Практичне заняття зі стейкхолдером

08.05.2023 року канд. пед. наук, доценткою Коношенко Н.А. було проведено практичне заняття зі здобувачами першого курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньої програми «Соціальна робота» спеціальності 231 Соціальна робота з дисципліни «Соціально-педагогічна робота з безпритульними» на тему: «Специфіка роботи з різними групами вихованців притулків для дітей та центрів соціально-психологічної реабілітації дітей» за участю стейкхолдера Валерії Корнієнко – директорки Центру соціально-психологічної реабілітації дітей м. Торецька Бахмутського району.
Під час заняття стейкхолдер детально розкрила особливості роботи реабілітаційного центру до та в умовах війни, штатний склад працівників і компетентності, якими вони мають володіти, категорії дітей, що потраплять до закладу та специфіку роботи з ними.

Проєктна діяльність на ОП «Середня освіта (Фізична культура)»

Під час роботи над підвищенням якості освітніх програм «Середня освіта (Фізична культура)» бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти члени групи забезпечення, стейкхолдери, викладачі, фахівці-практики знаходять багато рішень щодо удосконалення освітнього процесу та залучення до сумісної реалізації значущих для України проєктів.
Так, 4 травня 2023 року ректорка Донбаського державного педагогічного університету С. Омельченко та президент ГО «Українська Федерація «Спорт заради розвитку» О. Качан підписали угоду про творчу співпрацю. Відтепер наш Університет є учасником всеукраїнського проєкту «Єдина Україна». Основна мета проєкту - допомога в інтеграції, адаптації дітей та батьків серед внутрішньо переміщених осіб, а також дітей з особливими освітніми потребами засобами фізичного виховання та спорту.
Декан факультету фізичного виховання ДДПУ О.Холодний, заступниця декану Ю.Мусхаріна, проректор з соціально-економічного розвитку В. Іванчук та здобувачі ОП «Середня освіта (Фізична культура)» долучилися до всеукраїнського проєкту за підтримки Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» та Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Презентація проєкту відбулась у місті Камʼянське на базі Комунального закладу «Ліцей №21» Кам’янської міської ради Дніпропетровської області. Попереду продовження реалізації проекту у різних містах України.

Удосконалення освітніх компонентів

У квітні на кафедрі дошкільної освіти разом зі стейкхолдерами відбулося засідання Круглого столу щодо удосконалення освітніх компонентів освітньої програми (професійної) Дошкільна освіта.
Стягунова Ольга Олександрівна (завідувач відділу дошкільної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти) та Темнікова Інна Миколаївна (завідувач відділення дошкільної освіти та музичного мистецтва Дніпровський фаховий педагогічний коледж комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія непереривної освіти») висловили думки щодо актуальності запропонованих освітніх компонентів та з огляду на дотримання вимог Стандартів дошкільної та початкової освіти врахувати в практичній підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти наступність між дошкільною та початковою ланками освіти.
В блоці професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти запропонували оновити та доповнити зміст навчальних дисциплін "Комп'ютерні технології в роботі з дітьми", "Теорія і методика фізичного виховання та валеологічної освіти" й "Основи природознавства з методикою " з огляду на запровадження нового Професійного Стандарту дошкільної освіти.

Практика бінарних занять на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта

Викладачами кафедри теорії і практики початкової освіти й кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті активно проваджується практика проведення бінарних занять, що значно покращує й оптимізує освітній процес здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта. У квітні 2023 року к. філол. н., доц. Пашко Л. В. проведено серію бінарних практичних занять із сучасної української мови «Прикметник. Вивчення прикметника в початкових класах» та «Речення. Класифікація речень» для студентів 1-го курсу факультету ПТПО, метою яких визначено формувати ключові компетентності та ознайомити з практичним аспектом безпосереднього викладання цих тем здобувачам початкової освіти вчителями-практиками. Бінарне практичне заняття з математики на тему «Звичайні дроби», проведене доц. Пучковим І.Р., розширило знання здобувачів вищої освіти про поняття «дроби», що мають широке застосування в повсякденному житті.
Бінарні заняття за участю стейкхолдерів – випускниць факультету ПТПО: учительки 4-го класу Черкаського ліцею Краматорського району Олесі Руднєвої, учительки 1-го класу Григорівської гімназії Барвінківської МТГ Ізюмського району Харківської області Катерини Пальчун, учительки-методистки Слов’янського ЗЗСО №10 Донецької області, спеціалістки вищої категорії Ірини Коротун – дали змогу студентам зануритися в освітній простір Нової української школи та набути практичного досвіду з окреслених питань. Стейкхолдери звернули увагу на те, що такі бінарні заняття якнайкраще сприяють професійному становленню й розвитку особистості майбутнього вчителя початкових класів.

Профорієнтація серед випускників ЗЗСО

1 травня 2023 року в рамках проведення роботи зі стейкголдерами відбулося засідання кафедри музики та хореографії, присвячене обговорюванню питання профорієнтаційної роботи серед випускників ЗЗСО. До заходу були залучені викладачі кафедри музики та хореографії на чолі з її завідуючим, кандидатом педагогічних наук доцентом Роздимахою А.І., та стейкголдери: Телятникова Л.Г. – вчителька початкових класів Слов'янської ЗОШ 1-3 ст. №12 Слов'янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії; Кандзюба О.М. – директорка Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості.
Учасниками заходу було обговорено бачення профорієнтаційної роботи в складних умовах воєнного стану. Перехід на дистанційну форму навчання обмежило проведення очних зустрічей з випускниками ЗЗСО, але незважаючи на ці труднощі профорієнтаційна робота велася та повинна вестися в різних напрямках дистанційного характеру, адже вона не має так званого «канікулярного часу». В ході дискусії були обговорені здобутки на цій ниві, а саме: поширення рекламно-інформаційних матеріалів про діяльність факультету; онлайн-бесіди з учнями старших класів загальноосвітніх закладів та їх батьками з використанням різних каналів комунікації, телефонного зв'язку, різноманітних месенджерів; налагодження зв'язків, встановлення особистих контактів із керівниками та фахівцями навчальних закладів, органів управління освіти; визначення оптимальних форм та термінів партнерської взаємодії; участь в онлайн-конкурсах та фестивалях, що безумовно, підіймає рейтинг нашого вищого закладу в очах творчої спільноти. Розуміючи, що профорієнтаційна робота є одним з головних чинників забезпечення життєдіяльності закладу, викладачі кафедри продовжують роботу в цьому напрямку, зробивши детальний аналіз попередньої роботи та визначивши заходи та форми, які б були результативними і спроможними забезпечити стовідсоткове виконання регіонального замовлення.
Тож з вірою в Перемогу дивимося в майбутнє, а тому й роботу по профорієнтації сприймаємо як запоруку успіху існування, діяльності і розвитку нашого університету.