Практична підготовка магістрантів на фізико-математичному факультеті

13 жовтня 2021 р. на фізико-математичному факультеті ДДПУ із залученням стейкхолдера ОП «Середня освіта (Математика)» другого (магістерського) рівня вищої освіти – Рульової Надії Григорівни (директор ЗОШ I-III ст. №10 Слов'янської міської ради Донецької області) відбулась настановча online конференція з організації виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої та вищої освіти.

 

В конференції також взяли участь провідні викладачі університету:

Беседін Борис Борисович – гарант ОП, доцент кафедри методики навчання математики та методики навчання інформатики (МНМ та МНІ);

Топольник Яна Володимирівна – завідувач, професор кафедри педагогіки вищої школи;

Чернякова Олеся Володимирівна – доцент кафедри загальної психології;

Величко Владислав Євгенович – завідувач, професор кафедри МНМ та МНІ;

Турка Тетяна Вікторівна – доцент кафедри МНМ та МНІ, заступник декана фізико-математичного факультету;

Кадубовський Олександр Анатолійович – декан фізико-математичного факультету, доцент кафедри математики та інформатики.

 

 

Лекція-візуалізація «Процесуальна діагностика психологічних проблем за допомогою комплексу тематичних малюнків»

12 жовтня 2021 року у рамках проєкту «Гостьові лектори» для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія», 012 «Дошкільна освіта», 232 «Соціальне забезпечення» онлайн лекцію-візуалізацію провів Мазяр Олег Васильович – доктор психологічних наук, професор кафедри практичної психології Житомирського державного університету імені Івана Франка.

Під час лекції Олег Васильович ознайомив здобувачів з основами процесуальної діагностики, визначив переваги такого типу діагностичного процесу, розкрив особливості та алгоритм проведення процесуальної діагностики, а також розкрив секрети одночасної діагностичної та корекційної роботи під час аналізу малюнків. Олег Васильович поділився власним досвідом роботи використання процесуальної діагностики у роботі з клієнтами. Під час лекції здобувачі отримали унікальну можливість спробувати інтерпретувати та розібрати підготовлені малюнки під супервізією Олега Васильовича, а також надати свої малюнки для здійснення аналізу. На останок, у ході жвавої дискусії, обговорили зміст символів під час аналізу серії малюнків, значення деталей та периферії у самому малюнку.

Настановча конференція з виробничої педагогічної практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) за участю стейкхолдерів

7.10.2021р. за участю стейкхолдерів було проведено настановчу конференцію з виробничої педагогічної практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Метою виробничої педагогічної практичної підготовки є набуття здобувачами практичних навичок та методик навчання англ. мови, зарубіжної літератури, другої іноземної мови; педагогічна та психологічна складові. Під час конференції О.А. Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею) підкреслила, що саме виробнича практика є інтегруючою ланкою теоретичної і практичної підготовки здобувачів, освітнім компонентом, що забезпечує підвищення їхньої професійної обізнаності та фахове зростання. На думку стейкхолдерів, на позитивну оцінку заслуговує той факт, що мета, зміст та завдання з виробничої педагогічної практичної підготовки зорієнтовані саме на опанування студентами професійно-методичних умінь: конструктивно-планувальних, комунікативно-навчальних, організаційних, розвивально-виховних тощо. Було акцентовано увагу на проходженні виробничої практики в умовах карантинних обмежень. Дружня атмосфера сприяла продуктивному спілкуванню. Усі учасники настановчої конференції мали можливість обмінятися цікавими думками та корисними ідеями. 

Факультет початкової, технологічної та професійної освіти. Міжнародна науково-практична конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій»

07–08 жовтня 2021 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася V Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій».

У конференції взяли участь понад 140 осіб, серед яких представники закладів вищої, середньої, дошкільної та позашкільної освіти, представники установ культури (які водночас є стейкхолдерами та роботодавцями в межах реалізації освітньої програми  «Початкова освіта» перший (бакалаврський) і другий (магістерський) рівні вищої освіти»: Валюх О. Б., директор КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»; Сиротенко О. В., учитель початкових класів Слов’янського опорного ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 13; Литвинова І. М., головний спеціаліст сектору роботи з експертами Управління Державної служби якості освіти в Донецькій області; Головань М. М., завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради;  Міщенко Н. А., учитель вищої категорії, учитель-методист Краматорської української гімназії Краматорської міської ради Донецької області, голова  ГО «Асоціація вчителів української мови та літератури Донеччини» та ін.), здобувачі бакалаврського, магістерського та освітньо-наукового рівнів вищої освіти.

Метою проведення конференції визначено консолідацію зусиль із розвитку професійної педагогічної освіти в Україні; виявлення та поширення досвіду створення і впровадження інноваційних освітніх ресурсів із вищої, середньої, дошкільної, позашкільної та мистецької освіти, різні аспекти використання ІКТ в освіті тощо. Роботу було проведено за такими основними напрямами:

  1. Нова українська школа: педагогічні інновації в системі початкової освіти.
  2. Теорія та практика організації освітнього процесу в закладах дошкільної, середньої та позашкільної освіти.
  3. Теорія та методологія професійної підготовки майбутніх учителів.
  4. Сучасні тенденції розвитку мистецької освіти.
  5. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті.

За підсумками обговорення освітніх реформ й обміну досвідом їхнього впровадження, для реалізації пріоритетних напрямів модернізації сучасної системи освіти на засадах Концепції «Нова українська школа» було зроблено такі висновки: з урахуванням сучасного стану розвитку освіти в Україні визначити стратегічні напрями й основні завдання щодо підвищення кваліфікаційної підготовки педагогічних кадрів, відповідності ліцензійним вимогам викладачів, формування мотивації та створення умов для саморозвитку педагогічних кадрів упродовж професійної діяльності; активізувати діяльність щодо розробки та реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації, спрямованих на забезпечення інтеграції науки і практичної педагогічної діяльності, формування готовності педагогів до впровадження нових Державних стандартів освіти; сприяти модернізації змісту, форм, методів навчання педагогів відповідно до вимог інформаційного суспільства; упровадженню інноваційних моделей та технологій навчання педагогічних працівників для їхнього професійного вдосконалення; забезпечувати науково-методичний супровід дослідно-експериментальної діяльності закладів освіти тощо.

Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

07 жовтня 2021 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної програми та відповідно до результатів анкетування здобувачів 2-4 курсів третього (освітньо-наукового) рівня питання удосконалення освітньо-наукової програми спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Учасники обговорення зазначили, що особливості ОПП «Педагогіка вищої школи» полягають в орієнтації на компетентністну особистісно-орієнтовану парадигму освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки викладача інноваційного типу, який має можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку (як андрагог, тьютор), виявляє здатність до організації студентоцентрованого навчання та здійснення освітньої діяльності з особами різних вікових категорій; вище зазначене забезпечується через поглиблену практичну підготовку, використання інноваційних технологій навчання з інформаційно-комунікаційною підтримкою. Закцентовано увагу присутніх, що здобувач ОПП підготовлений до роботи за такими видами професійної діяльності: освітня (педагог у сфері освіти, підготовки і перепідготовки педагогічних кадрів); науково-дослідницька (у науково-дослідних і освітніх установах); організаційно-управлінська (менеджер системи педагогічної освіти).

Аналіз результатів опитування здобувачів ОНП «Освітні, педагогічні науки» дозволив визначити напрями вдосконалення підготовки аспірантів, а саме: залучити до освітнього процесу роботодавців, професіоналів-практиків, експертів галузі; посилити інформування щодо програм академічної мобільності серед здобувачів, можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії навчання, змісту програми практичної підготовки, процедури вирішення конфліктних ситуацій, відвідування Дня кар’єри та діяльності Центру кар’єри та соціально-психологічної підтримки ДДПУ. За результатами опитування здобувачів було внесено пропозиції щодо вдосконалення організації освітнього процесу: посилення практичної орієнтації (професійних навичок) через проведення тренінгів, майстер-класів, ділових ігор із роботодавцями; а також перегляду нормування обсягу самостійної роботи для здобувачів.

Учасники засідання відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм, а також висловили побажання до подальшої плідної співпраці.