Кафедра психології та стейкголдери ОПП Психологія здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

27 та 28 квітня 2022 року відбулося засідання членів робочої групи на чолі з завідувачем кафедри психології, проф. Мелоян А.Е. та стейкголдерів (Кайоткіна Тетяна Адамівна - завідувач психологічного центру та соціальної роботи управління освіти Костянтинівської територіальної громади, Глущенко Світлана Іванівна - начальник відділу профорієнтації Слов’янського МЦЗ, Гаража Марія Володимирівна - голова ГО психосоціальної підтримки вразливим категоріям населення області «Точка рівноваги») освітньо-професійної програми Психологія для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія. Під час зустрічі розглядали програму виробничої практичної підготовки магістрів 2021 року вступу, яка буде задіяна для здобувачів у третьому семестрі навчального процесу з вересня 2022 року. Прийнято рішення розробити декілька варіантів програм практики магістрів для мирного та військового часу. При обговоренні результативності ОПП викладачі кафедри обґрунтували та внесли пропозицію щодо змін у вибіркові блоки дисциплін. Стейкголдерам були надані на розгляд запропоновані теми кваліфікаційних (магістерських) робіт. Продовжуємо працювати не дивлячись на складну ситуацію у державі.

Підготовка викладачами кафедри теорії і практики початкової освіти спільно зі стейкхолдерами наукових розвідок до видання у фаховому е-журналі «Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти» (http://profped.ddpu.edu.ua/)

Упродовж березня і квітня тривала наукова колаборація зі стейкхолдерами в межах реалізації освітньої програми «Початкова освіта» для оптимізації шляхів розвитку і покращення діяльності в галузі початкової освіти, висвітлення нових ідей і тенденцій розвитку професійної освіти сьогодення, сприяння дослідженням, популяризації та систематизації досягнень сучасної психолого-педагогічної науки, найвагоміших наукових і практичних здобутків галузі початкової освіти.
Обговоренню підлягали такі питання: теорія та методика багатоступеневого навчання в професійній школі; теорія та практика професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи, майбутніх філологів, учителів музики, образотворчого мистецтва, технологій; дидактичні основи застосування комп’ютерних та інших педагогічних технологій під час вивчення окремих предметів у системі вищої професійної освіти; теорія та методика організації виробничої практики у вищих навчальних закладах за групами спеціальностей; дистанційне навчання в системі професійної освіти; механізми і технології забезпечення та управління якістю професійної освіти; психолого-педагогічні засади загальнокультурного й професійного розвитку особистості майбутнього фахівця; теоретико-методичні засади розробки й використання педагогічних, інформаційно-комунікаційних та інноваційних технологій у неперервній професійній освіті тощо (http://psll.paradox.dn.ua/tsyfrovi-osvitni-resursy/zhurnal).
До науково-діяльнісної співпраці долучилися такі фахівці з початкової освіти: Л. Ребуха (д. пед. н., проф., завідувач кафедри освітології і педагогіки Західноукраїнського національного університету), О. Шквар (д. пед. н., професор кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії), Н. Казакова (к. пед. н., доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії), О. Поліщук (д. філос. н., проф., проректор, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія), Н. Бєлік (учитель Миколаївського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1), К. Колеснік (доктор філософії, старший викладач кафедри дошкільної освіти, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського), Н. Комарівська (к. філол. н., доцент кафедри початкової освіти, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського), І. Стахова (доктор філософії, старший викладач кафедри початкової освіти, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського).
Продовжуємо наукову діяльність задля розвитку і зміцнення рідної освіти!

Освітні компетенції в філософських дисциплінах в період війни

23 квітня відбувся науково-методичний семінар «Освітні компетенції в філософських дисциплінах в період війни», на якому були присутні зовнішні стейхолдери НПУ ім. М. Драгоманова: Савранська Н.О., доц. кафедри етики та естетики, Дмитро Бондаренко, Станіслава Шевченко, Гарант освітньої програми спеціальності 033 Філософія д.філос.н., професор кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін Мельник В.В., яка відзначила, що процес взаємодії зацікавлених сторін освіти і стейкхолдерів реалізується через участь стейкхолдерів на всіх етапах реалізації освітньої траєкторії, а саме:
1) з ознайомлення, обговорення, внесення пропозицій при оновленні ОПП «Філософія» другого (магістерського) рівня вищої освіти;
2) із залучення зовнішніх стейкхолдерів та роботодавців до практичних занять та проведення асистентської практики, що є потенційними для працевлаштування здобувачів вищої освіти спеціалізації 033 Філософія, галузі знань – 03 Гуманітарні науки; на державній службі, політичні партії, ОДА.
3) з реалізації дуальної форми навчання з подальшим працевлаштуванням випускників; залучання стейкхолдерів та роботодавців в оцінюванні якості знань здобувачів вищої освіти при проведенні державної атестації.
Ковчина І.М., доц. кафедри етики та естетики, (стейхколдери Дмитро Бондаренко, Станіслава Шевченко та здобувачі) підтвердили, що на даній ОПП їхню думку враховують шляхом анкетування, можливістю висловити свою думку щодо бажаних аспектів курсів, які вони вивчають. Процес взаємодії зацікавлених сторін реалізується через участь на всіх етапах реалізації освітньої траєкторії.

Обговорення оновленої освітньо-професійної програми магістерського рівня вищої освіти підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології)

28 квітня 2022 року відбулося засідання робочої групи щодо питань про оновлення ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти. В обговоренні змін до ОП приймали участь стейкхолдери:
Погорєлов А. І., директор Слов’янського закладу загальної середньої освіти №13, м. Слов’янськ;
Клейно Є. О., викладач професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області;
Борисенко І. В., директор закладу позашкільної освіти, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва, м. Слов’янськ.
Гаранту ОП, проф. Бондаренку В. І. від стейкхолдерів були висунуті пропозиції щодо оновлення ОП, а саме: про збільшення обсягу практичної підготовки ОП з метою розширення можливостей для здобувачів у набутті ними практичнозначущих компетентностей і розвитку умінь; про впровадження кваліфікаційної роботи як форму державної атестації; про введення нової дисципліни циклу професійного підготовки «Технології моделювання та дизайну виробів з практикумом».
Робоча група визнала всі запропоновані зміни необхідними. Намітили послідовність оновлення ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня ВО.

Обговорення результатів практичної підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології)

30 березня в онлайн режимі були обговорені результати практичної підготовки здобувачів 1 курсу магістерського та 4 курсу бакалаврського рівнів освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) в умовах воєнного стану. В обговоренні прийняли участь завідувач кафедри, гарант ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) проф. Бондаренко Володимир Іванович та керівники практичної підготовки доц. Бутиріна Марина Володимирівна (магістратура) та доц. Вовк Надія Валентинівна (бакалаврат). На зв'язок вийшли стейкхолдери: Погорєлов Анатолій Іванович - директор ЗОШ 13 м. Слов'янська та Крайня Зоя Миколаївна - заступник директора з навчальної роботи ЗОШ 12 м. Слов’янська.
З. М. Крайня зазначила, що у зв’язку із введенням воєнного стану МОН рекомендувало проводити освітній процес у закладах загальної середньої освіти у будь-якому варіанті дистанційної форми навчання. Використовувати наявні електронні ресурси, регіональні платформи, ресурси закладів освіти.
Н. В. Вовк відмітила, що здобувачі під час проходження практичної підготовки проводили заняття з учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо), використовували електронні платформи (ZOOM, Google Clasroom тощо), спілкувалися в телефонному режимі, листувалися через електронну пошту тощо. Заняття проводились в онлайн режимі згідно змін до затвердженого графіка освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти.
А. І. Погорєлов звернув увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, яка допоможе у найскладніший час та буде необхідна і у післявоєнний період.
М. В. Бутиріна назначила важливість проходження педагогічної практики у воєнний час, як одного з найефективніших способів формування у майбутніх педагогів уміння сприймати невизначеність, приймати рішення у нестандартних ситуаціях і використання різних засобів і способів зв'язку у навчальному форматі.