмотність педагога» і майбутні ерготерапевти та реабілітологи з факультету фізичного виховання – у межах дисципліни «Педагогічна ергономіка». Тема викликала жваве обговорення, адже порушені її аспекти є украй значущими для українських шкіл. Наприкінці зустрічі всі дісталися висновку, що, можливо, ми б воліли ніколи не отримувати цих знань, але сьогодення жорстко доводить, що такий досвід ще тільки набуває значущості і буде актуальним ще багато років.
Це не перша зустріч з Інною Івановою й, упевнені, не остання, адже досвід такої фахівчині, шкільної практикині робить співпрацю зі стейкхолдерами плідною й далекоглядною.

Зустріч зі стейкхолдером здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 231 «Соціальна робота» та 232 «Соціальне забезпечення»

01 квітня 2024 р. відповідно до плану роботи зі стейкхолдерами на практичне заняття дисципліни «Галузеве законодавство в соціальній роботі» (четвертий курс першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 231 «Соціальна робота» та 232 «Соціальне забезпечення», викладач – доцент кафедри соціальної роботи Є. Ю. Пліско) було запрошено заступника начальника Управління соціального захисту населення Слов’янської міської ВА – Катерину Іванівну Пасічник.
Тема зустрічі присвячувалася обговоренню питання «Організації соціальної роботи з людьми з особливими потребами в діяльності спеціалізованих соціальних служб». Стейкхолдер розповіла про свій власний досвід роботи, державне соціальне забезпечення осіб з інвалідністю, про можливі соціальні послуги, на які вони мають право та порядок їх надання.
Здобувачі вищої освіти проявили зацікавленість у розмові. Задавали питання. Скористалися можливістю поспілкуватися з досвідченим соціальним працівником.

Мастер-клас «Казкотерапія: види та технологія створення казки»

ПРОЄКТ
«ВЗАЄМОДІЯ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ»

МАСТЕР-КЛАС «КАЗКОТЕРАПІЯ: ВИДИ ТА ТЕХНОЛОГІЯ СТВОРЕННЯ КАЗКИ»

27 березня 2024 року в межах співпраці зі стейкхолдерами для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (спеціальність 053 Психологія (ОП «Практична психологія») Донбаського державного педагогічного університету був проведений майстер – клас на тему «Казкотерапія: види та технологія створення казки».
Ведуча - Олена Іванівни Маляр, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічних наук, професійної та корекційної освіти Комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти».
Студентів ознайомлено з видами казок та етапами створення терапевтичної казки. Розглянуто робота з казкою, варіанти зміни казки, вікові особливості сприймання казки дітьми. Розкрито алгоритм створення казки, діагностичне казкове інтерв’ю (для подолання страху) та переваги казкотерапії.

Інноваційні технології в освітньому процесі

28 березня 2023 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбувся методичний семінар «Інноваційні технології в мистецькій освіті». До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери:

  • Образцова К. В. - здобувачка ОП «Початкова освіта», спеціальності 013 Початкова освіта, другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2 курс, денне відділення;
  • Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов’янської ЗОШ 1-3 ст. №12 Слов’янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії;
  • Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.

Доповідач – Зубарева О.Г. (кандидат філософських наук, доцент) підкреслила, що сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. Інноваційні педагогічні технології – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони повинні охоплювати освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів. І тут багато чого залежить від інноваційної компетентності кожного педагога, яка передбачає наявність системи мотивів, знань, умінь, навичок, особистісних якостей, що забезпечують ефективність використання нових педагогічних технологій у роботі зі студентами.
Доповідач Кузнєцова О.О. (концертмейстер кафедри музики та хореографії) більш ретельно зупинилася на видах сучасних інноваційних технологій, серед яких: технологія інтерактивного навчання, технологія особи сто орієнтованого навчання, технологія проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерні, мультимедійні та мережеві технології та ін.
В ході дискусії було сформульовано висновок, що одним з найважливіших стратегічних завдань на сьогоднішньому етапі модернізації вищої освіти України є забезпечення якості підготовки спеціалістів, які йдучи ногу в ногу з часом орієнтовані на новаторську педагогічну практику та на сучасні інноваційні технології.
Тема порушена у даному заході викликала велику зацікавленість у викладачів, завдяки чому семінар набув форми дискусії, яка в свою чергу, сподіваємось, стане своєрідним поштовхом до пошуку авторських інноваційних технологій у системі мистецького виховання.

Усупереч та задля: українсько-польський міжнародний семінар

25-28 березня 2024 року відбувся науково-методичний семінар із міжнародною участю «УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКА СПІВПРАЦЯ В ОСВІТІ: ДОСЯГНЕННЯ ТА ВИКЛИКИ», присвячений 85-річчю Донбаського державного педагогічного університету, на якому були присутні здобувачі другого (магістерського) рівнів за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант - доц.Падалка Р.М.), викладачі та практики зі спеціальності, зокрема стейкголдер Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, учитель української мови та літератури. Досягнення європейської співпраці України та Польщі було розглянуто на секціях: 1. Освітнє партнерство в просторі вищої школи: вітчизняний та польський досвід; 2. Сучасні підходи до феномену освітнього партнерства у ЗЗСО. Про поглиблення співпраці та обмін досвідом у своїх доповідях представили польські партнери Agnieszka Szlachta (Szczecin, Polska), Рудик Мирослава (Щецінський університет, Львівський національний університет імені Івана Франка, Konrad Wojtyła (Szczecin, Polska), Samanta Busiło (Iwano-Frankiwsk, Ukraina), Agnieszka Lewicka-Zelent, (Lublin, Polska), Veronika Soloshenko (Poznań, Polska) тощо. Український досвід співпраці із ЗВО було представлено доповідями викладачів ДДПУ, ЗФПО Бахмутський фаховий коледж транспортної інфраструктури, Львівського національного університету імені Івана Франка, Маріупольського державного університету, Слов’янського педагогічного ліцею, Ліцею зі структурним підрозділом гімназії № 6 Покровської міської ради Донецької області та ін., також здобувачами філологічного факультету ДДПУ. Акцентовано увагу на українсько-польській співпраці студентів-магістрантів зі школярами, бо жива та активна наука – шлях у майбутнє партнерських взаємин.