Пріоритетні напрямки співпраці: стейкголдери ОПП на гостьовій лекції

Стейголдери ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня: Маторіна Наталія Михайлівна (випускниця ОПП, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки), Рева Вікторія Юріївна ( в.о. директора, заступник директора з НВР Краматорської ЗОШ № 20 І-ІІІ ступенів, вища категорія "старший учитель", вчитель української мови та літератури), Самохвалова Людмила Віталіївна (заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи), Тугай Тетяна Романівна (випускниця ОПП, вчитель української мови та літератури Іллінівського опорного закладу загальної середньої освіти з поглибленим вивченням іноземних мов Іллінівської сільської ради Краматорського району Донецької області) були серед запрошених на гостьову лекцію адʼюнкта інституту славістики Польської АН Павла Левчука "Багатомовність військових мігрантів з України в Польщі", яка проводилася в межах співпраці кафедри української мови та літератури за сприяння Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки ДДПУ. Лекція відбулася у творчій та дружній атмосфері. Стейголдери відмітили, що проведення подібних заходів є особливо актуальним, оскільки спілкування з професіоналом-практиком та його майстер-класи – найкраще доповнення теорії, яку вивчають здобувачі на відповідних освітніх компонентах.

Міжнародний освітній досвід: Україна - Польща

19 вересня 2023 р. у межах міждисциплінарних зв’язків кафедри української мови та літератури Донбаського державного педагогічного університету та Dr Paweł Levchuk Instytut Slawistyki PAN (Institute of Slavic Studies, Polish Academy of Sciencesта) домовленості про низку гостьових лекцій, де викладачі та студенти цих ЗВО охоче діляться своїм досвідом у межах співпраці наших навчальних закладів, пройшла гостьова лекція з питання українсько-європейського контексту викладання української та польської мови «Багатомовність військових мігрантів з України в Польщу» . Виступ професора зацікавив стейкхолдерів, практиків зі спеціальності другого (магістерського) рівнів за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант освітніх програм доц.Падалка Р.М.) Ковальову Наталію Миколаївну, заступника директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Черкаської селищної ради, та Матюшину Людмилу Володимирівну, заступника директора Словʼянського педагогічного ліцею, учителя української мови та літератури. Такий досвід враховує широкий спектр можливостей у процесі співпраці ЗВО та уможливлює забезпечити загальні та спеціальні (фахові) компетентності здобувачів за відповідними спеціальностями.

Співпраця зі стейкхґолдерами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)" першого (бакалаврського) рівня

19 вересня в межах співпраці кафедри української мови та літератури за сприяння Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки ДДПУ відбулася гостьова лекція ад'юнкта інституту славістики Польської АН Павла Левчука "Багатомовність військових мігрантів з України в Польщі", на якій були присутні стейкхґолдери ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)" - Ганна Олександрівна Савченко, в.о. директора ЗОШ№7 м.Слов'янська та Олена Миколаївна Сулакова, заступник директора з навчальної роботи ЗОШ № 10 м.Слов'янська. Роботодавцями було відзначено, що подібні заходи сприятимуть підвищенню освітнього рівня здобувачів, а також нададуть можливість продовжити роботу із зазначеної проблеми в подальших наукових дослідженнях.

Обговорення і затвердження плану роботи зі стейкголдерами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня

На засіданні кафедри української мови та літератури було обговорено і затверджено план роботи зі стейкголдерами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня на 2023-2024 навчальний рік. До обговорення активно долучилися стейкголдери – Рева Вікторія Юріївна ( в.о. директора, заступник директора з НВР Краматорської ЗОШ № 20 І-ІІІ ступенів, вища категорія "старший учитель", вчитель української мови та літератури) та Маторіна Наталія Михайлівна (випускниця ОПП, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки). Також на засіданні було розглянуто питання оновлення робочих програмам та силабусів відповідно до змін у навчальному плані; актуальності тем курсових робіт, вибору їхнього напрямку (українська мова або українська література); дотримання академічної доброчесності; форм семестрового контролю; вибору дисциплін широкого та фахового вибору, зокрема між блоками: "Польська мова", "Журналістика", "Документознавство".

Настановча конференція з виробничої (педагогічної) практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська))

13 вересня 2023 року за участю стейкголдерів освітньо-професійної програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти Євгенії Анатоліївни Луганцової (вчитель англійської та німецької мов Лиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лиманської міської ради Донецької області, вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) та Ірини Миколаївни Мирик (вчитель англійської та німецької мов Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Слов’янської міської ради Донецької області) було проведено настановчу конференцію з виробничої (педагогічної) практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістратури денної та заочної форми навчання. Стейкголдери підкреслили, що педагогічна практика – це процес залучення здобувачів вищої освіти до професійної діяльності, який включає в себе професійну адаптацію майбутніх фахівців; формування їхньої професійної майстерності, здатності до професійного самоаналізу; практичну діяльність з реалізації сформованих фахових компетентностей, засвоєних знань, умінь і навичок. Є. А. Луганцова та І. М. Мирик акцентували увагу на тому, що під час педагогічної практики домінантним є усвідомлення всіх параметрів освітнього процесу у ЗЗСО і своїх дій щодо його організації; володіння оригінальними педагогічними техніками; спроможність до педагогічної імпровізації в нестандартних ситуаціях; знання та уміння ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних, мережевих, віртуальних технологій тощо. Стейкголдери прокоментували теоретичні і методичні засади організації виробничої педагогічної практичної підготовки магістрів та надали їм доцільні рекомендації з метою забезпечення якості її проходження. Зустріч пройшла продуктивно і цікаво, у дружній атмосфері.