Проведення опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))"

У грудні 2022 р. здобувачам першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) було запропоновано взяти участь в опитуванні, спрямованому на вдосконалення ОПП та освітнього процесу.
Із цієї нагоди було проведено онлайн-зустріч стейкхолдерів (Сулакова О.М. (заступник директора з НВР Словʼянської ЗОШ № 10 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури), Савченко Г.О. (заступник директора з НВР Словʼянської ЗОШ № 7 І-ІІІ ступенів, учитель англійської мови), членів групи забезпечення, гаранта (доцента кафедри української мови та літератури Рябініної І. М.), кураторів академічних груп філологічного факультету освітньо-професійної програми «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова та література (англійська))» спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література).
Напередодні, на засіданні робочої групи, було вивчено думки здобувачів освіти, обговорено пропозиції щодо вдосконалення ОПП. Неабиякий інтерес становили питання стосовно бажання здобувачів вищої освіти залучитись до процесу перегляду ОП та процедур забезпечення її якості; реалізації права на вибір навчальних дисциплін; задоволення співвідношення теоретичної й практичної частин освітньої програми; зрозумілості форм та методів навчання, вибраних спеціалістами при викладанні дисциплін, що вивчаються.
Цікавими виявились пропозиції щодо залучення до викладання та організації освітнього процесу професіоналів-практиків, представників роботодавців.

Захист виробничої педагогічної (практичної) підготовки

11 листопада 2022 року на філологічному факультеті Державного вищого навчального закладу «Донбаського державного педагогічного університету» відбувся захист звітів виробничої педагогічної (практичної) підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» та Середня освіта (Мова і література (англійська))». До заходу було залучено гарантів ОПП доц. Нестелєєва М.А., доц. Падалку Р.М. та запрошено фахівців-практиків інших закладів освіти, зокрема стейкхолдера, вчителя англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченка Андрія Миколайовича. Присутність стейхолдерів забезпечила належний рівень перевірки набутих компетентностей і результатів навчання. Водночас роботодавці оцінили рівень підготовки здобувачів, їхню обізнаність зі шкільними програмами й освітніми процесами, адже професійне становлення майбутнього педагога забезпечується крізь призму практичної підготовки, у тому числі виробничої практики в початковій школі.

Проведення опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)"

У грудні 2022 р. здобувачам першого (бакалаврського) рівня ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" було запропоновано взяти участь в опитуванні, спрямованому на вдосконалення якості освітнього процесу.
Із цієї нагоди було проведено онлайн-зустріч стейкхолдерів Дєлєскє С.В. (директор Словʼянської ЗОШ № 8 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури), Самохвалова Л.В. (заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи)), членів робочої групи (проф. Біличенко О.Л., доц. Решетняк О.О.), гаранта ОПП (доц. Лисенко Н. В.), кураторів академічних груп (доценти Жижченко Л.Б., Рябініна І.М., Тендітна Н.М., Полякова Т.В.) філологічного факультету освітньо-професійної програми «Середня освіта (Українська мова і література)» спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література).
Зустрічі передували серйозна робота з вивчення думки здобувачів освіти, обговорення внесених раніше пропозицій щодо організації навчання за ОПП. Вивчалась думка здобувачів, роботодавців з орієнтацією на якість програм, що було доцільним і корисним, ураховуючи особливості дистанційної освіти.
З метою визначення рівня організації освітнього процесу за обраною програмою було сформовано питання анкети, і з електронної адреси ДДПУ на електронні скриньки респондентів надійшло посилання на опитування, у якому пропонувалося взяти участь.
Усі відповіді здобувачів є анонімними й будуть аналізувалися в узагальненому вигляді.
Зазначимо, що вищезгадана зустріч, як і опитування ректорату, проводилися з метою покращити освітній процес в університеті, зробити його більш якісним та студентоцентрованим.

Залучення стейкхолдерів до освітнього процесу на ОП «Середня освіта (Фізична культура)

У грудні 2022 р. здобувачі освітніх програм «Середня освіта (Фізична культура» бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти брали участь у відкритій лекції та практичному занятті від фахівців-практиків та роботодавців.
13 грудня відбулась лекція-бесіда з вчителем фізичної культури вищої категорії Слов’янської ЗОШ I-III ступенів №4 Єфремовим В.С. на тему «Нова фізична культура для нової української школи». Лектор ознайомив студентів з модельною навчальною програмою, техніками формувального оцінювання з фізичного виховання та іншими важливими особливостями проведення занять з фізичного виховання у рамках реалізації НУШ.
20 грудня під час проведення практичного заняття з дисципліни «Основи медичних знань та цивільного захисту» було запрошено директора Краматорської ЗОШ I-III ступенів № 2 Новікова О.І. та фельдшера Бурова Ю.В. для висвітлення питань алгоритму надання долікарської допомоги під час занять фізичною культурою, спортивних заходів. Директор школи розповів студентам про організацію медико-педагогічного контролю на уроках фізичної культури, медик презентував особливості використання засобів невідкладної допомоги.

Проєкт «Запрошені психологи-практики»

27 грудня 2022 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у роботі майстер-класу психолога НВК «Ліцей із ЗШ І-ІІІ ступенів"» м.Костянтинівка, Донецька область, психолога-методиста вищої категорії, сертифікованого арт-терапевта Олени Голощапової з теми «Психосоматика: про що говорить наше тіло?».
Психологиня розкрила сутність психолосоматики як напряму на стику медицини і психології, що почав застосвуватися у науковому та прикладному контексті у 50-х роках ХХ століття. Психосоматика вивчає і пояснює вплив емоційних переживань, стресів і психологічних проблем на фізичний стан людини. Психосоматика стверджує, що причина багатьох хвороб – переживання, стрес і моральні травми. Коли психіка не справляється з проблемами, негатив відкладається в підсвідомості і проявляється у вигляді збоїв організму. Деструктивний процес може запустити будь-яке джерело стресу: сварка в родині, проблеми на роботі, особистісна криза, побутовий конфлікт, екстремальні, кризові ситуації, військові події.
Олена Голощапова познайомила здобувачів вищої освіти із особливостями діагностики (бесіди, опитування анкетування, тестування, проєктивні методики тощо) та техніками корекції (медитація «Тіло як квітка», дихальні вправи, письмові техніки, техніка «Пустий стілець», позитивне мислення, афірмації, йога, музична, арт терапія тощо) психосоматичних розладів.