Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

11 листопада 2021 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Гарант ОПП проф. Топольник Я.В. звернула увагу учасників засідання, що метою ОПП є опанування магістрами освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» загальними та фаховими компетентностями, затребуваними сучасним ринком освітніх послуг регіону та достатніми для продукування нових ідей для вирішення комплексних проблем у професійно-педагогічній, інноваційній діяльності освітнього закладу в галузі 01 Освіта/Педагогіка, примноження інтелектуального, творчого і духовного потенціалу особистості, задоволення потреб здобувачів у професійному розвитку, аксіологічних прагнень.

Гарант ОНП проф. Саяпіна С.А. зазначила, що особливість освітньо-наукової програми пов’язується із оригінальним концептуальним підходом, що забезпечує цілісністьфахової підготовки викладача-дослідника. Освітній складник програми скерований на вивчення науково-теоретичних і практико-орієнтованих курсів, що пов’язані з реалізацією дослідницько-експериментальної роботи, а також формуванням професійної майстерності викладача закладу вищої освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки. Науковий складник програми присвячений виконанню науково-педагогічного дослідження на актуальну тему, написанню дисертації та її захисту. Основні зусилля здобувача зосереджено на дослідницькій та/або експериментальній роботі з обраної теми у контексті проблематики сучасної педагогіки й методології науки (збір інформації, її аналіз, систематизація й узагальнення; публікація основних результатів дослідження у фахових виданнях і виданнях, внесених до міжнародних науко метричних баз даних; апробація результатів дослідження шляхом участі в конференціях різного рівня, упровадження у навчально-виховний процес закладів освіти розроблених здобувачем спеціалізованих навчальних курсів, отримання прав на об’єкти інтелектуальної власності тощо). Здобувач може зосередити свої зусилля на розвитку власних соціальних навичок (soft skills), науковій комунікації, розробці освітніх наукових проектів, реалізації академічної мобільності тощо.

Стейкголдери взяли участь в обговоренні тем дисертацій здобувачів 1 курсу третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» та тем кваліфікаційних робіт здобувачів 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи».

Учасники зустрічі відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм та висловили побажання до подальшої плідної співпраці.

Медіа@Вчительський кампус як досвід комунікативної взаємодії

Зворотній зв'язок зі здобувачами різних ЗВО, а також фахівцями-роботодавцями триває. 10 листопада 2021 р. у межах міждисциплінарних зв’язків кафедри української мови та літератури Донбаського державного педагогічного університету та кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка відбулася гостьова лекція доктора педагогічних наук, професора Семеног Олени Миколаївни. Інформативно-змістовним складником зацікавив цей виступ і стейкхолдерів, практиків зі спеціальностей за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» другого (магістерського) рівня та ОПП «Cередня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня Ковальову Наталію Миколаївну, заступника директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Черкаської селищної ради, та Данилейченко Інну, здобувача другого (магістерського) рівня філологічного факультету.

Міжрегіональний проєкт із медіаграмотності як досвід комунікативної взаємодії - у дії!

Майстер-клас «Професія Психолог - це образ життя»

10.11.2021 р. на кафедрі практичної психології для здобувачів спеціальності 053 Психологія було проведено майстер-клас від практичного психолога Краматорського ВПУ (14) Аблашимової Поліни Ігорівни на тему: «Професія психолог – це образ життя». У майстер-класі взяли участь здобувачі 1, 2 та 3 курсів ОПП «Практична психологія» денної та заочної форми навчання. Поліна Ігорівна відкрила для здобувачів секрети комунікації з важкими підлітками, поділилась  історією успіху власного професійного становлення, розкрила шляхи подолання типових проблем з якими зустрічаються молоді фахівці, презентувала основні види роботи практичного психолога у ВПУ, надала практичні рекомендації щодо ведення документації психолога. Завершився майстер-клас цікавими питаннями від здобувачів.

Онлайн зустріч з практичним психологом – Аблашимовою Поліною Ігорівною – проходила у рамках проєкту «Запрошені практики», організованого доктором педагогічних наук, проф., завідувачкою кафедри практичної психології – Панасенко Е.А.

Проєкти кафедр ЗВО України: Співпраця зі стейкхолдерами

10 листопада 2021 р. гаранти ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» першого (бакалаврського) доц.Лисенко Н.В. та другого (магістерського) рівнів доц.Падалка Р.М., ОПП «Cередня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))» першого (бакалаврського) доц.Рябініна І.М. та другого (магістерського) рівнів доц.Нестелєєв М.А., члени проєктних груп, зокрема проф.Біличенко О.Л., завідувач кафедри української мови та літератури, та стейкхолдери Ковальова Н. М., заступник директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Черкаської селищної ради, Самохвалова Л.В.,заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею та Данилейченко Інна, здобувач другого (магістерського) рівня, взяли участь на розширеному засіданні «Унікальність ОПП Середня освіта. Українська мова і література; Філологія.Українська мова і література», спільно з кафедрами української мови і літератури Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка; Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського та Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.

Гостьова лекція зі стейкхолдером на факультеті початкової, технологічної та професійної оствіти

4 листопада 2021 року в межах вивчення курсу «Медіапедагогіка початкової школи» відбулася гостьова онлайн-лекція для студентів 2-го курсу, на яку було запрошено зовнішнього стейкхолдера  – заступницю директора школи № 2 міста Першотравенська Дніпропетровської області, учительку початкових класів Інну Іванову, яка до того є авторкою курсу з медіаосвіти для дітей початкової школи «Я у медіапросторі» та онлайн-курсу «Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики» та циклу уроків на платформі «На урок». Заняття проводила завідувачка кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Тетяна Євтухова.

Безсумнівно, якісна підготовка майбутніх учителів початкової школи залежить у тому числі й від активного залучення до освітнього процесу стейкхолдерів. Студенти отримали від І. Іванової вичерпні відповіді не тільки щодо особливостей проведення медіаосвітніх уроків із молодшими школярами, а також і відповідних заходів у позакласній та позашкільній діяльності, адже поряд із упровадженням у навчальні плани шкіл окремих курсів із медіаосвіти, а також інтегрованих практик, коли медіакомпетентність формується на уроках із будь-яких предметів, в освітніх закладах інтенсивно розвивається і позаурочна медіаосвітня діяльність. Інна Богданівна поділилася з майбутніми педагогами практичними наробками формування медіаграмотності в учнів та секретами своєї медіакухні, адже саме на цьому принципі побудована програма її курсу.

Маємо домовленість від стейкхолдера Інни Іванової щодо подальшої її участі як в освітньому процесі, так і в обговоренні робочих програм курсів «Медіаосвіта» та «Медіапедагогіка початкової школи». Плідна співпраця триває.