Обговорення результатів практичної підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології)

30 березня в онлайн режимі були обговорені результати практичної підготовки здобувачів 1 курсу магістерського та 4 курсу бакалаврського рівнів освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) в умовах воєнного стану. В обговоренні прийняли участь завідувач кафедри, гарант ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) проф. Бондаренко Володимир Іванович та керівники практичної підготовки доц. Бутиріна Марина Володимирівна (магістратура) та доц. Вовк Надія Валентинівна (бакалаврат). На зв'язок вийшли стейкхолдери: Погорєлов Анатолій Іванович - директор ЗОШ 13 м. Слов'янська та Крайня Зоя Миколаївна - заступник директора з навчальної роботи ЗОШ 12 м. Слов’янська.
З. М. Крайня зазначила, що у зв’язку із введенням воєнного стану МОН рекомендувало проводити освітній процес у закладах загальної середньої освіти у будь-якому варіанті дистанційної форми навчання. Використовувати наявні електронні ресурси, регіональні платформи, ресурси закладів освіти.
Н. В. Вовк відмітила, що здобувачі під час проходження практичної підготовки проводили заняття з учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо), використовували електронні платформи (ZOOM, Google Clasroom тощо), спілкувалися в телефонному режимі, листувалися через електронну пошту тощо. Заняття проводились в онлайн режимі згідно змін до затвердженого графіка освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти.
А. І. Погорєлов звернув увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, яка допоможе у найскладніший час та буде необхідна і у післявоєнний період.
М. В. Бутиріна назначила важливість проходження педагогічної практики у воєнний час, як одного з найефективніших способів формування у майбутніх педагогів уміння сприймати невизначеність, приймати рішення у нестандартних ситуаціях і використання різних засобів і способів зв'язку у навчальному форматі.

Проблеми аксіології та політичної пропаганди в гуманітарних дисциплінах

19 березня відбувся науково-методичний семінар кафедри філософії та історії «Проблеми аксіології та політичної пропаганди в гуманітарних дисциплінах», на якому були присутні зовнішні стейхолдери НПУ ім. М. Драгоманова: Ковчина І.М. доц. кафедри політичної психології, В. Зеленін, Т. Андрущенко , В. Федь, Н. Воронова, Л. Абизова, В. Скиртач, Н. Шалашна, П. Бондаренко. Гарант освітньої програми спеціальності 033 Філософія д.філос.н., професор кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін Мельник В.В., яка відзначила, що процес взаємодії зацікавлених сторін освіти і стейкхолдерів реалізується через участь стейкхолдерів на всіх етапах реалізації освітньої траєкторії, а саме:
1) з ознайомлення, обговорення, внесення пропозицій при оновленні ОПП «Філософія» другого (магістерського) рівня вищої освіти;
2) із залучення зовнішніх стейкхолдерів та роботодавців до практичних занять та проведення асистентської практики, що є потенційними для працевлаштування здобувачів вищої освіти спеціалізації 033 Філософія, галузі знань – 03 Гуманітарні науки; на державній службі, закордонні міжнароні організації.
Адрущенко Т.В., професор кафедри політичної психології відзначила що процес взаємодії зацікавлених сторін реалізується через участь на всіх етапах реалізації освітньої траєкторії.

Методичний семінар: «Інноваційні технології в технологічній освіті»

18 лютого 2022 року на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся семінар на тему «Інноваційні технології в технологічній освіті». У семінарі прийняли участь викладачі кафедри, здобувачі бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) та провідні стейкхолдери: Погорєлов А. І., директор Слов’янського закладу загальної середньої освіти №13, м. Слов’янськ;

Клейно Є. О., викладач професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області; Борисенко І. В., директор закладу позашкільної освіти, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва, м. Слов’янськ; Ніколаєнко О. В., директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ; Крайня З. М., заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12, Слов’янської міської ради.

Були розглянуті питання особливостей формування інноваційного змісту базової технологічної освіти НУШ.

Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого бакалаврського рівня Вовк Н. В. зазначила, що в умовах розбудови Нової української школи відбувається переосмислення змісту всіх освітніх галузей загальної середньої освіти, зокрема й технологічної, визначення їх потенціалу в соціокультурному і особистісному розвитку учнів. Для нового навчального предмета «Технології» на сьогодні розроблено чотири модельні навчальні програми, які мають гриф МОН України. Модельні навчальні програми повинні забезпечити формування інноваційного змісту технологічної освіти.

Учасники семінару обговорили низку важливих педагогічних проблем, зокрема сучасні підходи до організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Дякуємо нашим стейкголдерам, які прийняли участь в обговоренні актуальних питань та висловили свої думки і пропозиції.

Освітній процес на ФСО

На якісну підготовку спеціалістів впливає багато факторів, у тому числі й систематичне залучення до освітнього процесу стейкхолдерів. 21 лютого директоркою Комунального закладу "Куп'янська спеціальна школа" Харківської обласної ради Пушкар Наталією Борисівною було проведено відкриту гостьову онлайн лекцію на тему «Формування екологічних знань та умінь в учнів спеціальної школи на засадах сталого розвитку» для здобувачів 1 і 2 курсів магістерського рівня вищої освіти ОП "Спеціальна освіта". На зустрічі були присутні здобувачі, викладачі кафедри логопедії та спеціальної психології, стейкхолдери ОП СО: Сабардак Оксана Віталіївна – директорка Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Слов’янської міської ради Донецької області, Руденко Владлена Станіславівна – завідувачка Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 25 «Дюймовочка» Слов’янської міської ради Донецької області. Наталією Борисівною було розкрито актуальні питання практичної роботи з дітьми з ООП, висвітлено сучасні методи та прийоми в процесі формування екологічних знань з учнями спеціальної школи, презентовано проєкт "Екологічне виховання - запорука ефективної соціалізація дітей із ООП" (керівник Вербицька Т.Г.). Під час лекції усі присутні ознайомилися з цікавим матеріалом і отримали вичерпні відповіді щодо практичної діяльністі фахівця зі спеціальної освіти. Плідна співпраця триває!

Методи соціального медіатора

З 16 лютого 2022 р. на кафедрі психології проведено навчально-практичний курс «Базові навички соціального медіатора» для здобувачів першого бакалаврського рівня спеціальності 053 Психологія факультету гуманітарної та економічної освіти. Організатор цього проекту - доцент кафедри психології Дейниченко Лариса Миколаївна. Курс "Базові навички соціального медіатора» складається з 3 тренінгів які були інтенсивно проведені з 16 по 19 лютого. Цей курс спрямований на формування компетенцій соціальних медіаторів з питань трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів; надання інструментів та відновних практик - медіації та фасилітації діалогу. У роботі тренінгу взяли участь 30 студентів денного та заочного відділень, 6 викладачів кафедри психології.
Тренінги проводила Акімченкова Марина Володимирівна практикуючий психолог, сертифікований міжнародний медіатор, конфліктолог. Учасникам тренінгу були запропоновані практичні завдання щодо аналізу конфліктних ситуацій в соціальних групах. Здобувачі мали можливість не тільки поглибити теоретичні знання, а також набути уміння обирати стратегії поведінки в залежності від ступеня ескалації конфлікту, трансформувати конфліктну ситуацію за допомогою проведення медіації, творчо застосовувати відновні практики для конструктивного вирішення конфліктів, пошуку консенсусу та примирення.