Онлайн-зустріч зі стейкхолдерами ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка) магістерського рівня

Взаємодія з роботодавцями – пріоритетний напрямок освітнього процесу на освітньо-професійній програмі. Згідно плану роботи зі стейкхоледрами, на ОПП Спеціальна освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти було проведено онлайн-зустріч педколективу КЗ Спеціальна школа «Гармонія» Кам’янської міської ради зі здобувачами та науково-педагогічними працівниками факультету спеціальної освіти, метою якої є дисемінація досвіду суб'єктів освітніх відносин та можливості реалізації навчання дітей з ООП на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та електронних інформаційно-методичних ресурсів в освітніх установах. З лекцією «Використання комп’ютерних технологій в роботі з дітьми з особливими потребами» виступила заступник директора з навчальної роботи СШ Олещенко Наталія Юріївна. Педагоги-практики в дистанційному форматі поділилися досвідом роботи щодо застосування ІКТ в діяльності з дітьми з ООП, продемонстрували нові технології та зупинилися на основних вимогах до сучасного фахівця зі спеціальної освіти, його професійних компетентностях. На зустрічі було обговорено актуальні та соціально значущі питання збагачення корекційно-розвивального процесу, стимулювання індивідуальної діяльності, розвитку пізнавальних процесів і розширення кругозору дітей з ООП, зокрема з системними мовленнєвими порушеннями ефективними технічними засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Здобувачі ФСО отримали цінні поради та методичні вказівки щодо власного професійного становлення в умовах онлайн-навчання.

Відкрита гостьова лекція на тему: «Травма та травматизм. Політравма. Синдром тривалого стиснення»

29 листопада відбулася гостьова лекція Сидорчука Руслана Ігоровича, доктора медичних наук, професора кафедри загальної хірургії, урології та нейрохірургії Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці. Тема лекції: «Травма та травматизм. Політравма. Синдром тривалого стиснення» є актуальною та важливою для здобувачів спеціальності 227 Терапія та реабілітація, а також цікавою та актуальною у сьогоденні для студентів інших спеціальностей: 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) першого та другого рівнів вищої освіти ДВНЗ «ДДПУ», НПП факультета, а також усіх бажаючих.
У цей непростий час знання та практичні навички в оцінюванні та діагностиці травматизму є надзвичайно актуальними. Руслан Ігорович заволодів аудиторією з перших хвилин свого виступу. Його винахідливий та цікавий підхід до теми, знання та здатність донести складні концепції до слухачів вразили всіх. Пан професор розповів, що таке травми та травматизм, які види політравм існують, а також розглядали важливу проблему – синдром тривалого стиснення. Він поділився своїм передовим досвідом, розкрив складності роботи в такій царині медицини, як травматологія.
Ми щиро дякуємо професору Руслану Ігоровичу Сидорчуку за цю незабутню лекцію, за його неперевершену ерудицію, справжню страсть до своєї професії, вміння цікаво і доступно розповідати складні наукові теми!

Гостьова лекція для здобувачів бакалаврського рівня на факультеті спеціальної освіти

28.11.2023 р. на факультеті спеціальної освіти відбулася гостьова лекція зі здобувачами бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта з дисципліни «Вступ до спеціальності спеціальна освіта та основи волонтерської діяльності» (викладач кандидат педагогічних наук, доцент Кузнецова Т.Г.) В якості лектора запрошено Зуєву Ольгу Павлівну, вчителя-дефектолога дитячого розвивального центру «Смартік», м. Кривий Ріг. До лютого 2022 року Ольга Павлівна працювала вихователем інклюзивної групи закладу дошкільної освіти Ясла-садок №14 в м. Сєвєродонецьк Луганської області з дітьми з розладом аутистичного спектру. Відтак фахівчиня поділилася зі здобувачами практичним досвідом, прочитавши лекцію на тему: «Актуальні проблеми соціалізації в системі навчання та виховання дітей з РАС».
В змісті заходу було реалізовано наступні завдання: студентів ознайомлено з основними теоретичними питаннями щодо аутизму у дітей і розкрито особливості організації корекційно-виховного процесу в інклюзивних закладах освіти, особливості здійснення диференційованого підходу; висвітлено основні принципи, методи та прийоми роботи з дітьми з розладом аутистичного спектру; визначено основні акценти у діяльності асистента вихователя. Цікавою для здобувачів була інформація практичного характеру, яка стала ілюстрацією до теоретичного матеріалу.

Вебінар «Академічна доброчесність у навчальному процесі»

7 листопада 2023 року для здобувачів вищої освіти педагогічного факультету (спеціальність 053 Психологія, ОПП «Практична психологія») був проведений вебінар на тему: «Академічна доброчесність у навчальному процесі» (ведуча – кандидат психологічних наук, доцент Дметерко Н.В.). Захід був проведений у форматі активної взаємодії та обговорення зі здобувачами питань академічної доброчесності. Разом зі студентами було визначено, що академічна доброчесність це моральна якість, що базується на таких принципах, як: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність, сміливість.
Здобувачів було проінформовано про нормативно-правові документи, які регламентують впровадження академічної доброчесності у Донбаському державному педагогічному університеті, як то: «Кодекс честі та гідності ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», «Положення про академічну доброчесність педагогічних, науково-педагогічних працівників і здобувачів в ДДПУ». Було розглянуто питання про те, що передбачає дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти, та про відповідальність у випадку її порушення. Значну увагу було приділено питанню «академічного» плагіату як одного із видів порушень академічної доброчесності у навчальному процесі.
Під час аналізу ситуаційних задач здобувачі змогли закріпити та перевірити свої знання про прояви академічної недоброчесності, як то: плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та ін.

Настановча конференція перед початком виробничої перекладацької практичної підготовки (7 сем.) студентів-бакалаврів 4 курсу

Відповідно до освітньої програми «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно))» спеціальності 035 Філологія першого (бакалаврського) рівня та навчального плану, на 7 семестр заплановано проведення Виробничої перекладацької практичної підготовки протягом 5 тижнів. З огляду на це гарантом відповідної освітньої програми і водночас керівником практичної підготовки (доц. Орел Анна Сергіївна) було організовано зустріч здобувачів із стейкхолдером Буділовою Олександрою Володимирівною (фахівець/практик з відп. спец.), кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської філології Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара.
Метою зустрічі стало обговорення завдань практичної підготовки, Інтернет ресурсів, які бажано використовувати в перекладацькій роботі, а також визначення ймовірних баз практики. Зокрема, було запропоновано розглянути можливість проходження практичної підготовки онлайн в міжнародних, волонтерських та благодійних організаціях для здобувачів, які не мають можливості особисто відвідувати відповідні організації та установи. Було укладено перелік завдань, які рекомендовано включити до програми практики.