Методичний семінар: «Аналіз модельних програм для 5-6 класів Нової української школи з навчального предмету «Технології»

28 листопада 2022 року на засіданні кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти був проведений методичний семінар на тему: «Аналіз модельних програм для 5-6 класів Нової української школи з навчального предмету «Технології». До обговорення якості реалізації модульних програм були запрошені стейкхолдери спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти: Борисенко І. В., директор закладу позашкільної освіти, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва, м. Слов’янськ; Ніколаєнко О. В., директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ; Крайня З. М., заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12, Слов’янської міської ради та Ковальчук Т. С., здобувач магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).
На семінарі були розглянуті особливості модельних програм як провідного засобу для конструювання навчального середовища Нової української школи. Було здійснено стислий огляд питань, пов’язаних зі створенням навчального середовища, та розкрито можливості для його моделювання на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти.
З 2022/2023 навчального року в освітній процес закладів загальної середньої освіти поетапно, починаючи з п’ятого класу, впроваджується навчальний предмет «Технології», який цілісно реалізовує вимоги технологічної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти. На основі Державного стандарту та Типової освітньої програми розроблено чотири модельні навчальні програми для базового навчального предмета «Технології. 5-6 класи», які мають гриф Міністерства освіти і науки та розміщені на сайті. На семінарі розкрито та схарактеризовано структуру модельних програм та освітні завдання відповідного предмета «Технології» для 5‒6 класів середньої школи. Розглянуто основні чинники, які впливають на створення навчального або освітнього середовища у закладах освіти.
Учасники семінару мали змогу обмінятися думками з питання моделювання освітнього середовища у змісті модельної програми з технологій для 5-6 класів НУШ.

 

Обговорення ходу практичної підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти

Сьогодні, 26 жовтня викладачі кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти провели онлайн зустріч зі здобувачами першого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Зі вступним словом виступив куратор групи, професор Бондаренко Володимир Іванович.
Опрацювали тематику майбутніх кваліфікаційних робіт, намітили план роботи з написання на І семестр. Напрями тем кваліфікаційних робіт були погоджені зі стейкхолдерами спеціальності: Погорєловим А. І. - директором Слов’янського опорного ЗЗСО та Крайнєю З. М. - заступником директора з навчально-виховної роботи ЗЗСО №12 Слов’янської міської ради.
Другим питанням зустрічі стало обговорення особливостей проходження виробничої (предметно-фахової) підготовки здобувачів другого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) ріня вищої освіти. В зв’язку з відсутністю можливості проходження виробничої (предметно-фахової) практичної підготовки в навчально-виробничих майстернях кафедри здобувачам запропоновано виконати наступні завдання:
1. Виконати практико-орієнтований проєкт.
1.1. Вибрати об’єкт проєктування, узгодити його з керівником практики.
1.2. Обґрунтувати тему проєкту і сформулювати його мету.
1.3. Виконати проєктну документацію згідно з вимогами до структури та оформлення практико-орієнтованих проєктів.
2. Скласти звіт за практику відповідно до календарно-тематичного графіку проходження практики і за додатковими вказівками керівника практики від кафедри. Оформити щоденник практики та пояснювальну записку проєкту.

 

Атестація здобувачів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки

23 та 27 грудня 2022 року на факультеті гуманітарної та економічної освіти відбулась атестація здобувачів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки на здобуття освітньої кваліфікації «Магістр освітніх, педагогічних наук» та професійної кваліфікації «Викладач закладу вищої освіти». 2 здобувача денної форми навчання та 4 здобувача заочної форми навчання захищали магістерські роботи у дистанційному форматі. Атестаційна комісія на чолі зі стейкголдером к.пед.н., доц., в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) Бурцевою Юлією Олександрівною та у складі екзаменаторів д.пед.н., проф., завідувача кафедри педагогіки вищої школи Топольник Яни Володимирівни, к.пед.н., доц. Коркішко Олени Геннадіївни та секретаря к.пед.н., доц. Сипченко Ольги Миколаївни відмітила високий рівень організації підготовки та проведення атестації з перевірки підготовки здобувачів. Під час захисту магістерських робіт майбутні фахівці продемонстрували ґрунтовне володіння теоретичними знаннями, вміннями їх практичного застосування та підтвердили досягнення програмних результатів навчання, визначених освітньою програмою. Комісія розглянула матеріали магістерських робіт та супровідні документи, виконання навчального плану й ухвалила присвоїти кваліфікацію «Магістр освітніх, педагогічних наук. Викладач закладу вищої освіти» і видати дипломи магістра та сертифікати, що засвідчують вивчення дисциплін вибіркового блоку «Тьюторські технології» та здобуття додаткових компетентностей.

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ ЗА УЧАСТЮ СТЕЙКГОЛДЕРІВ Освітня програма «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська))

12.12.22р. та 28.12.22р. за участю стейкголдера Є. А. Луганцової, методиста Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, було проведено Атестаційний екзамен зі спеціальності для здобувачів ОП «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Є. А. Луганцовою було відзначено високий рівень сформованості загальних та фахових компетентностей у здобувачів, належний рівень набутих ними знань та фахову спрямованість до майбутньої професії. Дякуємо нашому шановному стейкголдеру за плідну співпрацю!

Підсумкова атестація у формі атестаційного екзамену з фізики та методики навчання фізики

28 грудня 2022 р. здобувачі магістерського РВО за ОП «Середня освіта (Фізика)» успішно склали підсумкову атестацію у формі атестаційного екзамену з фізики та методики навчання фізики.
За результатами підсумкової атестації 11 студентів здобули ступінь магістра за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика) та яким атестаційною комісією присвоєно кваліфікацію «Магістр середньої освіти (Фізика). Вчитель закладу загальної середньої освіти (Фізика)»
В роботі атестаційної комісії (в якості члена атестаційної комісії) брав участь стейкхолдер (з числа фахівців-практиків) – завідувач кафедри фізики і кіберфізичних систем Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Масич Віталій Васильович, який відзначив належний рівень підготовки здобувачів ступеня магістра, привітав з присвоєнням зазначеної кваліфікації та побажав випускникам успіхів у професійній діяльності!