Практика проведення бінарних занять як шлях до формування висококваліфікованих фахівців із початкової освіти

16 листопада 2021 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти викладачем кафедри теорії і практики початкової освіти к. філол. н., доц. Пашко Л. В. було проведене практичне онлайн-заняття на тему «Педагогічне спілкування» із дисципліни «Вступ до спеціальності» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за участі стейкхолдера, фахівця з початкової освіти, учителя початкових класів ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 5 Костянтинівської міської ради Донецької області – Погорелової Ярослави Валеріївни. Метою заняття було визначено розглянути стилі педагогічного спілкування; ознайомитися з досвідом педагогічного спілкування вчителя-практика та практично закріпити набуті знання та вміння професійного спілкування.

Я. Погорелова, яка також є випускницею початфаку, звернула увагу на комунікабельність як професійно-особистісну якість педагога та окреслила шляхи самовиховання; надала приклади культури взаємовідносин учителя з учнями та батьками; визначила особливості спілкування в педагогічному колективі НУШ; надала практичні поради щодо організації спілкування школярів; окреслила помилки в спілкуванні вчителів з учнями, поведінка яких відмінна від норми тощо.

Викладачами факультету ПТПО в межах реалізації освітньої програми  «Початкова освіта» перший (бакалаврський) рівень вищої освіти» систематично практикується проведення бінарних занять як невід’ємної частини освітнього процесу, бо це дієвий шлях набуття практичного досвіду майбутніми вчителями початкових класів НУШ у межах навчальної діяльності.

Заходи до Дня української писемності та мови: співпраця зі стейкхолдерами

Відповідно до плану роботи кафедри української мови та літератури протягом листопада 2021 р. на філологічному факультеті проходили заходи до Дня української писемності та мови.  Керівник групи забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література), гаранти ОПП, викладачі кафедри, стейкхолдери (Ковальова Наталія Миколаївна (заступник директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Черкаської селищної ради, учитель української мови та літератури),  Дєлєскє Світлана Валентинівна (директор Словʼянської ЗОШ № 8 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури),  Самохвалова Людмила Віталіївна (заступник директора  Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи) разом зі  здобувачами першого (бакалаврського) та другого (магістерського) ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)"  долучилися до написання XXI Радіодиктанту національної єдності, відвідали гостьову лекцію доктора педагогічних наук, професора Семеног Олени Миколаївни: "Медіа@Вчительський кампус як індивідуально-освітня траєкторія здобувачів ЗВО", переглянули документальний фільм «Дивись українською» у форматі відео-конференції, взяли участь у дискусії  «Українська писемність – джерело відновлення нації».

Міжнародний «Мовно-літературний конкурс імені Т.Г. Шевченка» (12 листопада 2021р.)

Про проведення першого (вишівського) етапу ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2021–2022 навчальному році серед студентів ЗВО І-ІІ, ІІІ-ІV рівнів акредитації, який відбувся з 23 жовтня 2021 року по 12 листопада 2021 року.

Конкурс відбувся за участю компетентного та професійного журі за участю Гаранту освітньої програми «Середня освіта  (Українська мова і література). Середня освіта (Мова та література (англійська))» доц. Нестелєєва М.А. та стейкхолдера-роботодавця Рубльовського Ігора Миколайовича (начальника відділу освіти Слов’янської міської ради). Під час проведення першого етапу було складено завдання для конкурсу, проведено конкурс онлайн, перевірено роботи та визначено і нагороджено переможців, які візьмуть участь в обласному етапі та будуть представляти ДВНЗ «ДДПУ».

Свято мови зі стейкхолдерами ОПП

На зустрічі стейкхолдерів, гарантів, студентів освітньо-професійної програми "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова та література (англійська)) спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література), запланованій до заходів із нагоди Дня української писемності та мови, які проводилися на філологічному факультеті, здобувачі вищої освіти разом із школярами ЗОШ № 7 та викладачами написали Радіодиктант національної єдності, а також прослухали лекцію доцента кафедри української мови та літератури І.М.Рябініної "Українська мова серед інших слов'янських мов".

Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

11 листопада 2021 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Гарант ОПП проф. Топольник Я.В. звернула увагу учасників засідання, що метою ОПП є опанування магістрами освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» загальними та фаховими компетентностями, затребуваними сучасним ринком освітніх послуг регіону та достатніми для продукування нових ідей для вирішення комплексних проблем у професійно-педагогічній, інноваційній діяльності освітнього закладу в галузі 01 Освіта/Педагогіка, примноження інтелектуального, творчого і духовного потенціалу особистості, задоволення потреб здобувачів у професійному розвитку, аксіологічних прагнень.

Гарант ОНП проф. Саяпіна С.А. зазначила, що особливість освітньо-наукової програми пов’язується із оригінальним концептуальним підходом, що забезпечує цілісністьфахової підготовки викладача-дослідника. Освітній складник програми скерований на вивчення науково-теоретичних і практико-орієнтованих курсів, що пов’язані з реалізацією дослідницько-експериментальної роботи, а також формуванням професійної майстерності викладача закладу вищої освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки. Науковий складник програми присвячений виконанню науково-педагогічного дослідження на актуальну тему, написанню дисертації та її захисту. Основні зусилля здобувача зосереджено на дослідницькій та/або експериментальній роботі з обраної теми у контексті проблематики сучасної педагогіки й методології науки (збір інформації, її аналіз, систематизація й узагальнення; публікація основних результатів дослідження у фахових виданнях і виданнях, внесених до міжнародних науко метричних баз даних; апробація результатів дослідження шляхом участі в конференціях різного рівня, упровадження у навчально-виховний процес закладів освіти розроблених здобувачем спеціалізованих навчальних курсів, отримання прав на об’єкти інтелектуальної власності тощо). Здобувач може зосередити свої зусилля на розвитку власних соціальних навичок (soft skills), науковій комунікації, розробці освітніх наукових проектів, реалізації академічної мобільності тощо.

Стейкголдери взяли участь в обговоренні тем дисертацій здобувачів 1 курсу третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» та тем кваліфікаційних робіт здобувачів 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи».

Учасники зустрічі відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм та висловили побажання до подальшої плідної співпраці.