Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

11 листопада 2021 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Гарант ОПП проф. Топольник Я.В. звернула увагу учасників засідання, що метою ОПП є опанування магістрами освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» загальними та фаховими компетентностями, затребуваними сучасним ринком освітніх послуг регіону та достатніми для продукування нових ідей для вирішення комплексних проблем у професійно-педагогічній, інноваційній діяльності освітнього закладу в галузі 01 Освіта/Педагогіка, примноження інтелектуального, творчого і духовного потенціалу особистості, задоволення потреб здобувачів у професійному розвитку, аксіологічних прагнень.

Гарант ОНП проф. Саяпіна С.А. зазначила, що особливість освітньо-наукової програми пов’язується із оригінальним концептуальним підходом, що забезпечує цілісністьфахової підготовки викладача-дослідника. Освітній складник програми скерований на вивчення науково-теоретичних і практико-орієнтованих курсів, що пов’язані з реалізацією дослідницько-експериментальної роботи, а також формуванням професійної майстерності викладача закладу вищої освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки. Науковий складник програми присвячений виконанню науково-педагогічного дослідження на актуальну тему, написанню дисертації та її захисту. Основні зусилля здобувача зосереджено на дослідницькій та/або експериментальній роботі з обраної теми у контексті проблематики сучасної педагогіки й методології науки (збір інформації, її аналіз, систематизація й узагальнення; публікація основних результатів дослідження у фахових виданнях і виданнях, внесених до міжнародних науко метричних баз даних; апробація результатів дослідження шляхом участі в конференціях різного рівня, упровадження у навчально-виховний процес закладів освіти розроблених здобувачем спеціалізованих навчальних курсів, отримання прав на об’єкти інтелектуальної власності тощо). Здобувач може зосередити свої зусилля на розвитку власних соціальних навичок (soft skills), науковій комунікації, розробці освітніх наукових проектів, реалізації академічної мобільності тощо.

Стейкголдери взяли участь в обговоренні тем дисертацій здобувачів 1 курсу третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» та тем кваліфікаційних робіт здобувачів 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи».

Учасники зустрічі відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм та висловили побажання до подальшої плідної співпраці.