Настановча онлайн-конференція для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

30.11.2021 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася настановча онлайн-конференція для студентів бакалаврського рівня вищої освіти щодо проходження навчальної педагогічної практики, яка є пропедевтичним етапом практичної підготовки, що готує студентів до активної педагогічної діяльності на подальших етапах.

На конференції були присутні методисти зі спеціальності 013 Початкова освіта: д. пед. н., доцент кафедри теорії і практики початкової освіти, заступник декана факультету ПТПО Вікторенко І. Л., к. філол. н., доцент кафедри теорії і практики початкової освіти Лобачова І. М., к. пед. н., доцент кафедри теорії і практики початкової освіти Ляшова Н. М., к. пед. н., доцент кафедри теорії і практики початкової освіти Федь І. Є., д. пед. н., доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Гринько В. О., к. пед. н., доцент, завідувач кафедри музики і хореографії Роздимаха А. І.; із педагогіки: д. пед. н., професор,  завідувач кафедри педагогіки Цибулько Л. Г.; із психології: к. пед. н., ст. викладач кафедри загальної психології Мухіна В. В.; із гігієни: асистент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Корягіна Н. В. Студентів бакалаврського рівня вищої освіти було детально ознайомлено з програмою практичної підготовки: визначено мету, завдання, основні вимоги до організації педагогічної діяльності, права та обов’язки її учасників; окреслено загальний зміст роботи під час практичної підготовки; роз’яснено критерії оцінювання; подано перелік та приклади оформлення звітної документації; надано інформацію про нормативно-правові документи, на які має зважати вчитель початкових класів під час організації освітнього процесу в Новій українській школі.

Конференція відбулася за участі стейкхолдера – учителя вищої категорії, учителя-методиста Краматорської української гімназії, голови ГО «Асоціація вчителів української мови та літератури Донеччини» Міщенко Н. А., яка надала студентам практичні поради як фахівець із початкової освіти. Н. А. Міщенко зробила акцент на особливостях організації освітнього простору в НУШ, дала роз’яснення, як працювати на засадах педагогіки партнерства й ефективно організувати спілкування, взаємодію та співпрацю між учителем, учнем і батьками для досягнення позитивних результатів.

Бажаємо студентам 3-го курсу факультету початкової, технологічної та професійної освіти успіхів, високих результатів і позитивних емоцій від першого практичного досвіду!

СУЧАСНА ПСИХОЛОГІЯ І ПЕДАГОГІКА: ТЕОРІЯ І МОДЕРНА ПРАКТИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЕПОХУ ПАНДЕМІЧНИХ ВИКЛИКІВ

У Донбаському державному педагогічному університеті 30 листопада 2021 року відбулася Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція. До її участі приєднались викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, аспіранти педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Донбаський державний педагогічний університет представляли викладачі кафедри психології, науковці, стейкхолдери, аспіранти та студенти факультету гуманітарної та економічної освіти.

Були представлені доповіді стейкхолдерів ОП спеціальності 053 Психологія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: Головко Вікторія Анатоліївна, завідувач Центру методичної та психологічної служби Управління освіти Бахмутської міської ради, акцентувала увагу на психологічному супроводі допрофільного та профільного навчання в умовах реформування освіти; Лугінець Наталя Вікторівна, директор комунального закладу «Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти», присвятила доповідь засобам профілактики правопорушень, вживанню наркотичних та психотропних речовин серед неповнолітніх.

За результатами Всеукраїнської науково-практичної конференції підготовлено збірник наукових доповідей викладачів, стейкхолдерів, аспірантів і магістрантів факультету гуманітарної та економічної освіти.

Розширене засідання кафедри теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації 26 листопада 2021 р.

На кафедрі ТМОФВіР відбулось розширене засідання присвячене актуальним питанням проходження виробничої практики студентів та магістрів 014 Середня освіта (Фізична культура) на яке були запрошені стейкхолдери Рябокінь М.О. директор Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школи м. Слов’янська» (онлайн), Авєрін А.І. викладач фізичної культури ЗОШ № 11, студенти факультету фізичного виховання Гончарова О. (онлайн), Чепіга Е. (онлайн), Рейлян Ю. (онлайн). Панасенко Е.А. завідувач кафедри практичної психології, доктор педагогічних наук, професор та доц. Віцько С.М. зав кафедри МВСПД. Присутні слухали проф. Панасенко Е.А. щодо розширення загальних і спеціальних компетентностей та програмних результатів навчання в оновленій програмі виробничої практики загальна кількість якої була збільшена з двох до чотирьох тижнів і можливі шляхи вирішення нових проблем практичної підготовки фахівця. Доц. Віцько С.М. поділився з присутніми нюансами предметно-фахової практики на кафедрі МВСПД. Стейкхолдери констатували прикру ситуацію коли до них на практику студенти інших вузів а не ДДПУ. Студенти в основному говорили про особливості навчального процесу на платформі moodle. В результаті жвавої дискусії одноголосним голосуванням були затверджені пропозиції присутніх щодо сумісних наукових проектів кафедри ТМОФВіР та споріднених для проходження виробничої практики кафедри педагогічного та психологічного напрямку. Пропозицію стейкхолдерів про рекомендацію за можливості та офіційного дозволу викладати практичні  предмети спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) офлайн, а також запрошення студентів та магістрів факультету фізичного виховання до практичної роботи в навчальних закладах м. Слов’янська взяти до уваги та рекомендувати у впровадження роботи кафедри.

Зустріч за підсумками проходження виробничої (педагогічної) практичної підготовки для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)

За участю стейкхолдерів 26.11.2021р було проведено зустріч за підсумками проходження виробничої (педагогічної) практичної підготовки для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини). Метою практичної підготовки є оволодіння здобувачами сучасними методами та формами оптимізації навчального процесу з біології та основ здоров’я, формування у здобувачів на базі одержаних в університеті професійних компетентностей, умінь і навичок для ухвалення самостійних рішень під час конкретної роботи у реальних практичних умовах.

Під час зустрічі Дєлєскє Світлана Валентинівна (директор навчально-виховного закладу Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8) підкреслила, що саме виробнича практика є інтегруючою ланкою теоретичної і практичної підготовки здобувачів, освітнім компонентом, що забезпечує підвищення їхньої професійної обізнаності та фахове зростання. Було відмічено, що мета, зміст та завдання з виробничої педагогічної підготовки зорієнтовані на розвиток професійно важливих особистісних якостей, загальних і фахових компетентностей, формування цілісних, системно-структурних професійних знань майбутнього вчителя старшої школи. У своєму виступі Світлана Валентинівна акцентувала увагу на особливостях проходження практики в умовах карантинних обмежень. Дружня атмосфера сприяла продуктивному спілкуванню.

Засідання наукового гуртка з методики викладання англійської мови «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і літера

25.11.21р. в межах співпраці із зовнішніми стейкголдерами відбулося засідання наукового гуртка з методики викладання англійської мови «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Заняття було присвячено актуальності використання сучасних онлайн-інструментів та платформ в навчанні англійської мови в ЗЗСО. Стейкголдер М.К. Жукова (випускниця ОП спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)), 2017 рік випуску, вчитель англійської мови («Лінгвістичний Центр Prime-Time»)), продемонструвала, як, використовуючи прогресивні інструменти освітніх технологій, стає можливим організувати продуктивний та цікавий урок англійської мови, активізувати увагу та підвищити мотивацію учнів під час заняття, створити атмосферу, у якій вивчення англійської мови відбувається із задоволенням. М.К. Жукова надала практичні поради та рекомендації щодо ефективного впровадження на уроках англійської мови таких ресурсів як Kahoot!, Quizlet, Socrative, Wordle, Lyricstraining, Prezi тощо. Керівник наукового гуртка, доц. І.Б. Коротяєва розкрила особливості використання Jamboard та Quizizz.  У зустрічі взяли участь професор, завідувач кафедри германської та слов’янської філології В.А. Глущенко та доценти кафедри германської та слов’янської філології Е.Л. Ананьян (гарант освітньої програми), А.С. Орел, В.В. Роман, О.В. Піскунов. Засідання наукового гуртка пройшло динамічно, результативно та продуктивно.