Методичний семінар: «Аналіз модельних програм для 5-6 класів Нової української школи з навчального предмету «Технології»

28 листопада 2022 року на засіданні кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти був проведений методичний семінар на тему: «Аналіз модельних програм для 5-6 класів Нової української школи з навчального предмету «Технології». До обговорення якості реалізації модульних програм були запрошені стейкхолдери спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти: Борисенко І. В., директор закладу позашкільної освіти, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва, м. Слов’янськ; Ніколаєнко О. В., директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ; Крайня З. М., заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12, Слов’янської міської ради та Ковальчук Т. С., здобувач магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).
На семінарі були розглянуті особливості модельних програм як провідного засобу для конструювання навчального середовища Нової української школи. Було здійснено стислий огляд питань, пов’язаних зі створенням навчального середовища, та розкрито можливості для його моделювання на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти.
З 2022/2023 навчального року в освітній процес закладів загальної середньої освіти поетапно, починаючи з п’ятого класу, впроваджується навчальний предмет «Технології», який цілісно реалізовує вимоги технологічної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти. На основі Державного стандарту та Типової освітньої програми розроблено чотири модельні навчальні програми для базового навчального предмета «Технології. 5-6 класи», які мають гриф Міністерства освіти і науки та розміщені на сайті. На семінарі розкрито та схарактеризовано структуру модельних програм та освітні завдання відповідного предмета «Технології» для 5‒6 класів середньої школи. Розглянуто основні чинники, які впливають на створення навчального або освітнього середовища у закладах освіти.
Учасники семінару мали змогу обмінятися думками з питання моделювання освітнього середовища у змісті модельної програми з технологій для 5-6 класів НУШ.