Обговорення результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р.
- Опубліковано: Понеділок, 24 червня 2024, 08:17
По завершенні навчального року в межах роботи зі стейкхолдерами на міжкафедральному семінарі відбулося обговорення результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р. Гарантом ОП проф. І. Хижняк було зазначено, що з метою отримання об’єктивної інформації щодо очікувань і рівня задоволення здобувачами якістю освіти та станом освітнього процесу у ДВНЗ «ДДПУ» проведено опитування, яке дало можливість виявити як позитивні моменти, так і ті, що потребують певних доопрацювань у реалізації ОП. До обговорення результатів анкетування були залучені стейкхолдери ОП: С. Крапівіна (директорка Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 19 Слов’янської міської ради Донецької області), Н. Сисюк (заступниця директорки Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 1 Слов’янської міської ради Донецької області), М. Головань (завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради Донецької області). Під час представлення результатів було з’ясовано, що 91 % опитаних задоволені змістом освітньої програми та навчальним планом, співвідношенням теоретичної та практичної частин ОП; 73 % здобувачів ознайомлені з процедурою обрання вибіркових дисциплін і 64 % реалізували своє право на вибір навчальних дисциплін, але не бажають долучатися до процесу перегляду та процедури забезпечення якості освітньої програми; 82 % респондентів задоволені співвідношення теоретичної та практичної частин ОП; 91 % респондентів зазначили, що викладачі під час викладання дисциплін обирають зрозумілі для них форми та методи навчання (майстер-класи (9 %), навчальні дискусії (91 %), мозковий штурм (55 %), тренінги і ділові ігри (27 %)); 82 % здобувачів цілком усвідомлюють мету, цілі та очікувані результати навчання тих дисциплін, які вони вивчають; 100 % опитаних стверджують, що вчасно отримують інформацію про форми контрольних заходів та критерії оцінювання знань у межах дисциплін; 100 % здобувачів уважає, що оцінювання знань, процедура проведення контрольних заходів у межах дисциплін освітньої програми є об’єктивними та неупередженими; 91 % респондентів відзначають, що зміст програми практичної підготовки, яка передбачена ОП «Початкова освіта», повністю відбиває останні тенденції розвитку сфери професійної діяльності в початковій освіті; 82 % здобувачів упевнені, що кількість тижнів практичної підготовки, запланованих навчальним планом, для набуття навичок практичного застосування компетентностей, отриманих під час теоретичного навчання, є достатньою. Представлені результати опитування здобувачів магістерського рівня вищої освіти дали можливість зробити висновок, що переважна більшість респондентів задоволена освітнім процесом за чинною ОП «Початкова освіта», а покращення змісту, якості, результатів навчання та вдосконалення освітньої діяльності може бути реалізовано через зменшення кількості практичних та самостійних завдань відповідно до обсягів навчального часу.