Державна атестація здобувачів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки

6, 7 та 29 грудня 2021 року на факультеті гуманітарної та економічної освіти відбулась державна атестація здобувачів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки на здобуття освітньої кваліфікації «Магістр з освітніх, педагогічних наук» та професійної кваліфікації «Викладач закладу вищої освіти». 13 здобувачів денної форми навчання та 35 здобувачів заочної форми навчання складали атестаційний екзамен у дистанційній формі. Атестаційна комісія на чолі з доктором педагогічних наук, професором, завідувачем кафедри теорії та практики початкової освіти Гавриловою Людмилою Гаврилівною та у складі екзаменатора д.пед.н., проф., завідувача кафедри педагогіки вищої школи Топольник Яни Володимирівни, стейкголдера к.пед.н., доц., в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) Бурцевої Юлії Олександрівни та секретаря к.пед.н., доц. Коркішко Олени Геннадіївни відмітила високий рівень організації підготовки та проведення державної атестації. Під час складання атестаційного екзамену здобувачі продемонстрували ґрунтовне володіння теоретичними знаннями, вміннями їх практичного застосування та підтвердили досягнення програмних результатів навчання, визначених освітньою програмою. Комісія розглянула матеріали складання атестаційного екзамену, виконання навчального плану й ухвалила присвоїти кваліфікацію «Магістр з освітніх, педагогічних наук. Викладач закладу вищої освіти» і видати дипломи магістра та сертифікати, що засвідчують вивчення дисциплін вибіркових блоків «Основи андрагогіки», «Тьюторські технології», «Позашкільна освіта» та здобуття додаткових компетентностей.

 

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ МАГІСТРІВ ПРОЙШЛА УСПІШНО

Впродовж 13-29 грудня на факультеті гуманітарної та економічної освіти проводилась державна атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 Менеджмент. Дистанційне навчання внесло свої корективи у графік навчального процесу і випускників магістратури, тому й атестація проходила на платформі Zoom, яка давно та успішно протестована під час дистанційного навчання.
За результатами атестації затверджено звіт голови ДЕК д.е.н., проф. О.Ю. Попової (зав. кафедри управління і фінансово-економічної безпеки ДВНЗ «Донецький національний технічний університет», зовнішній стейкхолдер-представник наукової спільноти) та обговорення результатів досягнень магістрантів, у якому прийняли участь зовнішні стейкхолдери-роботодавці А.М. Лісничий – генеральний директор ТОВ Інтербізнес-Інвест (м. Київ), Н. О. Островська - головний бухгалтер ТОВ Компанія Еврорезерв (м. Київ) та Р. О. Згоденко – голова правління ПрАТ «Інститут керамічного машинобудування «Кераммаш» (м. Слов’янськ). Експертами було зазначено високий рівень підготовки здобувачів, про що свідчать результати випробувань. Було наголошено на необхідності посилення практико-орієнтованої частини навчального плану ОП «Менеджмент», а також на необхідності проведення підсумкової атестації у формі виконання кваліфікаційної роботи згідно вимог Стандарту вищої освіти спеціальності 073 Менеджмент. Гарант ОП Менеджмент другого (магістерського) рівня вищої освіти проф. Коверга С.В. запропонував орієнтовний перелік тем магістерських досліджень які були обговорені та схвалені представниками стейкхолдерів.
Колектив кафедри менеджменту щиро вітає випускників з успішною державною атестацією та здобуттям ступеня вищої освіти «Магістр» та кваліфікації «Магістр менеджменту».

СПІВРОБІТНИЦТВО КАФЕДРИ МЕНЕДЖМЕНТУ З ЦЕНТРОМ ГРОМАДЯНСЬКИХ ІНІЦІАТИВ «СУСПІЛЬНИЙ ВИМІР»

В межах проєкту «Сприяння розвитку стійких економічних можливостей ветеранів АТО на Донеччині в умовах пандемії COVID-19» 28.12.2021 р. за участю зав. кафедри менеджменту проф. Коверги С.В. та голови комісії із профорієнтаційної роботи доц. Артюхіної М.В. під час діалогової зустрічі з ветеранами АТО представлено інформацію щодо можливостей які надає на сучасному ринку праці володіння спеціальностями, що пропонує ЗВО, зокрема за освітньою програмою «Менеджмент», спеціалізацій та особливостей навчання в магістратурі Донбаського державного педагогічного університету за спеціальністю 073 Менеджмент. Перспективою співробітництва є залучення абітурієнтів для вступу на навчання в ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» з числа ветеранів АТО з можливістю відшкодування витрат на навчання за рахунок міжнародних донорів в межах проєкту, який реалізується Громадською організацією «Агенція демократичного розвитку Донбасу» у співпраці з Центром громадянських ініціатив «Суспільний вимір» за сприяння міжнародної організації IREX.

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ ЗА УЧАСТЮ СТЕЙКГОЛДЕРІВ

13.12.21р. та 29.12.21р. за участю стейкголдера Є. А. Луганцової, методиста Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, було проведено Атестаційний екзамен зі спеціальності для здобувачів ОП «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Є. А. Луганцовою було відзначено належний рівень сформованості загальних та фахових компетентностей, знань здобувачів вищої освіти, здобутих за період навчання на відповідній ОП. Дякуємо нашому шановному стейкголдеру за плідну співпрацю!

Проведення опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література)

22–24 грудня здобувачам ДДПУ було запропоновано взяти участь в опитуванні, спрямованому на вдосконалення якості освітнього процесу.
Із цієї нагоди було проведено онлайн-зустріч стейкхолдерів (Сулакова О.М. (заступник директора з НВР Словʼянської ЗОШ № 10 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури), Савченко Г.О. (заступник директора з НВР Словʼянської ЗОШ № 7 І-ІІІ ступенів, учитель англійської мови), Дєлєскє С.В. (директор Словʼянської ЗОШ № 8 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури), Самохвалова Л.В. (заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи)), членів робочих груп, гарантів (доцентів кафедри української мови та літератури Лисенко Н. В., Рябініної І. М.), кураторів академічних груп, представників студентського самоврядування філологічного факультету освітньо-професійних програм «Середня освіта (Українська мова і література)» та «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова та література (англійська))» спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література).
Зустрічі передували серйозна робота з вивчення думки здобувачів освіти, обговорення внесених раніше пропозицій щодо організації навчання за випусковими ОП та обговорення пропозицій щодо їхнього вдосконалення. Вивчалась думка здобувачів, роботодавців з орієнтацією на якість програм, що було доцільним і корисним, ураховуючи особливості дистанційної освіти.
З метою визначення рівня організації освітнього процесу за обраною програмою було сформовано питання анкети, і з електронної адреси ДДПУ на електронні скриньки респондентів надійшло посилання на опитування, у якому пропонувалося взяти участь. Неабиякий інтерес становили питання стосовно бажання здобувачів вищої освіти залучитись до процесу перегляду ОП та процедур забезпечення її якості; реалізації права на вибір навчальних дисциплін; задоволення співвідношення теоретичної й практичної частин освітньої програми; зрозумілості форм та методів навчання, вибраних спеціалістами при викладанні дисциплін, що вивчаються; розуміння мети, цілей та очікуваних результатів навчання; отримання інформації про форми контрольних заходів та критеріїв оцінювання знань дисциплін, що вивчаються; об’єктивність і неупередженість екзаменаторів.
Цікавими виявились пропозиції щодо залучення до викладання та організації освітнього процесу професіоналів-практиків, експертів галузі, представників роботодавців. Усі відповіді студентів були анонімними й аналізувалися в узагальненому вигляді.
Зазначимо, що вищезгадана зустріч, як і опитування ректорату, проводилися з метою покращити освітній процес в університеті, зробити його більш якісним та студентоцентрованим.