Захист кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта за участю стейкхолдерів

У кінці грудня відбулися захисти кваліфікаційних робіт здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, що представили результати наукових досліджень, присвячених актуальним проблемам сучасної початкової освіти в Україні: застосування LEGO-технологій, гейміфікації та мнемотехніки на уроках у початкових класах; використання сторітелінгу на уроках української мови; розвиток навичок музичного сприймання на інтегрованих уроках «Мистецтво», читацької компетентності на уроках читання та критичного мислення на інтегрованих уроках «Я досліджую світ»; розвиток культури спілкування здобувачів початкової освіти під час реалізації змістової лінії «Досліджуємо медіа» тощо.
До обговорення представлених результатів наукових досліджень долучилися стейкхолдери: С. Крапівіна, директорка Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 19; М. Головань, завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради; В. Стрілець, учителька початкових класів Шандриголівської ЗОШ Лиманської міської ради, фахівець-практик зі спеціальності 013 Початкова освіта, які звернули увагу на ґрунтовність отриманих даних і перспективність подальших розвідок, результати яких будуть доцільними під час організації освітнього процесу в початкових класах НУШ.

 

На кафедрі германської та слов’янської філології відбулися захисти магістерських кваліфікаційних робіт

З0 грудня на кафедрі германської та слов’янської філології відбувся захист кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 035 Філологія денної та заочної форми у форматі онлайн-захисту.
Із теплими побажаннями успіхів привітали здобувачів проректор з наукової роботу – доктор педагогічних наук, професор Набока Ольга Георгіївна, декан філологічного факультету – кандидат філологічних наук Наталія Іванівна Овчаренко.
Магістранти засвідчили високий рівень теоретичної та практичної підготовки, показали вміння та компетентності, які визначають профіль фахівця з документознавства та інформаційної діяльності.
Голова атестаційної комісії доктор педагогічних, професор кафедри практичної психології Еліна Анатоліївна Панасенко, а також члени атестаційної комісії к. філол., доцент В. В. Роман; к. пед. н., доцент Г. І. Капніна високо оцінили наукові дослідження магістрантів, відзначили чіткість викладу думок, актуальність і практичну значущість одержаних результатів.
У складі комісії працювали, крім викладачів кафедри, О. О. Балабан, к. філол. н., доцент кафедри загального мовознавства і германістики Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (м. Київ), стейкголдер ОП.
Здобувачі вищої освіти гідно представили результати своїх наукових пошуків, ґрунтовно осмислили важливі для сучасного перекладознавства й лінгвістики проблеми.
Пишаємося нашими здобувачами вищої освіти, які відсьогодні матимуть освітню кваліфікацію магістр філології за спеціалізацією 035 Філологія (германські мови та літератури (переклад включно) (перша-англійська)).

 

Обговорення ходу практичної підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти

Сьогодні, 26 жовтня викладачі кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти провели онлайн зустріч зі здобувачами першого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Зі вступним словом виступив куратор групи, професор Бондаренко Володимир Іванович.
Опрацювали тематику майбутніх кваліфікаційних робіт, намітили план роботи з написання на І семестр. Напрями тем кваліфікаційних робіт були погоджені зі стейкхолдерами спеціальності: Погорєловим А. І. - директором Слов’янського опорного ЗЗСО та Крайнєю З. М. - заступником директора з навчально-виховної роботи ЗЗСО №12 Слов’янської міської ради.
Другим питанням зустрічі стало обговорення особливостей проходження виробничої (предметно-фахової) підготовки здобувачів другого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) ріня вищої освіти. В зв’язку з відсутністю можливості проходження виробничої (предметно-фахової) практичної підготовки в навчально-виробничих майстернях кафедри здобувачам запропоновано виконати наступні завдання:
1. Виконати практико-орієнтований проєкт.
1.1. Вибрати об’єкт проєктування, узгодити його з керівником практики.
1.2. Обґрунтувати тему проєкту і сформулювати його мету.
1.3. Виконати проєктну документацію згідно з вимогами до структури та оформлення практико-орієнтованих проєктів.
2. Скласти звіт за практику відповідно до календарно-тематичного графіку проходження практики і за додатковими вказівками керівника практики від кафедри. Оформити щоденник практики та пояснювальну записку проєкту.

 

Методичний семінар: «Аналіз модельних програм для 5-6 класів Нової української школи з навчального предмету «Технології»

28 листопада 2022 року на засіданні кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти був проведений методичний семінар на тему: «Аналіз модельних програм для 5-6 класів Нової української школи з навчального предмету «Технології». До обговорення якості реалізації модульних програм були запрошені стейкхолдери спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти: Борисенко І. В., директор закладу позашкільної освіти, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва, м. Слов’янськ; Ніколаєнко О. В., директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ; Крайня З. М., заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12, Слов’янської міської ради та Ковальчук Т. С., здобувач магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).
На семінарі були розглянуті особливості модельних програм як провідного засобу для конструювання навчального середовища Нової української школи. Було здійснено стислий огляд питань, пов’язаних зі створенням навчального середовища, та розкрито можливості для його моделювання на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти.
З 2022/2023 навчального року в освітній процес закладів загальної середньої освіти поетапно, починаючи з п’ятого класу, впроваджується навчальний предмет «Технології», який цілісно реалізовує вимоги технологічної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти. На основі Державного стандарту та Типової освітньої програми розроблено чотири модельні навчальні програми для базового навчального предмета «Технології. 5-6 класи», які мають гриф Міністерства освіти і науки та розміщені на сайті. На семінарі розкрито та схарактеризовано структуру модельних програм та освітні завдання відповідного предмета «Технології» для 5‒6 класів середньої школи. Розглянуто основні чинники, які впливають на створення навчального або освітнього середовища у закладах освіти.
Учасники семінару мали змогу обмінятися думками з питання моделювання освітнього середовища у змісті модельної програми з технологій для 5-6 класів НУШ.

 

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ ЗА УЧАСТЮ СТЕЙКГОЛДЕРІВ Освітня програма «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська))

12.12.22р. та 28.12.22р. за участю стейкголдера Є. А. Луганцової, методиста Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, було проведено Атестаційний екзамен зі спеціальності для здобувачів ОП «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Є. А. Луганцовою було відзначено високий рівень сформованості загальних та фахових компетентностей у здобувачів, належний рівень набутих ними знань та фахову спрямованість до майбутньої професії. Дякуємо нашому шановному стейкголдеру за плідну співпрацю!