Інноваційні технології в освітньому процесі

28 березня 2023 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбувся методичний семінар «Інноваційні технології в мистецькій освіті». До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери:

  • Образцова К. В. - здобувачка ОП «Початкова освіта», спеціальності 013 Початкова освіта, другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2 курс, денне відділення;
  • Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов’янської ЗОШ 1-3 ст. №12 Слов’янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії;
  • Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.

Доповідач – Зубарева О.Г. (кандидат філософських наук, доцент) підкреслила, що сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. Інноваційні педагогічні технології – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони повинні охоплювати освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів. І тут багато чого залежить від інноваційної компетентності кожного педагога, яка передбачає наявність системи мотивів, знань, умінь, навичок, особистісних якостей, що забезпечують ефективність використання нових педагогічних технологій у роботі зі студентами.
Доповідач Кузнєцова О.О. (концертмейстер кафедри музики та хореографії) більш ретельно зупинилася на видах сучасних інноваційних технологій, серед яких: технологія інтерактивного навчання, технологія особи сто орієнтованого навчання, технологія проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерні, мультимедійні та мережеві технології та ін.
В ході дискусії було сформульовано висновок, що одним з найважливіших стратегічних завдань на сьогоднішньому етапі модернізації вищої освіти України є забезпечення якості підготовки спеціалістів, які йдучи ногу в ногу з часом орієнтовані на новаторську педагогічну практику та на сучасні інноваційні технології.
Тема порушена у даному заході викликала велику зацікавленість у викладачів, завдяки чому семінар набув форми дискусії, яка в свою чергу, сподіваємось, стане своєрідним поштовхом до пошуку авторських інноваційних технологій у системі мистецького виховання.

Мастер-клас «Казкотерапія: види та технологія створення казки»

ПРОЄКТ
«ВЗАЄМОДІЯ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ»

МАСТЕР-КЛАС «КАЗКОТЕРАПІЯ: ВИДИ ТА ТЕХНОЛОГІЯ СТВОРЕННЯ КАЗКИ»

27 березня 2024 року в межах співпраці зі стейкхолдерами для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (спеціальність 053 Психологія (ОП «Практична психологія») Донбаського державного педагогічного університету був проведений майстер – клас на тему «Казкотерапія: види та технологія створення казки».
Ведуча - Олена Іванівни Маляр, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічних наук, професійної та корекційної освіти Комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти».
Студентів ознайомлено з видами казок та етапами створення терапевтичної казки. Розглянуто робота з казкою, варіанти зміни казки, вікові особливості сприймання казки дітьми. Розкрито алгоритм створення казки, діагностичне казкове інтерв’ю (для подолання страху) та переваги казкотерапії.

Бінарне заняття зі стейкхолдером на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

У 2021 р. наш університет долучився до проєкту «Діяльнісний підхід у закладах вищої освіти» від фонду LEGO Foundation, у межах якого в ОП «Початкова освіта» першого бакалаврського рівня було впроваджено компоненту «Навчання через гру», спрямовану на формування готовності майбутніх учителів початкової школи до використання ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі.
26 березня 2024 року відбулося бінарне заняття студентів третього курсу спеціальності 013 Початкова освіта з цієї дисципліни із тренеркою Тhe LEGO® Foundation Іриною Пісковою, яка є стейкхолдеркою освітньої програми.
Викладачка, асистент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Наталія Корягіна, познайомила студентів із гостею і підкреслила нестандартність цього практичного заняття, саме через запрошення на нього тренерки-практикині. Студенти отримали корисні знання від досвідченої фахівчині. Пані Ірина підкреслила актуальність теми практичного заняття «Психологічні особливості розвитку молодших школярів» для сьогодення, адже воєнні дії не відбуваються безнаслідково для дитини. Студенти засвоювали тему інтерактивно, виконуючи командні проєкти.
Викладачкам удалося вдало поєднати зміст заняття з останніми досягненнями в цій галузі, із якими їх познайомила стейкхолдерка і якими буде розширений курс «Навчання через гру».
Проведена в кінці пари рефлексія засвідчила, що бінарна форма викладання є, безумовно, ефективною через органічне сполучення навчальних матеріалів, зусиль і знань декількох спеціалістів у межах одного заняття. Особливо коли в ролі другого викладача виступає стейкхолдер – особа, зацікавлена в запровадженні в освітні програми підготовки майбутнього вчительства новітніх технологій і європейських практик, якими опікується в цьому конкретному випадку Фонд LEGO Foundation і Міністерство освіти і науки України.

Усупереч та задля: українсько-польський міжнародний семінар

25-28 березня 2024 року відбувся науково-методичний семінар із міжнародною участю «УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКА СПІВПРАЦЯ В ОСВІТІ: ДОСЯГНЕННЯ ТА ВИКЛИКИ», присвячений 85-річчю Донбаського державного педагогічного університету, на якому були присутні здобувачі другого (магістерського) рівнів за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант - доц.Падалка Р.М.), викладачі та практики зі спеціальності, зокрема стейкголдер Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, учитель української мови та літератури. Досягнення європейської співпраці України та Польщі було розглянуто на секціях: 1. Освітнє партнерство в просторі вищої школи: вітчизняний та польський досвід; 2. Сучасні підходи до феномену освітнього партнерства у ЗЗСО. Про поглиблення співпраці та обмін досвідом у своїх доповідях представили польські партнери Agnieszka Szlachta (Szczecin, Polska), Рудик Мирослава (Щецінський університет, Львівський національний університет імені Івана Франка, Konrad Wojtyła (Szczecin, Polska), Samanta Busiło (Iwano-Frankiwsk, Ukraina), Agnieszka Lewicka-Zelent, (Lublin, Polska), Veronika Soloshenko (Poznań, Polska) тощо. Український досвід співпраці із ЗВО було представлено доповідями викладачів ДДПУ, ЗФПО Бахмутський фаховий коледж транспортної інфраструктури, Львівського національного університету імені Івана Франка, Маріупольського державного університету, Слов’янського педагогічного ліцею, Ліцею зі структурним підрозділом гімназії № 6 Покровської міської ради Донецької області та ін., також здобувачами філологічного факультету ДДПУ. Акцентовано увагу на українсько-польській співпраці студентів-магістрантів зі школярами, бо жива та активна наука – шлях у майбутнє партнерських взаємин.

Участь стейкголдерів у засіданні наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти».

26.03.2024р. за участю стейкголдера Оксани Анатоліївни Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради Донецької області) було проведено засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література). Тематика заняття: «НУШ – виклики сьогодення в контексті навчання іноземних мов».
Одним із важливих аспектів обговорення було визначення стратегій та методів, що дозволять ефективно поєднати принципи НУШ з вивченням іноземних мов. О.А. Бабенко підкреслила потребу у розробці інноваційних навчальних програм та матеріалів, які враховують специфіку нової української школи, а також сучасні вимоги до вивчення іноземних мов. Це означає перегляд традиційних підходів до навчання та використання прогресивних, інтерактивних методів, які стимулюють зацікавленість та самостійність учнів. О.А. Бабенко зазначила важливість підготовки вчителів до роботи в умовах НУШ, що включає як оволодіння новими методами навчання, так і розвиток компетентностей у сфері міжкультурної взаємодії та використання інноваційних засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Водночас було зазначено, що успішна реалізація НУШ у контексті навчання іноземних мов потребує підтримки не лише з боку вчителів та шкільних адміністрацій, а й з боку батьків та громадськості. Тому важливим напрямком роботи стає впровадження системи комунікації з батьками та вивчення їх очікувань та потреб у контексті навчання іноземних мов у НУШ. Зустріч пройшла у форматі жвавої дискусії, обміну думками й досвідом.