Участь у Святі мови стейкхолдерів

Із нагоди святкування Дня української писемності й мови на філологічному факультеті за присутності гаранта (доц. Рябініна І.М.) і стейкхолдера ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)" – Ганни Олександрівни Савченко, в.о. директора ЗОШ № 7 м. Слов'янська – було проведено консультаційну бесіду зі здобувачами спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти стосовно методики проведення заходів подібного спрямування, що сприяло кращій підготовці здобувачів зазначених ОП. Також здобувачі разом із учнями ЗОШ № 7 долучились до написання Всеукраїнського диктанту – 2023.

Обговорення якості ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта на засіданні зі стейкхолдерами

Сьогодні, 14 листопада, на факультеті спеціальної освіти відбулася зустріч розробників освітньої (освітньо-професійної) програми «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка.)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі стейкхолдерами. На порядку денному розглядалися питання оновлення окремих компонент освітньої програми, уточнення сфери працевлаштування, розширення складу групи стейкхолдерів. Факультет спеціальної освіти традиційно зберігає міцні звʼязки із керівництвом та педагогічним колективом закладів освіти м. Словʼянська: Словʼянською спеціальною школою № 41, Словʼянською спеціальною школою № 23, КЗ ДНЗ (ясла-садок) № 16 «Рушничок», КЗ «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями». Зміни обставин сприяють розширенню звʼязків: і сьогодні до нас долучилися фахівці Саксаганської спеціальної школи Дніпропетровської обласної ради, педагоги якої є здобувачами бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти на факультеті спеціальної освіти ДДПУ. Не залишилися осторонь і наші випускниці та здобувачки, які активно займаються фаховою діяльність у галузі спеціальної освіти.
Дякуємо нашим стейкхолдерам за увагу до освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка.)», побажання і рекомендації, які вже поступили і ще будуть надходити задля уточнення та вдосконалення її змісту.

Науково-практичний семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора / педагога-андрагога»

На кафедрі педагогіки вищої школи 09.11.2023 р. було проведено кафедральний науково-практичний семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора / педагога-андрагога».
У роботі семінару взяли участь викладачі кафедри педагогіки вищої школи, зовнішні стейкґолдери: директор Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж» к.пед.н. Олійник Олена Іванівна, в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Юлія Олександрівна, в.о. директора Комунального закладу «Бахмутський педагогічний фаховий коледж» Рубцова Марина Анатоліївна, директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов Самандар Надирович, директор Слов’янського енергобудівного фахового коледжу Турка Віктор Миколайович, директор Державного закладу професійної освіти «Сіверський професійний ліцей» Стиранець Володимир Іванович, фахівці-практики педагогічних колективів стейкголдерів-закладів освіти, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.
Під час онлайн засідання було обговорено питання щодо особливостей підготовки майбутніх викладачів в умовах сьогодення, впровадження педагогічних технологій в освітній процес закладів освіти, шляхи вдосконалення майбутньої професійної діяльності педагога-тьютора та педагога-андрагога. Присутні на семінарі зазначили актуальність висвітлених проблем на сучасному етапі розвитку освіти і науки.

Гостьова лекція на кафедрі філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін

2 листопада у межах співпраці кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін за сприяння Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки ДДПУ відбулась гостьова лекція професора історії, продекана історично-педагогічного факультету Вроцлавського університету, викладача Інституту етнології і культурної антропології Ярослава Сирника. Послухати шановного науковця були запрошені і стейкхолдери ОП "Середня освіта (історія)" Буткова Лариса Володимирівна, заступник директора Слов'янського ОЗЗСО, Ніконова Ірина В'ячеславівна, вчитель історії Слов'янської ЗОСШ № 4, а також студенти 1-2 курсів спеціальності "Середня освіта (історія)". Матеріал лекції викликав велике зацікавлення всіх присутніх.

Гостьова лекція на тему «Організація корекційно-розвиткової роботи у спеціальних закладах дошкільної освіти у дистанційній формі навчання» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня першої освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта

13 листопада відбулася гостьова лекція для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету спеціальної освіти з дисципліни «Корекційна психопедагогіка (дошкільна)». В якості запрошеного фахівця виступила вчитель-дефектолог КЗ ДНЗ (ясла-садок) компенсуючого типу № 16 «Рушничок» Слов’янської міської ради і прочитала лекцію на тему «Організація корекційно-розвиткової роботи у спеціальних закладах дошкільної освіти у дистанційній формі навчання». Цікаву, насичену прикладами із практичного досвіду, доповідь Ірина Василівна доповнювала презентацією авторських напрацювань педагогів закладу, які, до речі, також навчалися на факультеті спеціальної освіти Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет». Було дуже приємно бачити, які цікаві розробки і яскраві заняття проводять сьогодні наші випускники. Дистанційний формат роботи з дітьми із особливими освітніми потребами, з одного боку, створює певні труднощі у проведенні з ними корекційно-педагогічної роботи. Але той матеріал, яким поділилася з нами Горобець Ірина Василівна, переконливо доводить, що інформаційні технології створюють нові можливості в роботі з особливими дітьми і можуть бути потужним ресурсом у їх навчанні та вихованні. Дякуємо за цікавий захід і сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!