Викладачі кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти разом зі стейкхолдерами обговорили ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)»

Обговорення освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта.
28 березня 2024 року у межах роботи професорсько-викладацького складу кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти з оновлення освітніх програм «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)» для першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта відповідно до стандартів вищої освіти 016 Спеціальна освіта відбулася зустріч із стейкхолдерами, зацікавленими у висококваліфікованих фахівцях з навчання, виховання й корекції розвитку учнів з інтелектуальними порушеннями:
Альоною Борисовою, директором Слов’янської спеціальної школи № 41 Донецької обласної ради,
Маєю Леоновою, директором Костянтинівської спеціальної школи № 32 Донецької обласної ради,
Анастасією Голомисовою, магістранткою спеціальності 016 Спеціальна освіта (у форматі онлайн).
У процесі обговорення змісту освітніх програм особливу увагу було приділено умовам формування визначених стандартами компетентностей та досягнення програмних результатів навчання; надано низку слушних рекомендацій щодо змісту освітніх програм та окремих вибіркових освітніх компонентів, які забезпечує кафедра технологій спеціальної та інклюзивної освіти.
Щиро дякуємо Альоні Вікторівні, Майї Володимирівні та Анастасії за надані рекомендації і зацікавленість до підготовки майбутніх вчителів-дефектологів (вчителів-олігофренопедагогів). Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Семінар зі стейкхолдером на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

28 березня на кафедрі природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті відбувся семінар на тему «Безпечний освітній простір: інформаційний, фізичний, психологічний. Досвід ізраїльських шкіл». Поділилася цим украй важливим досвідом стейкхолдерка ОП 013 Початкова освіта, заступниця директора Першотравенського ліцею №2 Дніпропетровської обл. Інна Іванова.
Кафедра давно співпрацює з Інною Богданівною в обговоренні навчальних робочих програм, адже вона є досвідченою вчителькою, медіаексперткою, авторкою курсу для початкової школи «Я у медіапросторі», онлайн-курсу «Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики» та авторських уроків на платформі «На урок».
Пані Інна розповіла, як живуть і створюють безпечний освітній простір у навчальних закладах у містах, розташованих поруч із небезпечним сусідом, не тільки викладачам кафедри. Семінар відвідали здобувачі освіти: майбутні вчителі початкової школи – у межах вивчення дисципліни «Медіаграмотність педагога» і майбутні ерготерапевти та реабілітологи з факультету фізичного виховання – у межах дисципліни «Педагогічна ергономіка». Тема викликала жваве обговорення, адже порушені її аспекти є украй значущими для українських шкіл. Наприкінці зустрічі всі дісталися висновку, що, можливо, ми б воліли ніколи не отримувати цих знань, але сьогодення жорстко доводить, що такий досвід ще тільки набуває значущості і буде актуальним ще багато років.
Це не перша зустріч з Інною Івановою й, упевнені, не остання, адже досвід такої фахівчині, шкільної практикині робить співпрацю зі стейкхолдерами плідною й далекоглядною.

Інноваційні технології в освітньому процесі

28 березня 2023 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбувся методичний семінар «Інноваційні технології в мистецькій освіті». До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери:

  • Образцова К. В. - здобувачка ОП «Початкова освіта», спеціальності 013 Початкова освіта, другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2 курс, денне відділення;
  • Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов’янської ЗОШ 1-3 ст. №12 Слов’янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії;
  • Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.

Доповідач – Зубарева О.Г. (кандидат філософських наук, доцент) підкреслила, що сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. Інноваційні педагогічні технології – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони повинні охоплювати освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів. І тут багато чого залежить від інноваційної компетентності кожного педагога, яка передбачає наявність системи мотивів, знань, умінь, навичок, особистісних якостей, що забезпечують ефективність використання нових педагогічних технологій у роботі зі студентами.
Доповідач Кузнєцова О.О. (концертмейстер кафедри музики та хореографії) більш ретельно зупинилася на видах сучасних інноваційних технологій, серед яких: технологія інтерактивного навчання, технологія особи сто орієнтованого навчання, технологія проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерні, мультимедійні та мережеві технології та ін.
В ході дискусії було сформульовано висновок, що одним з найважливіших стратегічних завдань на сьогоднішньому етапі модернізації вищої освіти України є забезпечення якості підготовки спеціалістів, які йдучи ногу в ногу з часом орієнтовані на новаторську педагогічну практику та на сучасні інноваційні технології.
Тема порушена у даному заході викликала велику зацікавленість у викладачів, завдяки чому семінар набув форми дискусії, яка в свою чергу, сподіваємось, стане своєрідним поштовхом до пошуку авторських інноваційних технологій у системі мистецького виховання.

Зустріч зі стейкхолдером здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 231 «Соціальна робота» та 232 «Соціальне забезпечення»

01 квітня 2024 р. відповідно до плану роботи зі стейкхолдерами на практичне заняття дисципліни «Галузеве законодавство в соціальній роботі» (четвертий курс першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 231 «Соціальна робота» та 232 «Соціальне забезпечення», викладач – доцент кафедри соціальної роботи Є. Ю. Пліско) було запрошено заступника начальника Управління соціального захисту населення Слов’янської міської ВА – Катерину Іванівну Пасічник.
Тема зустрічі присвячувалася обговоренню питання «Організації соціальної роботи з людьми з особливими потребами в діяльності спеціалізованих соціальних служб». Стейкхолдер розповіла про свій власний досвід роботи, державне соціальне забезпечення осіб з інвалідністю, про можливі соціальні послуги, на які вони мають право та порядок їх надання.
Здобувачі вищої освіти проявили зацікавленість у розмові. Задавали питання. Скористалися можливістю поспілкуватися з досвідченим соціальним працівником.

Мастер-клас «Казкотерапія: види та технологія створення казки»

ПРОЄКТ
«ВЗАЄМОДІЯ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ»

МАСТЕР-КЛАС «КАЗКОТЕРАПІЯ: ВИДИ ТА ТЕХНОЛОГІЯ СТВОРЕННЯ КАЗКИ»

27 березня 2024 року в межах співпраці зі стейкхолдерами для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (спеціальність 053 Психологія (ОП «Практична психологія») Донбаського державного педагогічного університету був проведений майстер – клас на тему «Казкотерапія: види та технологія створення казки».
Ведуча - Олена Іванівни Маляр, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічних наук, професійної та корекційної освіти Комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти».
Студентів ознайомлено з видами казок та етапами створення терапевтичної казки. Розглянуто робота з казкою, варіанти зміни казки, вікові особливості сприймання казки дітьми. Розкрито алгоритм створення казки, діагностичне казкове інтерв’ю (для подолання страху) та переваги казкотерапії.