Семінар про інновації на філологічному

Першого квітня на кафедрі української мови та літератури у рамках співпраці зі стейкхолдерами кандидатом філологічних наук Лапушкіною Н. П. було проведено методичний семінар «Викладання філологічних дисциплін: традиції та новітні тенденції». Захід проходив паралельно в аудиторії та на платформі ZOOM. Як слухачі його відвідали директори, заступники директорів середніх навчальних закладів Слов’янська та району (Н. І. Тесленко, С. В. Делеске, Л. В. Самохвалова, Л. В. Матюшина, Н. Н. Ковальова, О. М. Кисельова) та студенти старших курсів. Доповідачка порушила актуальні питання розвитку критичного мислення, впровадження медіаосвіти, розширення засобів та прийомів дистанційного навчання, підкреслила важливість грамотного поєднання традиційних та інноваційних методів у викладанні філологічних дисциплін.

Захід закінчився жвавою дискусією, обговоренням та розв’язанням проблемних питань, порушених на семінарі.

Екскурсія до Комунальної установи "Інклюзивно-ресурсний центр Слов’янської міської ради Донецької області"

У рамках співпраці з роботодавцями 31 березня 2021 року, для здобувачів 3-4 курсів денної форми навчання деканом факультету спеціальної освіти проф. Мамічевою О.В. і директором ІРЦ Сабардак О.В. було організовано екскурсію до Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Слов’янської міської ради Донецької області. Студенти познайомилися з фахівцями ІРЦ: Бабенко А.П., Іваніловою І.П. - вчителями-дефектологами; Онищук Ю.Е., Пахомовою Т.М. - логопедами; Редько К.С. - практичним психологом. Відвідали їх кабінети та приміщення ЛФК, кімнату корекційно-розвиткових занять. Директор ІРЦ Оксана Віталіівна гостинно привітала молодь і провела семінар на тему «Основні структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда», на якому повідомила основні принципи, методи та прийоми роботи ресурсного центру, проаналізувала фахові компетенції вчителя-логопеда під час практичної діяльності й розкрила особливості роботи фахівців спеціальної освіти у закладі. Під час зустрічі студенти ставили багато запитань, на які радо відповідали усі спеціалісти ІРЦ.


Екскурсія-семінар став ще одним вірним кроком на зустріч улюбленій професії для здобувачів і приємним офлайном для викладачів кафедри логопедії та спеціальної психології, адже навчання та практика нерозривні в освітньому процесі, а доброзичливі відносини з експертами галузі – вірний крок до підвищення якості вищої освіти! Щиро дякуємо за гостинність та цікавий захід!

Обговорення проблем практичної підготовки здобувачів вищої освіти зі стейкхолдерами

25 березня 2021 року відбулось засідання кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти де обговорювались питання практичної підготовки здобувачів вищої освіти. До обговорення були залучені провідні стейкхолдери: Борисенко І. В. – директор ДОЦТТДтаЮ, Ніколаєнко О. В.  – директор комунального закладу «Станція юних техніків», та Крайня З. М. – заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12, Слов’янської міської ради (в онлайн режимі).

Гарант ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, доц. Вовк Н. В. у своєму виступі зазначила, що практичною підготовкою студентів є виробнича (педагогічна) практика, яка проводиться з метою закріплення і розвитку професійно-педагогічних знань та вмінь, набутих за час навчання, а також підготовки здобувачів вищої освіти до майбутньої роботи на посаді вчителя. Стейкхолдер Крайня З. М. відмітила, що з урахуванням особливостей організації освітнього процесу в період карантину сформовано зміни та внесені корективи до проходження педагогічної практики студентів.

Стейкхолдер Борисенко І.В. акцентував, що в ДОЦТТДтаЮ бракує фахівців з технічної творчості. Центр планує створити Stem лабораторію для навчання дітей роботі з 3D принтером. Ніколаєнко О.В. підкреслив, що проблема з кадрами існує і на «Станції юних техніків». Керівник групи забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) Бондаренко В. І. наголосив, що зміни у навчальних планах та програмах відбуваються з урахуванням потреб роботодавців.

З урахуванням вище вказаних рекомендацій запланована подальша взаємодія зі стейкхолдерами спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).

Підсумкова конференція з практичної підготовки спеціальностей 231 Соціальна робота і 232 Соціальне забезпечення

18.03.2021 р. на кафедрі соціальної роботи педагогічного факультету відбулася підсумкова конференція з практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 231 Соціальна робота і 232 Соціальне забезпечення за участі доцентів Коношенко Н.А. , Стьопкіної А.С. та стейкхолдера -  Головаченко Г.М. – начальника Центру надання адміністративних послуг м. Слов’янська Донецької області. Студенти представили презентаційні звіти за результатами практичної підготовки, поділилися особистими враженнями, а Головаченко Г. М. подякувала за належний рівень підготовки студентів і висловила побажання щодо оптимізації змісту практичної підготовки.

Результатами роботи зі стейкхолдерами освітньої програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))»

25 березня відбулася чергова онлайн-зустріч робочої групи (Освітня програма 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) за участю стейкхолдерів. Зустріч було присвячено вдосконаленню освітньої програми відповідно до  вимог Професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти». У дискусії прийняли участь: керівник групи забезпечення, завідувач кафедри ГСФ професор Глущенко В.А., гарант освітньої програми – доцент кафедри ГСФ Ананьян Е.Л., члени робочої групи – доценти кафедри ГСФ Коротяєва І.Б та Орел А.С., а також стейкхолдери: Курьянович І.С., заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ст. №16 Слов’янської міської ради Донецької області, вчитель англійської та німецької мов; Луганцова Є.А., методист Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, учитель англійської мови (вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області; Калатур Є.М., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ "Олександрiвський опорний ЗЗСО  І-ІІІ ст." Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області, вчитель російської мови та зарубіжної літератури; Жукова М.К., випускниця ОП спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)), 2017 рік випуску.

Обговорення порад та ініціатив заплановано на наступне засідання кафедри германської та слов’янської філології.