Всеукраїнська науково-практична конференція викладачів і здобувачів вищої освіти Донбаського державного педагогічного університету, вчителів та учнів закладів загальної середньої освіти, працівників закладів позашкільної освіти «Перспективні напрями суча

18.05.23р. за участю стейкголдерів ОПП Середня освіта (Мова і література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти Оксани Анатоліївни Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради Донецької області), Євгенії Анатоліївни Луганцової (учитель англійської та німецької мов (вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області) та Ірини Миколаївни Мирик (учитель англійської та німецької мов Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Слов’янської міської ради) розпочала роботу секція кафедри германської та слов’янської філології в межах Всеукраїнської науково-практичної конференції викладачів і здобувачів вищої освіти Донбаського державного педагогічного університету, вчителів та учнів закладів загальної середньої освіти, працівників закладів позашкільної освіти «ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ СУЧАСНОЇ НАУКИ ТА ОСВІТИ». У роботі секції взяли участь викладачі ДВНЗ «ДДПУ», молоді вчені ДВНЗ «ДДПУ», аспіранти та докторанти ДВНЗ «ДДПУ», здобувачі ДВНЗ «ДДПУ» та представники інших закладів освіти України. Представлені доповіді розкрили актуальні тематичні напрямки, проблемні аспекти та перспективи наукових досліджень з германської та слов’янської філології, загального мовознавства, теорії перекладу, методики викладання іноземних мов, зарубіжної література з методикою викладання. Стейкголдери ОПП Середня освіта (Мова і література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти представили змістовні та ґрунтовні доповіді з актуальних для майбутніх вчителів питань: «ПЛАТФОРМА ALTSPACEVR – НОВІ МОЖЛИВОСТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ» (Є. А. Луганцова), «ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЄВРОКЛУБУ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ» (О. А. Бабенко), «СУЧАСНИЙ УРОК ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ» (І. М. Мирик). Представлення учасниками конференції результатів власних досліджень, їх обговорення сприяло збагаченню новими ідеями і отриманню стимулу до подальшої наукової праці.

Співпраця зі стейкголдерами: профорієнтаційна робота

Освітньо-професійна програма «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська))


8.05.2023 р. за участю стейкголдера Луганцової Євгенії Анатоліївни (учитель англійської та німецької мов (вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області) було проведено профорієнтаційну онлайн-зустріч з потенційними абітурієнтами щодо перспектив вступу до магістратури на Освітньо-професійну програму «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Є. А. Луганцова зазначила, що Освітньо-професійна програма «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) є високопотенційним ресурсом надання освітніх послуг та ефективно реалізує мету підготувати фахівців з високою професійною майстерністю, творчим і духовним потенціалом, готовністю адаптуватися до змін, ефективно розв’язувати комплексні задачі та проблеми в педагогічній діяльності, виконувати завдання інноваційного характеру, що передбачає формування загальних та спеціальних (фахових) компетентностей через органічне поєднання освітньої, наукової та інноваційної діяльності на основі студентоцентризму, академічної доброчесності та соціальної відповідальності. Члени робочої групи Освітньо-професійної програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) надала майбутнім магістрам змістовну інформаційну підтримку з питань особливостей навчання на Освітньо-професійній програмі «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)); обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів освітньої програми; основних підходів, методів та технологій, які використовуються в освітній програмі тощо. Зустріч пройшла у дружній атмосфері. Бажаємо абітурієнтам 2023 успішного вступу!

Міжнародна онлайн-конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах роботи зі стейкхолдерами щодо підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

На факультеті початкової, технологічної та професійної освіти 16 травня 2023 року відбулася онлайнова конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах реалізації проєкту програми ERASMUS+ Jean Monnet Module «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» та роботи зі стейкхолдерами в межах реалізації ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти. Під час зустрічі було висвітлено низку питань, які є нагальними для сучасного інноваційного розвитку педагогічної освіти. Зокрема обговорено такі проблеми: «Міжкультурний вимір інтернаціоналізації вищої освіти в Україні: якісний підхід» (І. Сікорська, кандидатка наук із державного управління, PhD in Sociology (UniSA, Italy), голова Правління Української Асоціації Викладачів та Дослідників Європейської Інтеграції, членкиня Національної команди експертів із реформування вищої освіти Еразмус+ (HERE team), керівниця Центру Міжнародної Освіти Маріупольського Державного Університету); «Удосконалення підготовки майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей в університетах України в умовах євроінтеграції» (О. Демченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти, декан факультету дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського); «Проєкт «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті»: досвід реалізації, виклики і перспективи» (Л. Гаврілова, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ»); «Штучний інтелект в освіті: погляд у майбутнє» (Н. Бахмат, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка); «Teacherʼs Personality in Educational Management and Leadership in European Society» (S. Shekhavtsova, Professor, Matej Bel University, Banska Bystrica, Slovakia; Luhansk Taras Shevchenko National University); «Толерантність як особистісна риса сучасного педагога» (О. Лук’янченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені М. Драгоманова); «Міжнародний контингент студентів університету як освітній ресурс» (К. Юр’єва, докторка педагогічних наук, професорка кафедри музичного мистецтва Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди); «Міжкультурна освіта – шлях до європейського майбутнього України» (О. Бескорса, докторка педагогічних наук, професорка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ», наукова стипендіатка Ґрацького університету ім. Карла і Франца (м. Ґрац, Австрія)); «Формування іншомовної комунікативної компетентності студентів ЗВО (на прикладі діяльності Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки Донбаського державного педагогічного університету)» (О. Колган, керівниця Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки, доцентка кафедри української мови та літератури ДВНЗ «ДДПУ») тощо.
На думку стейкхолдерів (В. Стрілець (учителька початкових класів Шандриголівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Лиманської міської ради Донецької області), А. Єфименко (випускниця магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта ДВНЗ «ДДПУ» 2022 р.), М. Головань (спеціалістка відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради)), урахування європейського досвіду під час організації освітнього процесу в початкових класах НУШ є надзвичайно ефективним для створення продуктивного шкільного простору та всебічного розвитку особистості здобувача початкової освіти.

Всеукраїнська науково-практична конференція студентів і молодих учених «Перспективні напрямки сучасної науки та освіти» Секція: «Здоров'я, фізичне виховання, біологія»

18 травня на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відзначили День вишиванки та провели Всеукраїнську науково-практичну конференцію студентів і молодих учених «Перспективні напрямки сучасної науки та освіти». На конференцію були запрошені і привітали членів кафедри і студентів наші стейкхолдери: Олексій Яковленко, (директор Комунального некомерційного підприємства «Обласне теріторіальне медичне об'єднання», м. Краматорськ.); Микола Бакланов, торакальний хірург вищої категорії Комунального підприємства «Дніпровський обласний клінічний онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради; Ірина Собко, завідувачка відділу «Постава» реабілітаційного центра Євмінова у м. Київі; Тетяна Горєлікова, завідувачка міського методичного кабінету Слов’янської міської ради Донецької області; Лариса Кузьминська, вчитель біології ЗОШ №12 м. Слов'янська; Олексій Погребняк та Костянтин Курячий, наукові співробітники Регіонального ландшафтного парку «Краматорський».
Основні напрямки роботи секції «Здоров'я, фізичне виховання, біологія»: «Оптимізація фізичного виховання студентів на засадах програмованого підходу», «Вивчення адаптаційних реакцій організму, що формуються під впливом різноманітних факторів природи та суспільства». Керівник секції – доктор біологічних наук, професор Владислав Дичко.
Свої наукові доробки презентували студенти 2, 3 та 4-го курсів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) та 227 Фізична терапія, ерготерапія разом зі своїми науковими керівниками. Особливо хочеться відзначити такі цікаві роботи: Юлії Маслової, студентки 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) з доповіддю на тему: «Онлайн-навчання як форма сучасного навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій» (наук. керівник – доц. Ірина Курільченко); Вероніки Книш, студентки 3 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія з доповіддю на тему: «Вплив комплексу реабілітаційного фізичного виховання на абсолютну і відносну кількість основних популяцій імунокомпетентних клітин периферичної крові дітей з патологією зору» (наук. керівник – доц. Олена Дичко); Софії Харламової, студентки 2 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія з доповіддю на тему: «Основні аспекти травматичних пошкоджень в умовах війни в Україні» (наук. керівник – доц. Юлія Клименко); Наталії Шевандо, студентки 4 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія з доповіддю на тему: «Рівень точності рухів у сліпих та слабкозорих дітей віком 7-10 років» (наук. керівник – професор Владислав Дичко).
Наукова онлайн-подія пройшла в атмосфері плідної співпраці, результативно, продуктивно та ефективно. Дякуємо всім за участь!!!

Міжнародна онлайн-конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах роботи зі стейкхолдерами щодо підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

16 травня 2023 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася онлайн-конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах реалізації проєкту програми ERASMUS+ Jean Monnet Module «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» та роботи зі стейкхолдерами. Дискусійних аспектів набули такі проблеми: «Міжкультурний вимір інтернаціоналізації вищої освіти в Україні: якісний підхід» (І. Сікорська, кандидатка наук із державного управління, PhD in Sociology (UniSA, Italy), голова Правління Української Асоціації Викладачів та Дослідників Європейської Інтеграції, членкиня Національної команди експертів із реформування вищої освіти Еразмус+ (HERE team), керівниця Центру Міжнародної Освіти Маріупольського Державного Університету); «Удосконалення підготовки майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей в університетах України в умовах євроінтеграції» (О. Демченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти, декан факультету дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського); «Проєкт «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті»: досвід реалізації, виклики і перспективи» (Л. Гаврілова, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ»); «Штучний інтелект в освіті: погляд у майбутнє» (Н. Бахмат, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка); «Teacherʼs Personality in Educational Management and Leadership in European Society» (S. Shekhavtsova, Professor, Matej Bel University, Banska Bystrica, Slovakia; Luhansk Taras Shevchenko National University); «Толерантність як особистісна риса сучасного педагога» (О. Лук’янченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені М. Драгоманова); «Міжнародний контингент студентів університету як освітній ресурс» (К. Юр’єва, докторка педагогічних наук, професорка кафедри музичного мистецтва Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди); «Міжкультурна освіта – шлях до європейського майбутнього України» (О. Бескорса, докторка педагогічних наук, професорка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ», наукова стипендіатка Ґрацького університету ім. Карла і Франца (м. Ґрац, Австрія)); «Формування іншомовної комунікативної компетентності студентів ЗВО (на прикладі діяльності Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки Донбаського державного педагогічного університету)» (О. Колган, керівниця Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки, доцентка кафедри української мови та літератури ДВНЗ «ДДПУ») тощо.
На думку стейкхолдерів (Н. Міщенко (учителька-методистка Краматорської української гімназії), О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»), Ю. Пожитько (випускниця ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта, 1994 р.), О. Крайня (здобувачка ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта, 3-го курсу, денної форми навчання)), урахування європейського досвіду, діалогу культур, використання «живої бібліотеки», залучення штучного інтелекту, імплементація методів проблемного, інтерактивного та рефлексивного навчання, урахування засад толерантності сприятиме оптимізації та результативності освітнього процесу в НУШ.