Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану

Проєкт кафедри практичної психології
Майстер-клас від стейкхолдера-практика
Вікторія Лічман – директорка ЗДО №55 «Лелека», м. Слов’янськ, Донецька область.
Тема:«Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану»
16 травня 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія», здобувачі першого бакалаврського та другого магістерського рівня вищої освіти 012 «Дошкільна освіта», викладачі ДДПУ взяли участь у майстер-класі від стейкхолдера-практика, якийй провела Вікторія Лічман, директорка ЗДО №55 «Лелека», м. Слов’янськ, Донецька область на тему «Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану».
На майстер-класі було обговорено коректне використання термінології в означеній проблематиці. В.Лічман визначила критерії якісної інклюзивної освіти в умовах дистанційної взаємодії під час війни в Україні.
Спікерка розглянула актуальні методики та стратегії впровадження інклюзивного навчання в умовах обмежених ресурсів і підвищеного стресу, обговорила виклики, з якими стикаються педагоги та вихователі в період воєнного стану, а також надала практичні поради щодо адаптації навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами.
Учасники майстер-класу мали можливість обмінятися досвідом та обговорити конкретні кейси з організації інклюзивного процесу в умовах надзвичайних ситуацій.

Нарада зі стейкголдерамі та студентами з питань обговорення оновленої ОПП Фізична терапія, ерготерапія спеціальності 227 Терапія та реабілітація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

16 травня на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась нарада робочої групи спеціальності 227 Терапія та реабілітація зі стейкхолдерами, на якій були присутні: Антон Ертуганов, фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Центральна міська лікарня № 2; Олександр Кучинський, ерготерапевт та фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Міська лікарня № 3, м. Краматорськ; Вероніка Книш, студентка 3 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія; студенти спеціальності 1-4 курсів та НПП кафедри.
Члени робочої групи на чолі із гарантом та завідувачем кафедри ФТФВБ, професором Владиславом Дичко, детально обговорили пропозиції, які протягом року вносили роботодавці, професіонали-практики, випускники та студенти; затвердили внесені зміни, заслухали побажання стейкхолдерів.
Зі студентами 1-2 курсів детально обговорили питання особливостей формування циклів професіійної, загальної підготовки, переліку дисциплін фахового та широкого вибору. Більш предметно поговорили про зміни в наповненні освітнії компонентів, актуалізацію змісту, доєднання нових модулів до лекційного наповнення, що диктує розвиток професії та запити сьогодення.
Нарада пройшла плідно, дякуємо за слушні пропозиції, увагу та цікавість якістю освітнього процесу студентам, групі забезпечення спеціальності та стейкголдерам.

Кампус співпраці ЗЗСО та ЗВО

23 квітня 2024 року представники робочої групи ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант - доц.Падалка Р.М.), зокрема стейкголдер Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, учитель української мови та літератури, взяли участь в обговоренні результатів Всеукраїнської заочної науково-практичної Інтернет-конференції «Горбачуківські студії». Було зазначено готовність доповідачів-магістрантів до переднього захисту кваліфікаційних робіт. Також практики зі спеціальності окреслили коло майбутніх питань, які допоможуть 01.05.24 року здобувачам другого (магістерського) рівня пройти щосеместрове загальноуніверситетьське опитування з метою підвищення якості освітнього процесу у ДДПУ. Опитування буде анонімним. Продовжуємо кампус співпраці ЗЗСО та ЗВО!

Профорієнтація серед випускників ЗЗСО

25 квітня 2024 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбулося засідання кафедри музики та хореографії, присвячене обговорюванню питання профорієнтаційної роботи серед випускників ЗЗСО. До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери: Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов’янської ЗОШ I-IIIст. №12 Слов’янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії; Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.
Учасниками заходу було обговорено бачення профорієнтаційної роботи в складних умовах воєнного стану. Перехід на дистанційну форму навчання обмежило проведення очних зустрічей з випускниками ЗЗСО, але незважаючи на ці труднощі профорієнтаційна робота велася та повинна вестися в різних напрямках дистанційного характеру, адже вона не має так званого «канікулярного часу». В ході дискусії були обговорені здобутки на цій ниві, а саме: поширення рекламно-інформаційних матеріалів про діяльність факультету; онлайн-бесіди з учнями старших класів загальноосвітніх закладів та їх батьками з використанням різних каналів комунікації, телефонного зв’язку, різноманітних мессенджерів; налагодження зв’зків, встановлення особистих контактів із керівниками та фахівцями навчальних закладів, органів управління освіти; визначення оптимальних форм та термінів партнерської взаємодії; участь в онлайн-конкурсах та фестивалях, що безумовно, підіймає рейтинг нашого вищого закладу в очах творчої спільноти. Розуміючи, що профорієнтаційна робота є одним з головних чинників забезпечення життєдіяльності закладу, викладачі кафедри продовжують роботу в цьому напрямку, зробивши детальний аналіз попередньої роботи та визначивши заходи та форми, які б були результативними і спроможними забезпечити стовідсоткове виконання регіонального замовлення.
Тож з надією на краще дивимося в майбутнє, а тому й роботу по профорієнтації сприймаємо як запоруку успіху існування, діяльності і розвитку нашого університету.

Обговорення робочих програм і силабусів для українсько-англійської магістратури

23 квітня 2024 року на філологічному факультеті відбулася нарада щодо обговорення особливостей написання робочих програм і силабусів на освітньо-професійній програмі другого (магістерського) рівня «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)». Взяли участь гаранти програм доц. Нестелєєв М.А. і доц. Падалка Р.М, а також стейкхолдери зазначених ОПП. Зокрема вчитель англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченко Андрій Миколайович, стейкхолдер освітньо-професійної програми «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)». Обговорили нові вимоги до оформлення програм і силабусів і необхідність врахувати те, що треба точно зазначати відповідні компетентності для конкретних дисциплін. Також укотре наголосили на потребі оновлення списку літератури. Стейкхолдер Мірошниченко А.М. наголосив на важливості зваженого перегляду завдань для самостійних робіт, а також додаткових завдань для кожного практичного заняття.