Обговорили зі стейкхолдеркою актуальний освітній напрямок

Про нагальне говорили 25 вересня на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти на воркшопі "Інклюзивний підхід в освіті", організованому кафедрою природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті. Напрям, про який ще кілька років тому мало що кому було відомо, тоді як у розвинених країнах це давно було нормою. Адже підґрунтям є усвідомлення того, що освіта має бути такою, що забезпечує однакове ставлення до всіх людей, натомість створювати спеціальні умови для дітей з особливими освітніми потребами, не припускаючи будь-якої їхньої дискримінації.
Для важливої бесіди запросили стейкхолдерку ОП «Початкова освіта», членкиню предметної експертної комісії з проведення антидискримінаційної дисципліни Міністерства освіти і науки України, сертифіковану експертку з недискримінації в освіті, методистку ГО "ЕдКемп Україна" Ганну Єфімцеву.
Спікерка висвітлила основні аспекти інклюзивного освітнього процесу порівняно с традиційним, розкрила його функції, схарактеризувала категорії дітей з особливими освітніми потребами, акцентувала на особливостях інклюзивної школи, принципах універсального дизайну в освіті та довела абсолютні переваги інклюзивного підходу не тільки для дітей цієї категорії, але й для інших, їхніх батьків, учительства, адміністрації та, із рештою, для суспільства.
Ми впевнені в безсумнівній актуальності обраної для воркшопа теми не тільки для майбутніх учительок/ів початкової школи, а й для майбутніх фахівців/чинь із фізичної культури, фізичної терапії та ерготерапії, для яких отримані знання обов'язково стануть у пригоді в подальшій професійній діяльності.
Дякуємо спікерці за ґрунтовну доповідь, студентству нашого факультету і факультету фізичного виховання та колегам за співпрацю!

Ефективність сучасного освітнього процесу

18 вересня 2024 р. у межах міждисциплінарних зв’язків кафедри української мови та літератури Донбаського державного педагогічного університету та ЗЗСО було обговорено та затверджено план роботи зі стейкхолдерами на 2024/2025 н.р. Виступили гарант зі спеціальності другого (магістерського) рівнів за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (доц.Падалка Р.М.), стейкголдер Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, учитель української мови та літератури та здобувач Олександр Торопченко, які охоче поділилися своїм досвідом у межах співпраці ЗВО та ЗЗСО. Ефективність сучасного освітнього процесу залежить від урахування інтересів усіх зацікавлених осіб та його здатності до взаємодії зі стейкхолдерами в зовнішньому та внутрішньому освітньому середовищі. Зосереджено увагу на трьох основних підходах до співпраці закладу вищої освіти зі стейкхолдерами: фокусування уваги на інтересах певного стейкхолдера, урахування інтересів основних (ключових) груп стейкхолдерів, урахування інтересів якомога більшої кількості стейкхолдерів.
Форми співпраці закладу вищої освіти з різними групами стейкхолдерів дають змогу врахувати не лише потреби галузі, а й регіональні особливості щодо підготовки фахівців, перспективний досвід їх підготовки, впровадити інноваційні освітні та виробничі технології в освітні програми ДДПУ.

Стейкхолдер ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка) першого (бакалаврського) рівня провела гостьову лекцію для здобувачів спеціальності 016 спеціальна освіта

23 вересня 2024 року стейкхолдер ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка) першого (бакалаврського) рівня, випускниця дефектологічного факультету (сьогодні – факультет спеціальної освіти) ДДПУ 2009 року Шликова Наталія Василівна провела гостьову лекцію на тему «Ігри логопеда-дефектолога у діагностиці та корекції мовлення дітей з ООП» для здобувачів спеціальності 016 спеціальна освіта. Наталія Василівна має 15-тирічний досвід роботи логопедом-дефектологом і сьогодні керує власним приватним центром «Академія мовлення» в м. Павлоград, де продовжує успішно практикувати й надавати корекційну допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
Година промайнула на одному подиху: студенти на власні очі в прямому ефірі познайомилися з прийомами застосування дидактичних іграшок, незамінних у діагностичній та корекційно-розвивальній діяльності; дізналися про тонкощі проведення індивідуальної роботи з особливими дітьми та їхніми батьками із власного професійного досвіду Наталії Василівни; почули про важливість збереження здорового психологічного стану фахівця спеціальної освіти.
Щиро вдячні Шликовій Наталії Василівні за підтримку і просування бренду нашого рідного факультету спеціальної освіти Донбаського державного педагогічного університету, за підтримку ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка) першого (бакалаврського) рівня, а також за увагу до наших здобувачів і професійний досвід, яким сьогодні від душі поділилася з ними!

Круглий стіл «Роль роботодавців у формуванні навчальних програм для підготовки фахівців з управління та адміністрування»

24 вересня 2024 року на кафедрі управління та адміністрування відбувся круглий стіл, присвячений співпраці між освітніми закладами та роботодавцями. Захід зібрав представників бізнесу, науковців і викладачів, які обговорили важливу роль роботодавців у формуванні сучасних освітніх програм для підготовки фахівців з управління та адміністрування.
В.о. зав. кафедри Любов Гончар, відкриваючи захід, подякувала усім стейкголдерам за їхню активну участь та постійну підтримку. Було наголошено на важливості регулярної співпраці між освітніми установами та роботодавцями, адже це дає можливість адаптувати навчальні програми до змін ринку праці та сучасних вимог бізнесу. У своїй промові завідувачка відзначила, що спільні зусилля вже дали результат: студенти отримують практичні навички, які допомагають їм легко інтегруватися в робочі процеси після закінчення навчання.
Під час обговорення роботодавці наголосили на необхідності впровадження нових технологій та адаптації освітніх програм до інноваційних процесів, які відбуваються в сучасних організаціях. Вони поділилися власним досвідом щодо компетенцій, які сьогодні є найзатребуванішими, та висловили конкретні пропозиції щодо вдосконалення навчальних курсів.
Зустріч завершилася домовленістю про подальшу співпрацю, що дозволить ще більше підвищити якість підготовки фахівців і сприятиме їх успішній професійній реалізації.

Виробнича практична підготовка здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

Новий 2024–2025 навчальний рік на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти розпочався з настановної конференції для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта щодо проходження виробничої практичної підготовки. Конференція відбулася за участю стейкхолдера – О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради Донецької області»), яка надала корисні рекомендації студентам 4-го курсу щодо практичного застосування теоретичних знань і професійного зростання. Виробнича практична підготовка мала на меті забезпечити студентів необхідним інструментарієм для ефективної реалізації набутих знань під час роботи зі здобувачами початкової освіти. Студентів було ознайомлено з вимогами до виробничої практики, роз’яснено організаційні моменти, акцентовано увагу на розвитку професійних компетентностей через активну діяльність в освітньому середовищі початкової школи ЗЗСО: планування, розроблення і проведення уроків із різних освітніх галузей початкової освіти, застосування сучасних методик навчання, робота з дітьми з особливими освітніми потребами тощо. О. Валюх наголосила на важливості педагогічної майстерності та взаємодії з учнями, батьками та педагогічним колективом, поділилася досвідом щодо успішних практичних підходів та викликів, із якими стикаються вчителі в умовах онлайнового навчання. На конференції особливу увагу було приділено питанням інтеграції цифрових технологій в освітній процес і створенню безпечного та інклюзивного середовища для учнів. Учасники конференції окреслили очікувані результати від проходження виробничої практичної підготовки. Конференція також допомогла сформувати розуміння ролі вчителя початкових класів у розвитку ключових компетентностей здобувачів початкової освіти.