Відкрите практичне заняття професіонала-практика, фізичного терапевта на тему: «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ»

22 лютого відбулось відкрите практичне заняття на тему: «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ», яке проводив Олександр Кучинський, ерготерапевт та фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП «Міська лікарня № 3», м. Краматорськ. Заняття проводилось для студентів 1-4 курсів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 227 Терапія та реабілітація, а також науково-педагогічних працівників кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології.
Олександр Олександрович розказав та показав на прикладі історії хвороби умовного пацієнта як правильно проводити діагностику функціонального стану пацієнта, як кодувати функціональний діагноз за допомогою МКФ та інтервенцій, яким чином відстежувати динаміку позитивних змін після фізтерапевтичної програми реабілітації. Пане Олександр показав на прикладах організацію роботи мультидисциплінарної команди реабілітаційного відділення, шляхи комунікації з лікарями різних спеціалізацій. Також навів приклади планування мети та завдань фізичної терапії для уявного пацієнта, розробки програми фізтерапевтичних втручань.
Дякуємо шановному Олександру Олександровичу за цікаву інформацію, за особистий час, за отримані позитивні емоції та обмін цінним досвідом.

Нарада зі стейкхолдерамі щодо обговорення звіту-самоаналізу якості реалізації та пропозицій оновлення ОП «Фізична терапія, ерготерапія» бакалаврського рівня вищої освіти

18 лютого, на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась нарада групи забезпечення та робочої групи спеціальності 227 Терапія та реабілітація зі стейкхолдерами, на якій були присутні: Олексій Яковленко, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня № 3» Краматорської міської ради; Антон Ертуганов, фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Центральна міська лікарня № 2; Олександр Кучинський, ерготерапевт та фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Міська лікарня № 3, м. Краматорськ; Вероніка Книш, студентка 3 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія; студенти спеціальності та НПП кафедри.
Члени групи забезпечення спеціальності на чолі із завідувачем кафедри ФТФВБ, професором Владиславом Дичко, обговорили зміни, які було внесено в освітню програму минулого року, заслухали побажання та пропозиції стейкхолдерів.
Олексій Вікторович наголосив, що його команда ознайомилася з відомостями самооцінювання спеціальності 227 «Терапія та реабілітація» за 2023 рік, підкреслив, що було враховано усі пропозиції; підкреслив, що радий вітати здобувачів спеціальності в реабілітаційному відділенні на практичній підготовці, яка розпочнеться у березні. Також пане Олексій звернув увагу на забезпеченні якомога ранньої реабілітації пацієнтів і запропонував додати вибіркові освітні компоненти «Невідкладна допомога, фізична терапія та реабілітація при вогнепальних ураженнях і бойових травмах» та «Протезування та ортезування. Ортопедична реабілітація» у перелік дисциплін фахового вибору. Це дозволить здобувачам розширити набір професійних компетентностей та опанувати нові навички, які наразі є необхідними в реабілітаційному процесі.
Професіонал-практик Олександр Кучинський запропонував розширити освітній компонент «Фізична терапія при захворюваннях ОРА» лекцією «Реабілітація ветеранів. Відновлення після ампутацій та осколкових поранень». Також в освітній компонент «Фізична терапія при захворюваннях нервової системи» додати лекцію «Акубаротравма. Перша допомога та реабілітація». Антон Ертуганов також запропонував додати вибіркову освітню компоненту «Особливості реабілітації у різних видах спорту».
Софія Харламова, здобувачка ВО 3 курсу запропонував розширити перелік вибіркових дисциплін новою освітньою компонентою «Основи мануально-м'язового тестування», оскільки ці дисципліна допоможе сформувати додаткові навички щодо оцінювання та діагностування функціонального стану пацієнта
Нарада пройшла плідно, дякуємо за слушні пропозиції, увагу та цікавість якістю освітнього процесу групи забезпечення спеціальності зі стейкхолдерами.

Нарада щодо специфіки написання кваліфікаційних робіт на філологічному факультеті

29 лютого 2024 року відбулася нарада щодо обговорення особливостей написання кваліфікаційних робіт на освітньо-професійній програмі другого (магістерського) рівня «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)». Взяли участь гаранти програм доц. Нестелєєв М.А. і доц. Падалка Р.М., викладачі кафедри української мови і літератури, а також кафедри германської та слов’янської філології, здобувачі яких пишуть роботи на цій ОПП. Крім того, брали участь і стейкхолдери, зокрема вчитель англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченко Андрій Миколайович. Зокрема, обговорювали специфіку того, яким чином врахувати дві спеціальності в назві та змісті магістерських досліджень. Стейкхолдер ОПП «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))» Мірошниченко А.М. також наголосив на важливості врахувати методичний аспект в кожній роботі, адже зазначена спеціальність — «Середня освіта». Серед висновків також затвердили необхідність зафіксувати ці особливості в методичних рекомендаціях до написання кваліфікаційних робіт.

Відкрита гостьова лекція на тему: «Сучасні напрямки профілактики серцево-судинних захворювань. Основні принципи кардіореабілітації»

21 лютого відбулася гостьова лекція Сидорчук Лариси Петрівни, доктора медичних наук, завідувача кафедри сімейної медицини Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці. Лариса Петрівна провела захоплюючу лекцію на тему: «Сучасні напрямки профілактики серцево-судинних захворювань. Основні принципи кардіореабілітації», яка є актуальною та важливою для здобувачів спеціальності 227 Терапія та реабілітація, а також цікавою у сьогоденні для студентів інших спеціальностей: 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) першого та другого рівнів вищої освіти ДВНЗ «ДДПУ», 014 Середня освіта (Фізична культура), НПП факультету, а також усіх бажаючих.
У своїй лекції Лариса Петрівна наголосила на важливості профілактики серцево-судинних захворювань, оскільки вони є основною причиною смертності у світі. Вона повідомила про сучасні напрямки профілактики, які мають вирішальне значення для зниження важкості цих захворювань.
Професорка також розповіла про роль кардіореабілітації у відновленні пацієнтів з серцево-судинними захворюваннями, про сучасні тенденції та програми кардіореабілітації, які призначені для пацієнтів після серцевого нападу, операцій на серці, інфарктів та інших серцевих захворюваннях.
Від імені всіх присутніх, висловлюємо щиру подяку шановній Ларисі Петрівні за захоплюючу та інформативну лекцію, яка надихає нас на дбайливе ставлення до своєго здоров’я, пропагує здоровий спосіб життя!

Онлайн-презентації авторських концепцій підручників

23 лютого 2024 року група забезпечення ОПП Середня освіта (Українська мова і література) (гарант - доц.Падалка Р.М.), стейкголдер освітньої програми Ковальова Наталія Миколаївна, заступник директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Черкаської селищної ради, викладачі кафедри української мови й літератури та здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньої програми денної та заочної форм навчання філологічного факультету взяли участь в обговоренні підручника для 7 класу «Українська мова» (автори – О.М.Семеног та ін.) та зазначили, що мета підручників з української мови загалом - розвиток здатності спілкуватися українською мовою в особистому й суспільному житті; здатності спілкуватися рідною мовою; формування шанобливого ставлення до культурної спадщини; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду. Також стейкголдери та здобувачі зауважили, що реалізація ідеї НУШ у підручнику – це формування в учнів здатність аналізувати мовно-літературний матеріал різних рівнів; відшуковувати оптимальні способи розв’язання комунікативних завдань; співпрацювати в парі, спілкуватися під час виконання групових навчальних завдань;дотримуватися культури письма й читання;використовувати запропонований довідковий матеріал;проводити покрокові дослідження. Отже, готуймось відновлювати Україну разом!