Конференція за участі стейкхолдерів

21.05.2024 року на кафедрі соціальної роботи пройшло секційне засідання «Теорія і практика соціальної роботи з різними категоріями населення» в межах Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів і молодих учених «Перспективні напрями сучасної науки та освіти». Учасниками засідання були викладачі кафедри, здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальностей 231 Соціальна робота та 232 Соціальне забезпечення та стейкхолдери (Копилова Поліна – адміністратор Центру надання адміністративних послуг, м. Слов’янськ, Кобзиста Ганна – в.о. директора комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування Слов’янської міської ради»). Під час доповідей були висвітлені актуальні для сьогодення теми у контексті організації соціальної роботи з різними категоріями населення.

Участь стейголдерів ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Перспективні напрямки сучасної науки та освіти»

21-22 травня 2024 року в рамках реалізації плану роботи зі стейкголдерами представники роботодавців, вчителі-практики та здобувачі взяли участь у науково-практичній конференції «Перспективні напрямки сучасної науки та освіти». За результатами доповідей підготовлено публікації стейкголдерів одноосібно або у співавторстві з викладачами кафедри української мови та літератури у збірниках тез у контексті тематики конференцій. Відповідно до плану програми наукової конференції було проведено пленарне і секційні засідання. Під час заходу доповіді виголосили стейголдери: Маторіна Наталя Михайлівна (випускниця ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)", 2001 рік випуску, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки), Тугай Тетяна Романівна (випускниця ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)", 2021 рік випуску, Іллінівський опорний заклад загальної середньої освіти з поглибленим вивченням іноземних мов Іллінівської сільської ради Краматорського району Донецької області, вчитель української мови та літератури) і Дьяченко Анастасія Павлівна (здобувачка ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), 3 курс, денна форма навчання).

Гостьова лекція в межах вибіркового блоку "Медіакомунікації в закладах освіти"

Тиждень науки на кафедрі української мови та літератури розпочався з гостьової лекції професора славістики в університеті Кальярі (Сардінія, Італія) Массімо Тріа, автора низки статей про відносини між культурою та цензурою, інтерпретацію історії через кіно та образ сорому в літературі. В останні роки Массімо Тріа фокусується на нових режисерах у сучасному українському кінематографі та на тому, як кіно України прокладає собі шлях на міжнародні фестивалі та екрани. Лекція була прочитана для здобувачів спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) в межах вибіркового блоку "Медіакомунікації в закладах освіти" ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня. До наукового заходу долучилися стейкголдери ОП: Маторіна Наталя Михайлівна (випускниця ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)", 2001 рік випуску, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки) і Дьяченко Анастасія Павлівна (здобувачка ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література), 3 курс, денна форма навчання). Після лекції «Українське кіно після Революції Гідності – фундаментальний інструмент для пізнання української культури у світі» відбулося обговорення проблематики. Захід проводився трьома мовами – українською, англійською та італійською.

Робота секції «Українська література» на на філологічному факультеті

21 травня на філологічному факультеті у рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Перспективні напрями сучасної науки та освіти» відбулося засідання секції «Українська література» в межах напряму роботи кафедри «Актуальні проблеми розвитку української літератури та літературознавства».
В роботі секції взяли участь викладачі кафедри української мови і літератури, здобувачі філологічного факультету, магістранти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)», а також стейкхолдер цієї ОПП вчитель англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченко А.М. Учасники обговорили низку актуальні проблеми розвитку української та зарубіжної літератур і літературознавства. Особливо відзначали виступи Черенкової Н. (1УАмаг), Токарь С. (4У), Гетової Д. (4У), Глєбової Є. (4У), Черник А. (1УАмаг), Хижняк П. (3У), Щербак Є. (4УА), Демченко А. (1Умаг з/в). Робота секції пройшла у творчій атмосфері, а стейкхолдер Мірошниченко А.М. окремо відзначив те, що у виступах магістрантів простежується відповідність компетентностям літературних дисциплін зазначеної освітньо-професійної програми.

Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану

Проєкт кафедри практичної психології
Майстер-клас від стейкхолдера-практика
Вікторія Лічман – директорка ЗДО №55 «Лелека», м. Слов’янськ, Донецька область.
Тема:«Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану»
16 травня 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія», здобувачі першого бакалаврського та другого магістерського рівня вищої освіти 012 «Дошкільна освіта», викладачі ДДПУ взяли участь у майстер-класі від стейкхолдера-практика, якийй провела Вікторія Лічман, директорка ЗДО №55 «Лелека», м. Слов’янськ, Донецька область на тему «Організація інклюзивного навчання у ЗДО під час воєнного стану».
На майстер-класі було обговорено коректне використання термінології в означеній проблематиці. В.Лічман визначила критерії якісної інклюзивної освіти в умовах дистанційної взаємодії під час війни в Україні.
Спікерка розглянула актуальні методики та стратегії впровадження інклюзивного навчання в умовах обмежених ресурсів і підвищеного стресу, обговорила виклики, з якими стикаються педагоги та вихователі в період воєнного стану, а також надала практичні поради щодо адаптації навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами.
Учасники майстер-класу мали можливість обмінятися досвідом та обговорити конкретні кейси з організації інклюзивного процесу в умовах надзвичайних ситуацій.