Гостьова лекція на кафедрі філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін

2 листопада у межах співпраці кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін за сприяння Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки ДДПУ відбулась гостьова лекція професора історії, продекана історично-педагогічного факультету Вроцлавського університету, викладача Інституту етнології і культурної антропології Ярослава Сирника. Послухати шановного науковця були запрошені і стейкхолдери ОП "Середня освіта (історія)" Буткова Лариса Володимирівна, заступник директора Слов'янського ОЗЗСО, Ніконова Ірина В'ячеславівна, вчитель історії Слов'янської ЗОСШ № 4, а також студенти 1-2 курсів спеціальності "Середня освіта (історія)". Матеріал лекції викликав велике зацікавлення всіх присутніх.

Науково-практичний семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора / педагога-андрагога»

На кафедрі педагогіки вищої школи 09.11.2023 р. було проведено кафедральний науково-практичний семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора / педагога-андрагога».
У роботі семінару взяли участь викладачі кафедри педагогіки вищої школи, зовнішні стейкґолдери: директор Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж» к.пед.н. Олійник Олена Іванівна, в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Юлія Олександрівна, в.о. директора Комунального закладу «Бахмутський педагогічний фаховий коледж» Рубцова Марина Анатоліївна, директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов Самандар Надирович, директор Слов’янського енергобудівного фахового коледжу Турка Віктор Миколайович, директор Державного закладу професійної освіти «Сіверський професійний ліцей» Стиранець Володимир Іванович, фахівці-практики педагогічних колективів стейкголдерів-закладів освіти, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.
Під час онлайн засідання було обговорено питання щодо особливостей підготовки майбутніх викладачів в умовах сьогодення, впровадження педагогічних технологій в освітній процес закладів освіти, шляхи вдосконалення майбутньої професійної діяльності педагога-тьютора та педагога-андрагога. Присутні на семінарі зазначили актуальність висвітлених проблем на сучасному етапі розвитку освіти і науки.

Засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта предметної спеціальності 014.02 Середня освіта (Англій

6.11.2023р. за участю стейкголдера освітньо-професійної програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти Євгенії Анатоліївни Луганцової (вчитель англійської та німецької мов Лиманського ліцею №3 Лиманської міської ради Донецької області, вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) у форматі круглого столу було проведено засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта предметної спеціальності 014.02 Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література). Круглий стіл було присвячено питанню організації інклюзивної освіти на уроках іноземної мови в закладах загальної середньої освіти. Під час спілкування з аудиторією Є. А. Луганцова акцентувала увагу на тому, що інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, реалізація та впровадження яких свідчать про існування доступного та відкритого суспільства, демонструють його соціальну зрілість, здатність прийняти різноманіття людського існування і створити усі умови для соціалізації, навчання, активної комунікації, самовираження, самореалізації та самоствердження осіб з особливими освітніми потребами. Є. А. Луганцова представила актуальний та змістовний презентаційний матеріал, за допомогою якого було розкрито основоположні засади інклюзивної освіти, прокоментовано міжнародне та національне законодавче та нормативно-правове забезпечення впровадження і функціонування інклюзивної освіти, окреслено новітні підходи у навчанні дітей з особливими потребами та стратегії успішного впровадження інклюзивної практики; описано роль та значущість батьківського впливу у процесі інклюзивного навчання тощо. До обговорення тематичних питань зустрічі активно долучалися здобувачі, висловлюючи власне бачення того, якою має бути стратегія успішного впровадження інклюзивного навчання іноземної мови в закладах загальної середньої освіти. Зустріч пройшла продуктивно та динамічно.

Гостьова лекція на тему «Організація корекційно-розвиткової роботи у спеціальних закладах дошкільної освіти у дистанційній формі навчання» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня першої освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта

13 листопада відбулася гостьова лекція для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету спеціальної освіти з дисципліни «Корекційна психопедагогіка (дошкільна)». В якості запрошеного фахівця виступила вчитель-дефектолог КЗ ДНЗ (ясла-садок) компенсуючого типу № 16 «Рушничок» Слов’янської міської ради і прочитала лекцію на тему «Організація корекційно-розвиткової роботи у спеціальних закладах дошкільної освіти у дистанційній формі навчання». Цікаву, насичену прикладами із практичного досвіду, доповідь Ірина Василівна доповнювала презентацією авторських напрацювань педагогів закладу, які, до речі, також навчалися на факультеті спеціальної освіти Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет». Було дуже приємно бачити, які цікаві розробки і яскраві заняття проводять сьогодні наші випускники. Дистанційний формат роботи з дітьми із особливими освітніми потребами, з одного боку, створює певні труднощі у проведенні з ними корекційно-педагогічної роботи. Але той матеріал, яким поділилася з нами Горобець Ірина Василівна, переконливо доводить, що інформаційні технології створюють нові можливості в роботі з особливими дітьми і можуть бути потужним ресурсом у їх навчанні та вихованні. Дякуємо за цікавий захід і сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Вебінар «АІ: Використання штучного інтелекту в освіті»

На кафедрі педагогіки вищої школи 09.11.2023 р. аспірантом 3 курсу ОНП Освітні, педагогічні науки Сипчуком Єгором було проведено вебінар «АІ: Використання штучного інтелекту в освіті».
У роботі вебінару взяли участь викладачі кафедри педагогіки вищої школи, зовнішні стейкґолдери: директор Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж» к.пед.н. Олійник Олена Іванівна, в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Юлія Олександрівна, в.о. директора Комунального закладу «Бахмутський педагогічний фаховий коледж» Рубцова Марина Анатоліївна, директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов Самандар Надирович, директор Слов’янського енергобудівного фахового коледжу Турка Віктор Миколайович, директор Державного закладу професійної освіти «Сіверський професійний ліцей» Стиранець Володимир Іванович, фахівці-практики педагогічних колективів стейкголдерів-закладів освіти, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.
Під час онлайн вебінару було обговорено питання щодо особливостей та проблем використання штучного інтелекту в освіті, впровадження зазаначеної технології в освітній процес закладів освіти, шляхи вдосконалення професійної діяльності майбутніх педагогів та досвідчених освітян відповідно до викликів сьогодення. Присутні на вебінарі зазначили актуальність висвітлених проблем в умовах реформування сучасної освіти України.