Лекція-практикум на тему: «Особливості викристання психомалюнку у глибинно-корекційному процесі»

4.05.2023 року у межах співпраці зі стейкхолдерами для викладачів та здобувачів вищої освіти педагогічного факультету (спеціальності 053 Психологія (ОП «Практична психологія»), 012 Дошкільна освіта, спеціалізація «Практична психологія») ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» було проведено лекцію-практикум на тему: «Особливості використання психомалюнку у глибинно-корекційному процесі». Ведуча – кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Галушко Любов Ярославівна.
Під час лекції-практикуму здобувачі були ознайомлені з теоретичними засадами і практикою роботи з психомалюнком у форматі психодинамічного підходу, принципами та специфікою діалогічної взаємодії з респондентом у процесі глибинного пізнання. Значну увагу було приділено таким методам глибинної психокорекції як робота з авторським і неавторським психомалюнком.

Участь стейкхолдерів в обговоренні вдосконалення змісту освітніх компонентів та наукової складової ОП «Початкова освіта»

У межах роботи зі стейкхолдерами щодо покращення освітнього процесу здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти на вченій раді факультету ПТПО відбулося обговорення низки питань стосовно вдосконалення змісту освітніх компонентів та наукової складової ОП «Початкова освіта» за участю стейкхолдерів – С. Крапівіної (директорка Слов’янського ЗЗСО № 19 Донецької області), В. Стрілець (учителька початкових класів Шандриголівської загальноосвітньої школи Лиманської міської ради, А. Єфіменко (випускниця ОПП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта 2022 р.). Під час активного обговорення С. Крапівіна зауважила на необхідності внесення змін до формулювання мети ОП задля більшого узгодження з місією та візією ДВНЗ «ДДПУ» та через зміну кваліфікації випускника; запропонувала уточнити назву вибіркового ОК «Методичне об’єднання вчителів початкової школи» як ОК «Методична діяльність педагога НУШ», зважаючи на комплексний та інноваційний характер методичної діяльності педагога в НУШ, що реалізується за допомогою різних форм, а не лише методоб’єднання; запропонувала до змісту ОК «Виробнича (педагогічна) практична підготовка» додати етап практичної підготовки у фахових передвищих та вищих закладах освіти, що здійснюють професійну підготовку за спеціальністю 013 Початкова освіта, і розподілити виробничу практичну підготовку за семестрами навчання в такий спосіб: І семестр – «Інноваційно-технологічна практика в ЗЗСО»; ІІ семестр – «Експертно-управлінська практика в ЗЗСО»; ІІІ семестр – «Асистентська практика», що наскрізно пов’язана з науково-дослідницькою діяльністю здобувачів. В. Стрілець наголосила на необхідності відображення нових професійних кваліфікацій в інтегральній та спеціальних компетентностях випускника. А. Єфіменко запропонувала внести відповідні зміни до програмних результатів навчання здобувача вищої освіти магістерського рівня. У такий спосіб окреслені пропозиції будуть внесені до ОП «Початкова освіта» і сприятимуть якісній підготовці здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта.

Професійна підготовка здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта через проведення гостьових лекцій

На факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася гостьова онлайн-лекція на тему «Гендерна рівність як перспектива розвитку українського суспільства» для здобувачів магістерського рівня вищої освіти в межах дисципліни «Гендерна ідентичність здобувача освіти» (викладач – к. філол. н., доц. кафедри теорії і практики початкової освіти Помирча С. В.). Стейкхолдерка – д. п. н., проф. КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія», фахівчиня з програмного напряму ГО «ЕдКемп Україна», сертифікована тренерка та експертка з недискримінації в освіті МОН України – Рассказова Ольга Ігорівна розкрила нагальні питання окресленої проблеми, зокрема звернула увагу на Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти, особливості гендерної ідентичності, гендерні стереотипи, гендерну нерівність, гендерний розвиток тощо. Гостьова лекція пройшла в дружній атмосфері та сприяла активному обговоренню її ключових аспектів. Стейкхолдерка проф. О. Рассказова наголосила на доцільності проведення такої гостьової лекції, що формує культуру дискусії здобувачів, учить їх порівнювати, аналізувати та сприймати всебічно одне й те саме явище, що насамперед має позитивний результат для здобуття якісної вищої освіти.

Обговорення процесу оновлення освітньо-професійних програм підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти

27.04.2023 р. групою забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) було проведено обговорення оновлення освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). В розширеному засіданні взяли участь провідні стейкхолдери: Погорєлов А. І., директор Слов’янського опорного закладу середньої освіти І-ІІІ ступенів Слов’янської міської ради, Крайня З. М., заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 Слов’янської міської ради, Ніколаєнко О. В., директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ, Клейно Є. О., викладач професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області.
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти проф. Бондаренко В. І. ознайомив з наказом МОН №1006 від 11.11.22 р. «Про деякі питання розміщення державного (регіонального) замовлення, поєднання спеціальностей (предметних спеціальностей), спеціалізацій та присвоєння професійних кваліфікацій педагогічних працівників закладами фахової перед вищої, вищої освіти», згідно з яким доповнено кваліфікацію здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти доц. Вовк Н. В. представила до обговорення зміни, які будуть введені в ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та оновлений навчальний план. Оновлення ОПП відбувається на підставі проєкту Стандарту Вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (за предметною спеціальністю 104.10 Трудове навчання та технології). Аналогічні зміни будуть проведені і для ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Зі стейкхолдерами спеціальності обговорено загальні компетентності, спеціальні компетентності, спеціальні компетентності за предметною спеціальністю «Трудове навчання та технології» та програмні результати навчання для освітніх компонентів; представлено перелік вибіркових компонентів до ОПП: дисципліни широкого і фахового вибору для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, дисципліни широкого, фахового і блочного типу для другого (магістерського) рівня вищої освіти. Модернізація освітньо-професійних програм триває.

Нарада зі стейкхолдерамі щодо роботи за освітньою програмою «Фізична терапія, ерготерапія» бакалаврського рівня вищої освіти

Упродовж двох днів, 8-9 травня, на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась нарада групи забезпечення та робочої групи спеціальності 227 Терапія та реабілітація зі стейкхолдерами, на якій були присутні: Олексій Яковленко, директор Комунального некомерційного підприємства «Обласне теріторіальне медичне об'єднання», м. Краматорськ Антон Ертуганов, фізичний терапевтм реабілітаційного відділення КНП Дружківска міська лікарня № 2; Вероніка Книш, студентка 3 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія та НПП кафедри.
Члени групи забезпечення спеціальності на чолі із завідувачем кафедри ФТФВБ, професором Владиславом Дичко, обговорили зміни, які необхідно внести згідно оновленого Стандарту спеціальності (зміна назви) та затвердження професійного стандарту від 20 січня 2023 р.
Також було проведено роботу з оновлення навчального плану згідно нових вимог професійного стандарту, пропозицій стейкхолдерів, здобувачів вищої освіти та випускників спеціальності. Олексій Вікторович запропонував збільшити кількість годин для проведення практичних занять в освітньому компоненті «Основи курортології та фізіотерапії» для вивчення особливостей використання апаратної фізіотерапії. На другий день обговорення узгодили перелік дисциплін фахового вибору та вирішили оновити перелік дисциплін широкого вибору за рахунок розробки таких освітніх компонентів: «Оздоровча фізична культура», «Сучасні фітнес-програми в терапії та реабілітації», «Аромологія та аромотерапія», «Основи фітотерапії».
В процесі обговорення вирішили вивести із дисциплін фахового вибору до циклу професійної підготовки освітні компоненти: «Інструментальні методи функціональної діагностики та лікування», «Технічні засоби в реабілітації». Задля розширення циклу професійної підготовки було додано освітні компоненти: «Науково-доказова практична діяльність в терапії та реабілітації», «Ортопедія та травматологія», «Неврологія», «Методи обстеження у фізичній терапії».
Згідно вимог Стандарту спеціальності було збільшено кількість кредитів, які заплановані для клінічної практики з 15 до 27 кредитів. Також збільшено кількість практик до 5 та додано кожній клінічній практиці професійне спрямування: Ознайомча пропедевтична практика (2 семестр), Клінічна практика (при порушенні діяльності серцево-судинної та дихальної системи) (4 семестр), Клінічна практика (при дисфункціях внутрішніх органів) (6 семестр), Клінічна практика (при порушенні діяльності опорно-рухового апарату) (7 семестр), Клінічна практика (при порушенні діяльності нервової системи) (8 семестр).
Нарада пройшла плідно, було накреслено шляхи подальшої співпраці групи забезпечення спеціальності зі стейкхолдерами.