Методичний семінар: «Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання: огляд інновацій»

30 жовтня на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся методичний семінар на тему «Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання: огляд інновацій». Окрім членів РГ спеціальності 014 СО (Технології) у заході взяли участь стейкхолдери: Клейно Євген Олександрович – викладач Торецького професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області, кандидат педагогічних наук, випускник ДВНЗ ДДПУ спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології); Гусак Наталія Володимирівна – завідувач відділення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання і технології), викладач спеціальних дисциплін Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж»; кандидат педагогічних наук та Замура Дарина Геннадіївна – здобувачка 2 курсу денної форми навчання спеціальності «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» ОПП «Середня освіта» бакалаврського рівня вищої освіти, ДВНЗ «ДДПУ».
Ключовими напрямами обговорення стали: недостатній кадровий потенціал у сфері інклюзивного навчання та можливості підвищення рівня фахової підготовки та перепідготовки педагогічних працівників (доповідач Бондаренко В.І.); необхідність вивчення вітчизняними дослідниками зарубіжних теорій і моделей підтримки дітей та підлітків «особливої категорії», що має значний вплив на оновлення української системи освіти (доповідач Клєйно Є.О.); актуальність завдання створення ефективної та кваліфікованої освітньої підтримки для дітей із різними рівнями розумової відсталості (доповідач Гусак Н.В.).
Доповідач Вовк Н.В. проаналізувала план заходів Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та узагальнила, що інклюзивна освіта передбачає поєднання різних факторів, які сприяють як ефективному навчанню, так і соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Саме тому важливо створити такі педагогічні умови ефективної організації інклюзивного освітнього середовища на уроках технологій, які сприятимуть цілком інтегрованому підходу до навчання. А саме: застосування комплексу новітніх технологій на уроках технології, спрямованих на стимулювання мотивації учнів з обмеженими фізичними можливостями до навчальної діяльності; формування у дітей з обмеженими фізичними можливостями позитивного ставлення до праці особливо на уроках технологій.