Засідання наукового гуртка з методики викладання англійської мови «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 СО (Мова і література (англійс

2.11.22р. за участю стейкголдерів Євгенії Анатоліївни Луганцової (методист відділу організаційно-методичного супроводу розвитку обдарованості Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти) та Ірини Миколаївни Мирик (вчитель англійської та німецької мов Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Слов’янської міської ради) було проведено засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Тематика заняття: «Нова українська школа ‒ виклики сьогодення в контексті навчання іноземної мови». Стекголдери представили цікавий та змістовний презентаційний матеріал, за допомогою якого було розкрито мету та формулу НУШ; визначено ключові компетентності як динамічну комбінацію знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність; прокоментовано компетентність 02/ Спілкування іноземними мовами як уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів, а також як уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування. Є.А. Луганцова та І.М. Мирик поділилися власним досвідом навчання іноземним мовам за вимогами НУШ та познайомили здобувачів зі своїми навчально-методичними напрацювання. У зустрічі взяли участь завідувач кафедри германської та слов’янської філології, професор В.А. Глущенко, доценти кафедри германської та слов’янської філології Е.Л. Ананьян (гарант освітньої програми), Г.І. Капніна, І.Б. Коротяєва, А.А. Рубан та старший викладач кафедри германської та слов’янської філології М.Ю. Руденко. Засідання наукового гуртка пройшло динамічно, результативно та продуктивно.

Онлайн-зустріч здобувачів зі стейкхолдером на початку роботи над магістерським дослідженням та курсовими на кафедрі ФТФВБ

31 жовтня 2022 року відбулись збори здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) 1 курсу магістерського рівня і 3 курсу бакалаврського рівня вищої освіти під керівництвом доцентів кафедри ФТФВБ І.Ю Курільченко та І.В. Кушакової. Метою онлайн-зустрічі стало обговорення актуальних напрямів наукових досліджень в галузі методики навчання біології та основ здоров’я, а також орієнтування здобувачів на визначення тем курсових та магістерських робіт. У заході брала участь представник стейкхолдерів з боку фахівців-практиків Горєлікова Тетяна Володимирівна, директор центру професійного розвитку педагогічних працівників Слов’янської територіальної громади Донецької області, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, яка ознайомила здобувачів з найбільш важливими на сьогодні питаннями в сфері педагогічної діяльності, що можуть стати предметом наукового дослідження майбутніх вчителів біології та основ здоров’я. Ця інформація виявилась цікавою для студентів і викладачів, значна кількість здобувачів скористалась порадами фахівця-практика при визначенні теми наукової роботи.

Захід до 90-річчя Донецької області

18 вересня 2022 року на філологічному факультеті Донбаського державного педагогічного університету було проведено захід, присвячений 31-й річниці незалежності України та 90-річчю Донецької області, у формі кураторську годину для здобувачів другого (магістерського) рівня ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» та Середня освіта (Мова і література (англійська))». До заходу було залучено гарантів ОПП доц. Нестелєєва М.А., доц. Падалку Р.М. та запрошено фахівців-практиків інших закладів освіти, зокрема вчителя англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченка Андрія Миколайовича. Студенти й запрошені викладачі зробили виступи про визначних історичних особистостей і сучасних діячів України, а також про захисників української державності. Подібні заходи дають можливість гармонійно поєднати професійну та виховну підготовку здобувачів освітніх програм.

Українсько-польський освітній діалог

У межах відзначення 90-річчя Донецької області 17 жовтня 2022 року відбувся науково-методичний семінар з міжнародною участю «Міжкультурна комунікація: українсько-польський освітній діалог».
Мета цього заходу – це перш за все підтримка науковців України, як на міжнародному, так і локальному рівні, у зв*язку з агресією Російської Федерації в Україні. Від початку повномасштабної російської агресії проти України польські освітні установи активно включилися в допомогу українським учням, студентам та науковцям. Зокрема, Польська академія наук створила спеціальну програму допомоги науковцям з України, котрі у зв’язку з російським вторгненням були змушені виїхати до Польщі. Програма підтримки для науковців з України була оголошена 24 березня 2022 року. Вона організована Польською академією наук (Polska Akademia Nauk, PAN) та Національною академією наук США (National Academy of Sciences, NAS). Завданням семінару є висвітлення та аналіз діяльності урядових та неурядових польських організацій, які націлені на подання фінансової допомоги в гуманітарній сфері, а саме:
- Термінова допомога для збереження наукового потенціалу України ( фундація ім. Кр. Скубішевського)
- Підтримка від ЕС для українців в сфері культури та освіти ( міжнародна програма House of Europe)
- Підтримка художників та діячів культури, які перебувають в умовах ризику. (Artist at Risk)
З вітальним словом до міжнародної аудиторії звернулися: ректор ДДПУ, професор, заслужений працівник освіти України Світлана Омельченко, перший проректор з навчально-педагогічної роботи, професор ДДПУ, Ольга Набока; проректор із навчально-педагогічної роботи, професор ДДПУ Станіслав Чайченко, та ін.
Семінар відбувся за участю кафедри музики та хореографії на чолі з завідувачем кафедри музики та хореографії, доцентом, кандидатом пед. наук Роздимахою А.І.
Активну участь в заході приймала гарант освітньої програми «Початкова освіта «Мистецтво» доктор педагогічних наук, доцент кафедри естетики, історії та культури, професор кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін – Воронова Н.С. До участі в семінарі були залучені стейкхолдери: фахівець-практик Телятникова Л.Г., учителька початкових класів Слов*янської загальноосвітньої школи 1-3 ст. №12 Слов*янської міської ради Донецької області та здобувачка ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти Кутакова Анастасія( 1 курс, денне відділення).
В ході даного заходу були підписані умови про співпрацю між Донбаським Державним педагогічним університетом (Слов*янськ-Дніпро, Україна) та фундацією Porta Vitae w Ukraine).

Практичний семінар «Психологічний супровід дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану»

31 жовтня 2022 р. відбувся семінар для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія на тему: «Психологічний супровід дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану». У семінарі прийняли активну участь здобувачі 2-4 курсів денної та заочної форм навчання факультету гуманітарної та економічної освіти, викладачі кафедри психології, а також фахівці-консультанти інклюзивно-ресурсного центру.
Організаторами цього заходу були доцент кафедри психології Степаненко Лариса Вікторівна та стейкхолдер першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Головко Вікторія Анатоліївна – директор інклюзивно-ресурсного центру м. Бахмут.
З доповіддю та презентацією проблеми психологічного супровіду дітей з особливими потребами виступила фахівець-консультант інклюзивно-ресурсного центру Дорошенко Наталія. Визначенні та розкриті пріоритетні напрямки психологічного супроводу дітей з особливими потребами: розглянуті питання мети, завдань, застосування міжнародного класифікатора функціональності (МКФ) для дітей та підлітків; визначені проблеми інклюзивного навчання; проаналізовані труднощі дітей з особливими потребами в умовах воєнного стану.