Міжкафедральний семінар за участю стейкхолдерів ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти щодо результатів упровадження ОП у 2023–2024 н. р.

Наприкінці навчального року відбувся міжкафедральний семінар щодо результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р. До обговорення нагальних питань стосовно очікувань та рівня задоволення здобувачами якістю освіти і станом освітнього процесу у ДВНЗ «ДДПУ» були залучені стейкхолдери ОП: О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради Краматорського р-ну Донецької області»), Т. Бондаренко (учителька початкових класів та інформатики Миколаївського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 3 Миколаївської міської ради Краматорського р-ну Донецької області), О. Крайня (студентка 4-го курсу факультету ПТПО спеціальності 013 Початкова освіта денної форми навчання). У ході представлення результатів було з’ясовано, що 80 % респондентів задоволені змістом освітньої програми та навчальним планом, співвідношенням теоретичної та практичної частин ОП; 60 % опитаних здобувачів реалізували своє право на вибір навчальних дисциплін та бажають долучитися до процедури забезпечення якості освітньої програми; 90 % респондентів зазначили, що викладачі під час викладання дисциплін обирають зрозумілі для них форми та методи навчання (навчальні дискусії (90 %), мозковий штурм (63 %), ділові ігри (50 %), тренінги (43 %), майстер-класи (33 %)); 77 % здобувачів цілком усвідомлюють мету, цілі та очікувані результати навчання тих дисциплін, які вони вивчають; 90 % опитаних стверджують, що вчасно отримують інформацію про форми контрольних заходів та критерії оцінювання знань у межах дисциплін; 77 % здобувачів уважає, що оцінювання знань, процедура проведення контрольних заходів у межах дисциплін освітньої програми є об’єктивними та неупередженими; 63 % респондентів відзначають, що зміст програми практичної підготовки (навчальної та виробничої практики), яка передбачена ОП «Початкова освіта», повністю відбиває останні тенденції розвитку сфери професійної діяльності в початковій освіті, тоді як 37 % уважають, що частково, і цей аспект потребує певних корективів; 70 % здобувачів упевнені, що кількість тижнів практичної підготовки, запланованих навчальним планом, для набуття навичок практичного застосування компетентностей, отриманих під час теоретичного навчання, є достатньою. У такий спосіб під час обговорення дійшли висновку, що переважна більшість респондентів задоволена освітнім процесом за ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти і має схвальні відгуки щодо шляхів її реалізації, а слабкі сторони підлягатимуть подальшому вдосконаленню для оптимізації освітнього процесу, зокрема запропоновано доповнити його на всіх освітніх компонентах ОП такими формами і методами навчання: майстер-класи, тренінги, ділові ігри, інтерактивні засоби онлайн-навчання та такими складниками, як робота з документацією в школі, роботи з інклюзивними дітьми, розвиток стресостійкості учасників освітнього процесу.