Проєкт «Гостьові професори»

Максименко Сергій Дмитрович – доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, дійсний член Міжнародної ради психологів (США), дійсний член Європейської академії природничих наук, голова Товариства психологів України, Президент в Україні міжнародної організації «Глобальний союз науковців за мир» («Global Union of Scientists for Peace»), США.
Лекція «Психогенетичний потенціал особистості: методологія, методики, методи, процедури»

28-29 березня 2023 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у гостьових лекціях С.Д.Максименко. Професор зазначив, що метою зустрічі є з’ясування особливостей діяльнісного опосередкування особистісного розвитку через призму генетичної психології, зокрема, експериментально-генетичного, генетико-моделюючого, генетико-креативного підходу, що базується на принципах: розвитку, переживання, свободи, взаємодії, невизначеності та індетермінізму, терапевтичного ефекту.
С.Д. Максименко розкрив основні процеси становлення особистості як цілісності. З позиції генетичної психології розглянув особистість, її витоки, структурні компоненти та її внутрішній світ. Основними структурними компонентами особистості вважаються: характеристики темпераменту; когнітивні характеристики; цінності; соціальні навички; психологічна стійкість; самооцінка та самоповага; потреби та мотивації; поведінка та вчинки; ідентичність.
Науковець з’ясував внутрішні джерела розвитку особистості через життєву енергію і життєву енергетичну силу, які її конституюють.

Щорічний регіональний конкурс «Шевченківські читання – 2023» на філологічному факультеті

З нагоди проведення Шевченківських читань на філологічному факультеті за присутності гарантів ОП, викладачів кафедри української мови та літератури було надано консультації роботодавцями – Ганною Олександрівною Савченко, в.о. директора ЗОШ № 7 м. Слов'янська та Оленою Миколаївною Сулаковою, заступником директора з навчальної роботи ЗОШ № 10 м. Слов'янська – стейкхолдерами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))" першого (бакалаврського) рівня стосовно методики проведення заходів подібного спрямування, що сприяло кращій підготовці здобувачів зазначеної ОПП. Такий підхід дає змогу залучати до конкурсу учнівсько-студентську творчу молодь, робити рекламу своїй спеціальності та професійно зростати.

Гостьова відкрита лекція на тему: «Актуальні питання сучасної методики навчання біології та природознавства в умовах воєнного стану»

30 березня здобувачів першого та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 227 Фізична терапія, ерготерапія ДВНЗ «ДДПУ», а також усіх бажаючих, було запрошено на відкриту гостьову лекцію на тему: «Актуальні питання сучасної методики навчання біології та природознавства в умовах воєнного стану».
Міронець Людмила Петрівна, декан природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, кандидат педагогічних наук, доцент змістовно та лаконічно розкрила сучасну методику використання інформаційних пристроїв у процесі вивчення дисциплін природничого циклу, чим дуже зацікавила не тільки здобувачів, а і викладачів кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології.
В ході лекції були розглянуті особливо актуальні під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану питання з підтримання пізнавального інтересу учнів за допомогою навчальних мобільних додатків, дидактичні можливості використання інформаційних пристроїв на заняттях з біології. Присутні ознайомились з особливостями застосування на практиці педагогічних програмних засобів. Лекторка натхненно поділилася особистим досвідом впровадження інноваційних технологій у освітній процес підготовки вчителів біології та основ здоров’я.
На відкритій зустрічі, разом із колегами та студентами, мали час та змогу обговорити найсучасніші питання щодо оновлення освітніх програм, змісту освітніх компонентів з урахуванням вимог сучасного освітнього процесу, що впроваджуються у Новій Українській школі та закладах вищої освіти.
Дякуємо шановній Людмилі Петрівні за цікаву інформацію, за особистий час, за отримані позитивні емоції та обмін цінним педагогічним досвідом.

Інноваційні технології в освітньому процесі

30 березня 2023 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбувся методичний семінар «Інноваційні технології в мистецькій освіті». До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери:
Кутакова А О. – здобувачка ОП «Початкова освіта», спеціальність 013 – Початкова освіта, другого магістерського рівня вищої освіти, 2 курс, денне відділення;
Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов'янської ЗОШ 1-3 ст. №12 Слов'янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії;
Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.
Доповідач – Зубарева О.Г. (кандидат філософських наук, доцент) ретельно розкрила актуальність проблеми використання інноваційних технологій в системі освіти в цілому і зокрема в мистецькій освіті. Оскільки запит суспільства спрямований на виховання творчої особистості, здатної самостійно мислити, генерувати ідеї, приймати неординарні рішення, то питання про застосування різних видів сучасних освітніх технологій є одним з найважливіших. Реформування мистецької галузі неможливо без системного оновлення засобів впливу, без вдосконалення методів та форм педагогічних технологій освітнього процесу.
Доповідачкою були запропоновані шляхи використання інноваційних технологій навчання, способи їх адаптації до специфіки підготовки фахівця мистецької галузі. Були розглянуті методи та прийоми роботи зі студентами, спрямовані на розкриття творчого потенціалу кожної особистості.
Доповідь викликала велику зацікавленість у викладачів, завдяки чому семінар набув форми дискусії. Впевнено можна сказати, що саме цей захід стане своєрідним поштовхом до пошуку авторських інноваційних технологій у системі мистецького виховання.

Участь стейкголдерів у засіданні наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти». Тематика заняття: «Євроінтеграція в освітньому просторі. Організація роботи Євроклубу в ЗЗСО».

29.03.2023 р. за участю стейкголдерів Оксани Анатоліївни Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради Донецької області) та Євгенії Анатоліївни Луганцової (учитель англійської та німецької мов (вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області) було проведено засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Тематика заняття: «Євроінтеграція в освітньому просторі. Організація роботи Євроклубу в ЗЗСО». Стейкголдери запропонували до уваги здобувачів важливу та цікаву інформацію, яка допомагає зрозуміти, що таке Євроклуб, як і навіщо його створюють, якими мають бути механізми його роботи для успішної реалізації ним європейських ініціатив. О. А. Бабенко підкреслила, що Євроклуб – об’єднання групи однодумців, які зацікавлені європейською тематикою, поглиблюють свої знання про Європу та європейську інтеграцію; зазначила, що робота Євроклубу охоплює різноманітні сфери суспільної діяльності і спрямована на набуття гуманістичних європейських цінностей та формування почуття європейської єдності. Стейкголдери надали професійні поради як створити Шкільний Європейський клуб, як діяти та співпрацювати з метою реалізації таких завдань: різнобічне вивчення історії, культури, звичаїв та традицій як країн Європейського Союзу, так і України як невід’ємної частини європейської цивілізації; розвиток духу партнерського співробітництва та взаємодопомоги; мотивація до вивчення іноземних мов тощо. Зустріч пройшла у форматі жвавої дискусії, обміну думками й досвідом.