Проведення круглого столу зі здобувачами освітньої програми


На філологічному факультеті гарантом ОПП, доцентом кафедри української мови та літератури Рябініною Іриною Миколаївною за підтримки стейкхолдерів Ганни Олександрівни Савченко, заступника директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 7 м. Слов'янська, та Олени Миколаївна Сулакової, заступника директора з навчальної роботи ЗОШ № 10 м. Слов'янська, було проведено круглий стіл зі здобувачами ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література ( англійська))". Зустріч передувала конференції з керівниками випускних кваліфікаційних робіт і магістрантами зазначеної ОПП.

Круглий стіл зі здобувачами І курсу щодо особливостей ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня

У жовтні 2022 р. відповідно до плану роботи було проведено круглий стіл зі здобувачами І курсу першого (бакалаврського)рівня. Під час заходу здобувачі мали можливість зустрітися та поспілкуватися зі стейкголдерами, гарантом ОПП, представниками деканату. Зустріч відбулася в режимі онлайн. Організували даний захід гарант ОПП доц. Лисенко Н.В. та куратор групи ІУ доц. Жижченко Л.Б. Гарантом освітньої програми було розкрито особливості змісту Проєкту освітньої програми (розміщено на сайті університету), представлено певні зміни в переліку вибіркових освітніх компонентів ОПП, що пов’язано з метою підсилити рівень фахової підготовки здобувачів. Зовнішні стейкголдери (Дєлєскє Світлана Валентинівна - директор Словʼянської ЗОШ № 8 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури, Самохвалова Людмила Віталіївна - заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи) висловили цілком позитивну оцінку цим оновленням та надали свої пропозиції щодо модернізації освітньої програми. Здобувачі поділилися своїми спостереженнями щодо змісту ОПП, форм організації освітнього процесу відповідно до Положень ДДПУ, зокрема формуванню індивідуальної траєкторії за вибірковим блоком "Медіакомунікації в закладах освіти". Напрацьовані пропозиції будуть використані у процесі подальшого поліпшення ОПП, що дозволить врахувати запити стейкголдерів та здобувачів відповідно до актуальних для сучасного ринку праці загальних та професійних компетентностей.

Гостьова лекція із участю стейкхолдера

25 жовтня відбулася гостьова лекція для студентів 3 курсу спеціальностей 232 Соціальне забезпечення та 231 Соціальна робота з дисципліни «Соціальна робота з громадськими об’єднаннями» на тему «Основні складові діяльності громадських організацій» (викладач доц. кафедри соціальної роботи Стьопкіна А.С.).
Запрошена гостею була кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології ДДПУ, представниця Громадської організації «Молодь сходу України» Софія Вікторівна Березка.
Під час заняття Софія Вікторівна поділилася зі студентами власним практичним досвідом щодо написання та реалізації соціальних проєктів, оформлення та подання грантових заявок на прикладі проєктів, реалізованих на базі ГО «Молодь сходу України». Окрім того, гостя запросила студентів, які мають бажання прийняти участь у грантовому конкурсі, звернутися до їхньої організації та разом із досвідченними членами організації спробувати свої сили у написанні соціального проєкту.
Друга частина заняття проходила у формі відкритого діалогу - кожен студент мав змогу поставити питання щодо особливостей функціонування громадської організації, на які отримали вичерпні та цікаві відповіді.

Відкрита лекція для спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія

26 жовтня на факультеті фізичного виховання відбулась відкрита лекція доктора медичних наук, професора кафедри фізичної реабілітації, спортивної медицини та валеології Дніпровського державного медичного університету Неханевича Олега Борисовича. Темою сьогоднішньої лекції стало дослідження питання «Засоби та методи обстеження та оцінки стану опорно-рухового апарату у фізичній терапії. Нижня кінцівка». До події долучилися студенти спеціальностей 227 Фізична терапія, ерготерапія, 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 014 Середня освіта (Фізичне виховання) факультета фізичного виховання та науково-педагогічні працівники ДВНЗ «ДДПУ».
Професор змістовно розповів про основні етапи реабілітаційного обстеження пацієнтів з патологією опорно-рухового апарату, збір скарг та анамнезу, огляд та функціональне обстеження нижньої кінцівки; про оцінювання результатів обстеження порушень функцій, активності у пацієнтів з патологією нижньої кінцівки; про складання листа проблем пацієнта з патологією нижньої кінцівки; діагностичні тести та їх використання на практиці. Олег Борисович навів цікаві приклади з особистої практики лікаря-реабілітолога та запропонував здобувачам вищої освіти доєднатись до діагностування і з’ясувати, за допомогою діагностичного тесту, яке саме захворювання у пацієнта в ситуаційній задачі. Різні інтерпретації діагнозу, запропоновані студентами, виявилися цікавими.
Дякуємо шановному Олегу Борисовичу за корисну інформацію, за особистий час, за отримані позитивні емоції та обмін цінним досвідом.

Участь стейкхолдерів в обговоренні актуальних напрямів і тематики магістерських робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

У жовтні відбулося онлайн-обговорення тематичних напрямів дослідницької роботи здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за участі викладачів кафедри ТППО, ПМД та ІПО, МіХ, які запропонували до розгляду питання, що відповідають запитам суспільства, розкривають пріоритетність інноваційного підходу в початковій освіті, досліджують потреби сучасного учня початкових класів тощо. Свій погляд на окреслені проблеми надали запрошені стейкхолдери – С. Крапівіна (директор Слов’янського ЗЗСО № 19 Слов’янської міської ради Донецької області), М. Головань (завідувач методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради), які зробили акцент на ургентному аспекті всіх напрямів досліджень у початковій освіті та запропонували визначити шляхи їхньої реалізації для успішного виконання кваліфікаційної роботи. Стейкхолдери наголосили на важливості введення до освітньої програми «Початкова освіта» кваліфікаційних робіт магістерського рівня для формування особистості вчителя як дослідника, який здатний до теоретичних і практичних пошуків, готовий до розроблення і впровадження інновацій.