Факультет початкової, технологічної та професійної освіти. Міжнародна науково-практична конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій»

07–08 жовтня 2021 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася V Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій».

У конференції взяли участь понад 140 осіб, серед яких представники закладів вищої, середньої, дошкільної та позашкільної освіти, представники установ культури (які водночас є стейкхолдерами та роботодавцями в межах реалізації освітньої програми  «Початкова освіта» перший (бакалаврський) і другий (магістерський) рівні вищої освіти»: Валюх О. Б., директор КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»; Сиротенко О. В., учитель початкових класів Слов’янського опорного ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 13; Литвинова І. М., головний спеціаліст сектору роботи з експертами Управління Державної служби якості освіти в Донецькій області; Головань М. М., завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради;  Міщенко Н. А., учитель вищої категорії, учитель-методист Краматорської української гімназії Краматорської міської ради Донецької області, голова  ГО «Асоціація вчителів української мови та літератури Донеччини» та ін.), здобувачі бакалаврського, магістерського та освітньо-наукового рівнів вищої освіти.

Метою проведення конференції визначено консолідацію зусиль із розвитку професійної педагогічної освіти в Україні; виявлення та поширення досвіду створення і впровадження інноваційних освітніх ресурсів із вищої, середньої, дошкільної, позашкільної та мистецької освіти, різні аспекти використання ІКТ в освіті тощо. Роботу було проведено за такими основними напрямами:

  1. Нова українська школа: педагогічні інновації в системі початкової освіти.
  2. Теорія та практика організації освітнього процесу в закладах дошкільної, середньої та позашкільної освіти.
  3. Теорія та методологія професійної підготовки майбутніх учителів.
  4. Сучасні тенденції розвитку мистецької освіти.
  5. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті.

За підсумками обговорення освітніх реформ й обміну досвідом їхнього впровадження, для реалізації пріоритетних напрямів модернізації сучасної системи освіти на засадах Концепції «Нова українська школа» було зроблено такі висновки: з урахуванням сучасного стану розвитку освіти в Україні визначити стратегічні напрями й основні завдання щодо підвищення кваліфікаційної підготовки педагогічних кадрів, відповідності ліцензійним вимогам викладачів, формування мотивації та створення умов для саморозвитку педагогічних кадрів упродовж професійної діяльності; активізувати діяльність щодо розробки та реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації, спрямованих на забезпечення інтеграції науки і практичної педагогічної діяльності, формування готовності педагогів до впровадження нових Державних стандартів освіти; сприяти модернізації змісту, форм, методів навчання педагогів відповідно до вимог інформаційного суспільства; упровадженню інноваційних моделей та технологій навчання педагогічних працівників для їхнього професійного вдосконалення; забезпечувати науково-методичний супровід дослідно-експериментальної діяльності закладів освіти тощо.

Настановча конференція з виробничої педагогічної практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) за участю стейкхолдерів

7.10.2021р. за участю стейкхолдерів було проведено настановчу конференцію з виробничої педагогічної практичної підготовки для здобувачів ІІ курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Метою виробничої педагогічної практичної підготовки є набуття здобувачами практичних навичок та методик навчання англ. мови, зарубіжної літератури, другої іноземної мови; педагогічна та психологічна складові. Під час конференції О.А. Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею) підкреслила, що саме виробнича практика є інтегруючою ланкою теоретичної і практичної підготовки здобувачів, освітнім компонентом, що забезпечує підвищення їхньої професійної обізнаності та фахове зростання. На думку стейкхолдерів, на позитивну оцінку заслуговує той факт, що мета, зміст та завдання з виробничої педагогічної практичної підготовки зорієнтовані саме на опанування студентами професійно-методичних умінь: конструктивно-планувальних, комунікативно-навчальних, організаційних, розвивально-виховних тощо. Було акцентовано увагу на проходженні виробничої практики в умовах карантинних обмежень. Дружня атмосфера сприяла продуктивному спілкуванню. Усі учасники настановчої конференції мали можливість обмінятися цікавими думками та корисними ідеями. 

Стажування викладачів кафедри обліку і аудиту

У рамках укладеного договору про співпрацю, викладачі кафедри обліку і аудиту док.пед.наук, доц. Л.В. Гончар та канд.ек.наук, доц. А.В. Малахова взяли участь у програмі стажування на базі «АТП 052814» м. Слов’янськ за напрямом: «Особливості обліку та контролю ТМЦ в автотранспорному підприємстві».

Мета проходження стажування викладачів полягала у підвищенні ефективності професійної діяльності у розрізі навчально-методичної та практичної роботи на основі вивчення досвіду організації обліку та контролю на підприємстві автотранспортної галузі, а також у встановленні зв’язків із стейкхолдерами для майбутніх спільних наукових і прикладних проектів, результати яких використовуватимуться у навчальному процесі.

Пропозиції щодо використання результатів стажування та підвищення кваліфікації полягають в адаптації та впровадженні у практику навчально-педагогічної діяльності особистісно-зорієнтованого навчання, що покликане розвивати здібності мислити творчо та індивідуально.

Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

07 жовтня 2021 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної програми та відповідно до результатів анкетування здобувачів 2-4 курсів третього (освітньо-наукового) рівня питання удосконалення освітньо-наукової програми спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Учасники обговорення зазначили, що особливості ОПП «Педагогіка вищої школи» полягають в орієнтації на компетентністну особистісно-орієнтовану парадигму освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки викладача інноваційного типу, який має можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку (як андрагог, тьютор), виявляє здатність до організації студентоцентрованого навчання та здійснення освітньої діяльності з особами різних вікових категорій; вище зазначене забезпечується через поглиблену практичну підготовку, використання інноваційних технологій навчання з інформаційно-комунікаційною підтримкою. Закцентовано увагу присутніх, що здобувач ОПП підготовлений до роботи за такими видами професійної діяльності: освітня (педагог у сфері освіти, підготовки і перепідготовки педагогічних кадрів); науково-дослідницька (у науково-дослідних і освітніх установах); організаційно-управлінська (менеджер системи педагогічної освіти).

Аналіз результатів опитування здобувачів ОНП «Освітні, педагогічні науки» дозволив визначити напрями вдосконалення підготовки аспірантів, а саме: залучити до освітнього процесу роботодавців, професіоналів-практиків, експертів галузі; посилити інформування щодо програм академічної мобільності серед здобувачів, можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії навчання, змісту програми практичної підготовки, процедури вирішення конфліктних ситуацій, відвідування Дня кар’єри та діяльності Центру кар’єри та соціально-психологічної підтримки ДДПУ. За результатами опитування здобувачів було внесено пропозиції щодо вдосконалення організації освітнього процесу: посилення практичної орієнтації (професійних навичок) через проведення тренінгів, майстер-класів, ділових ігор із роботодавцями; а також перегляду нормування обсягу самостійної роботи для здобувачів.

Учасники засідання відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм, а також висловили побажання до подальшої плідної співпраці.

Зустріч зі стейкголдерами щодо введення обовʼязкових компонентів у навчальний план ОП

На засіданні робочої групи ОП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня було обговорено план роботи зі стейкголдерами на  2021-2022 навчальний рік.

          Під час перевірки робочих програмам та силабусів закріплених за кафедрою української мови та літератури  навчальних дисциплін  постало питання щодо введення дисципліни "Фольклор і давня література" як обовʼязкового компоненту в навчальний план. Надзвичайно плідні й вагомі думки з означеної теми висловила  зовнішній стейголдер – Дєлєскє Світлана Валентинівна (директор Словʼянської ЗОШ № 8 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури) – як фахівець-практик зі спеціальності "Українська мова і література". Представник роботодавця, стейкголдер Самохвалова Людмила Віталіївна (заступник директора  Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи) запропонувала гаранту дане питання обговорити зі здобувачами освітньої програми та науково-педагогічними працівниками, які викладають навчальні дисципліни "Фольклор" та "Історія української літератури (давня)".