Майстер-клас «Практикум активного соціально-психологічного пізнання психіки»

Проєкт «Гостьові професори»
Яценко Тамара Сергіївна – доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України, професор кафедри практичної психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Засновник наукової школи глибинної психокорекції. Творець психодинамічної теорії й методології професійної підготовки майбутніх психологів. Автор понад 300 наукових робіт. З 1980 року – член міжнародної тренінгової асоціації в Нью-Йорку.

Майстер-клас «Практикум активного соціально-психологічного пізнання психіки»

12 травня 2023 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у майстер-класі академіка Т. Яценко.
Тамара Семенівна продемонструвала особливості використання авторського методу АСПП (активного соціально-психологічного пізнання психіки) у конкретних життєвих ситуаціях.
Т. С. Яценко розкрила у теоретичній частині свого майстер-класу модель внутрішньої динаміки психіки. Модель демонструє структуру психіки в системному синтезі продовжних взаємозалежностей, об'єктивує сутнісну суперечливість кожної підструктури і водночас їх поєднання без можливості взаємного нівелювання, усунення якоїсь із таких "конкуруючих" сторін або їх злиття.
Науковиця також провела показовий сеанс глибинної психології у якому наглядно розкрила роботу психолога із респондентом на прикладі роботи зі стимульним матеріалом, що являв собою картки з назвами «Карта внутрішнього світу», «Моє тату», «Минуле до якого я не хочу повертатись», «Самотність», «Людину яку я відчужуюсь», «Виходи з кризи», «Я на роботі», «Я реальна, я ідеальна», «Конфлікт, мій звичайний емоційний стан», «Дорога мого життя» та «Материнство».
Потім учасники ділилися своїми враженнями про важливість презентованої роботи, про теоретико-прикладний характер усіх доповідей, їх актуальність у сенсі психолого-педагогічних досліджень.

Участь викладачів кафедри ФТФВБ у заході стейкхолдерів – Донецького обласного еколого-натуралістичного центру

1 травня 2023 року підбито підсумки обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім», що проводився Донецьким обласним еколого-натуралістичним центром. До роботи журі конкурсу в рамках співпраці зі стейкхолдерами долучились викладачі кафедри фізичної терапії, фізичного виховання та біології, доценти І.Ю. Курільченко та О.А. Дичко.
Мета конкурсу – підвищення рівня еколого-просвітницької та природоохоронної діяльності учнівських колективів екологічної просвіти закладів загальної середньої та позашкільної освіти. У конкурсі взяли участь 11 команд з 10 територіальних громад Донецької області.
На Конкурс були представлені відеозаписи виступів колективів екологічної просвіти на тему «Луки мого дитинства»: презентації еколого-просвітницької та природоохоронної діяльності колективу та творчі виступи. Переможцем конкурсу стала команда «Ніка», вихованці Донецького обласного еколого-натуралістичного центру (Олександрівська ТГ). Виступ колективу спрямовано для участі у Всеукраїнському етапі конкурсу «Земля – наш спільний дім», а наші викладачі отримали подяки від Екоцентру за плідну й ефективну роботу у складі журі.

Науково-практична конференція як формування цілісної картини світу

18 травня 2023 року на філологічному факультеті Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція студентів і молодих учених «Перспективні напрями сучасної науки та освіти». Разом зі здобувачами другого (магістерського) рівня ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант – доц.Падалка Р.М.) на секції було запрошено фахівців-практиків, представників роботодавців та стейкголдерів інших закладів освіти, зокрема Матюшину Людмилу Володимирівну, заступника директора Словʼянського педагогічного ліцею, учителя української мови та літератури. Фахівці зі спеціальності «014 Середня освіта (Українська мова і література)» зазначили, що конференція - це поєднання теорії та практики в процесі здійснення викладання та пізнання знань, у педагогічній діяльності. Це обмін новітніми технологіями, які включають інформування про весь освітній процес загалом та інструменти, що використовуються вчителями в подальшій роботі ЗЗСО. Прилюдні виступи допомагають реально формувати в умовах природного педагогічного процесу методичну рефлексію, коли для здобувача предметом його роздумів стають засоби та методи власної педагогічної діяльності, процеси вироблення та прийняття практичних рішень.

Заключна конференція з навчальної перекладацької практичної підготовки

Відповідно до освітньої програми «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно))» спеціальності 035 Філологія першого (бакалаврського) рівня та навчального плану у 6 семестрі було проведено «Навчальну перекладацьку практичну підготовку» протягом 3 тижнів. Результатом проходження практики стали звіти студентів та покращені навички перекладу текстів різних жанрів з української мови на англійську і навпаки, а також усний переклад. З метою оновлення ОП здобувачам було запропоновано надати пропозиції щодо поліпшення процесу проходження практики. З огляду на це гарантом відповідної освітньої програми і водночас керівником практичної підготовки (доц. Орел Анна Сергіївна) було організовано зустріч здобувачів із стейкголдером Лемєшевською Аліною Сергіївною (випускник ОП «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська)»/ спец-ті 035 Філологія, рік вип. 2022), яка поділилася власним досвідом щодо виконання завдань, передбачених програмою практики.
Результатом зустрічі стало обговорення пропозицій здобувачів щодо доповнення змісту освітніх компонентів програми з метою поглиблення та розширення необхідних навичок для успішної професійної діяльності. Зокрема, було запропоновано акцентувати більше уваги на усному перекладі під час реалізації освітнього процесу за ОП.

Інноваційні підходи в технологічній освіті

18 травня 2023 р., після пленарного засідання Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів і молодих учених «Перспективні напрями сучасної науки та освіти», на кафедрі ТПТПО ДДПУ відбулося засідання секції «Актуальні питання технологічної та професійної освіти» (локація «Інноваційні підходи в технологічній освіті»).
Завідувач кафедри теорії та практики технологічної і професійної освіти ДДПУ, доктор педагогічних наук, професор Бондаренко Володимир Іванович виступив з доповіддю: «Формування професійних компетентостей майбутнього вчителя трудового навчання та технологій в умовах дистанційного навчання». Професор цієї кафедри, доктор педагогічних наук Стешенко Володимир Васильович розкрив проблеми та перспективи наукових досліджень за темою кафедри: “Інноваційні підходи в технологічній освіті” в умовах сьогодення.
Цікава була доповідь Цини Андрія Юрійовича, стейкхолдера спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) , доктора педагогічних наук, завідувача кафедри теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, на тему: «Психолого-педагогічні особливості розвитку громадської відповідальності учнів на уроках трудового навчання».
Методистка відділу STEM-освіти та інформаційних технологій Донецького обласного інституту післядипломної освіти Панченко Світлана Петрівна розповіла про реалізацію інновацій в технологічній освітній галузі фахівцями Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та вчителями області.
Активну участь в конференції прийняли вчителі трудового навчання та технологій, які поділилися своїм досвідом та методичними розробками. Даниліна Елла Миколаївна, вчителька трудового навчання та технологій загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 13 Селидівської міської ради Донецької області, презентувала свій досвід моделювання сучасного компетентнісного уроку технології в умовах НУШ. Вчителька вищої категорії Костянтинівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Костянтинівської міської ради Донецької області Костилєва Юлія Юріївна поділилася досвідом розробки дорожньої карти для планування проєктної діяльності на уроках трудового навчання. З досвідом використання дошки PADLETГ на уроках технології під час дистанційного навчання ознайомила учасників конференції Сердюк Олена Олександрівна, вчителька трудового навчання загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Краматорської міської ради Донецької області.
Сьогодні, в часи повномасштабної військової агресії рф, волонтерський рух став символом віри та незламності духу нашого народу. Волонтери сприяють перемозі України та збереженню її державності, не чекаючи за це винагороди. В доповіді: «Наші люди – найбільша цінність нашої України», Дятел Світлана Олександрівна, завідувачка навчальних майстерень кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти, ознайомила учасників конференції з волонтерською роботою членів кафедри в сучасних умовах. Кожному волонтеру висловлюємо величезну подяку за допомогу українським військовим, за небайдужість, за щирі серця, за натхнення та турботу!
Засідання пройшло у конструктивній обстановці. Всі доповідачі відповіли на численні питання. За підсумками роботи конференції було прийнято рішення про продовження досліджень у даному напрямку.