Відкрите практичне онлайн-заняття з навчальної дисципліни «Професійний імідж педагога-тьютора»

23 квітня 2021 року на кафедрі педагогіки вищої школи було проведено відкрите практичне онлайн-заняття з навчальної дисципліни «Професійний імідж педагога-тьютора» у рамках реалізації плану роботи зі стейкголдерами ОПП «Педагогіка вищої школи». Лекторами виступили викладач кафедри ПВШ к.пед.н., доцент Фатальчук С.Д. та зовнішні стейкголдери: в.о.ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Ю.О., директор Комунального закладу «Покровський педагогічний коледж» к.пед.н. Олійник О.І., директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов С.Н., директор ДЗПО «Сіверський професійний ліцей» Стиранець В.І., завідувач відділення Слов’янського енергобудівного фахового коледжу (СЕБТ), викладач вищої категорії, фахівець-практик Турка В.М.

Відкрите практичне онлайн-заняття відвідали викладачі кафедри ПВШ, фахівець-практик Бондаренко Н.В. (старший майстер в/н СБРЦПО імені П.Ф. Кривоноса), викладач-методист Комунального закладу «Покровський педагогічний коледж», представник роботодавця, випускниця спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (2019 р.) Мацокіна Н.Г., здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти за ОПП «Педагогіка вищої школи» та здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП «Освітні, педагогічні науки».

Під час заняття лекторами було презентовано навчальну дисципліну «Професійний імідж педагога-тьютора». Учасники обговорили питання щодо теоретичних основ формування іміджу, сутності технологій іміджування, ролі та місця вербальних і невербальних засобів спілкування в формуванні професійного іміджу педагога-тьютора, удосконалення майстерності педагогічного спілкування, тонкощів етикету сучасного педагога-тьютора.

У рамках засідання фахівець-практик Бондаренко Н.В. презентувала досвід роботи з організації «Школи молодого майстра виробничого навчання» у закладах професійно-технічної освіти. Лектор розкрила мету та завдання Школи, охарактеризувала нормативно-правову базу для організації роботи Школи, обґрунтувала позиції наставництва молодих фахівців, звернула увагу на зміст та результативність роботи Школи.

Присутні на занятті зазначили актуальність висвітлених проблем на сучасному етапі розвитку теорії та практики тьюторства в освітній галузі. Викладачі, стейкголдери та здобувачі висловили побажання плідної співпраці з організації та проведення подальших освітніх заходів.

Дякуємо всім за участь в практичному онлайн-занятті та бажаємо подальшої наснаги на освітянській ниві!

Засідання робочої групи спеціальності 014 Середня освіта (Фізика)

22 квітня 2021 року на фізико-математичному факультеті ДДПУ відбулося чергове засідання робочої групи, відповідальної за перегляд та оновлення освітньої програми «Середня освіта (Фізика)» підготовки здобувачів вищої освіти (денної форми навчання) на другому (магістерському) рівні в межах ліцензованої спеціальності 014 Середня освіта (Фізика).

Надточій В. О. – гарант ОП (магістерський РВО), керівник ГЗ;

Іванов Сергій Юрійович – директор Хрестищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Слов'янської районної ради Донецької області (роботодавець),

Масич Віталій Васильович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики і кіберфізичних систем Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (представник роботодавця, випускник 2004 р., фахівець-практик);

Лимарєва Ю. М. – гарант ОП (бакалаврський РВО), Ткаченко В.М. (член ГЗ);

Кадубовський О. А. - декан фізико-математичного факультету ДДПУ, та Воронова І. В. – студент 1 курсу денної форми навчання на другому (магістерському) РВО за освітньою програмою «Середня освіта (Фізика)»

обговорили проект змін до зазначеної освітньо-професійної програми.

Під час обговорення учасники зазначили, що метою ОП є створення цілісної системи підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні в галузі 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика), здатних розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру в професійній діяльності з організації та моніторингу освітнього процесу в системі середньої освіти.

Гарантом ОП було представлено обов’язкову та вибіркову складові освітнього компоненту, покликанням якого є забезпечення формування відповідних компетентностей і програмних результатів навчання та реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій студентів під час професійно-практичної підготовки здобувачів другого (магістерського) РВО до професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти (рівень профільної середньої освіти).

Під час засідання роботодавці та представники роботодавців підтримали доцільність збільшення практичної підготовки майбутніх фахівців (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі). Крім того, Івановим С.Ю. та Масичем В.В. було звернено увагу на необхідність формування компетентностей, пов’язаних з оформленням документації вчителя ЗЗСО та сучасним документообігом в закладах загальної середньої освіти.

Воронова І.В. висловила побажання щодо вибіркової складової освітнього компоненту програми та запропонувала декілька навчальних дисциплін широкого вибору для набуття соціальних навичок "soft skills" (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).

Крім того, гарант ОП звернула увагу на нову редакцію Національної рамки кваліфікацій (системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів) та необхідність врахування загальних і професійних компетентностей, зазначених у (новому) «Професійному стандарті за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)".

Членами робочої групи було внесено також ряд пропозицій щодо перерозподілу дисциплін між обов’язковою та вибірковою складовими освітнього компоненту ОП, та змісту практичної підготовки здобувачів ступеня магістра (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).

Лекційне заняття зі стейкхолдерами на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

У межах вивчення курсу «Методи дослідницької діяльності в предметній галузі» 19 квітня  була проведена лекція доцентки кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» Гринько В.О. на тему «Наукова комунікація» для здобувачів  освіти бакалаврського рівня 1 курсу факультету початкової, технологічної та професійної освіти (спеціалізація «Інформатика»).  

На лекцію було запрошено стейхолдерів – директорку Миколаївського ЗЗСО І–ІІІ ст. № 3 м. Миколаївки Ольгу Краснопєєву  та  к.п.н, доцентку, учительку початкових класів, інформатики, курсів «Я у медіапросторі, «Медіакультура» цього закладу Тетяну Бондаренко.

Залучення до освітнього процесу стейкхолдерів є надважливим у якісній підготовці майбутніх учителів початкової школи. Фахівці-практики поділились досвідом організації та проведення дитячої наукової конференції «Комп’ютер і МИ» на базі школи. Педагоги акцентували увагу студентів на практичних аспектах організації такого заходу й супроводжували свою розповідь відеоматеріалами. Окремо зауважили, що для успішного проведення дитячої наукової конференції є дуже слушним науково-методичний супровід кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті, яка є співорганізатором конференції.

Безсумнівно, для майбутніх учителів Нової української школи, учителів нової генерації такий досвід є вкрай цінним та корисним, адже співпраця кафедри і школи триває вже понад десять років і за цей час зроблено чимало для виявлення й підтримки талановитих та обдарованих дітей, вивчення кращого досвіду впровадження проєктних технологій у навчально-виховний процес закладів загальної середньої освіти.

Про STEM освіту від педагога-практика

21 квітня відбулося бінарне онлайн-заняття з  курсу «Методика навчання інформатики» на тему: «STEM освіта» для здобувачів освіти бакалаврського рівня 4 курсу спеціальності 013 Початкова освіта разом зі стейкхолдером – Ганною Миколаївною Гончаренко, учителькою інформатики та математики Слов’янської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів №5 Слов’янської міської ради.

Були розглянуті питання сутності поняття «STEM освіта», етапи реалізації напряму STEM в освітньому процесі та його переваги. Здобувачі ознайомились із досвідом упровадження STEM орієнтованого підходу в освітній процес Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Слов’янської міської ради. Дякую Г. М. Гончаренко та керівництву школи за можливість долучитись до світу STEM.

Відкрита інтерактивна онлайн-лекція з навчальної дисципліни «Методика викладання англійської мови в середній профільній школі»

15.04.2021 р. у форматі співпраці зі стейкхолдерами було проведено відкриту інтерактивну онлайн-лекцію з навчальної дисципліни “Методика викладання англійської мови в середній профільній школі” зі здобувачами І курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Лекцію з елементами майстер-класу підготували стейкхолдер Є. А. Луганцова (методист Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, учитель англійської мови (вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області) та доцент кафедри германської та слов’янської філології І. Б. Коротяєва. В лекції також взяли участь доценти кафедри германської та слов’янської філології Е. Л. Ананьян (гарант освітньої програми), А. С. Орел, В. В. Роман, О. В. Піскунов.

Тема лекції “Проєктна технологія навчання іноземних мов і культур в середній профільній школі”. Питання, що висвітлювалися, були присвячені використанню Веб-квестів на уроках англійської мови. Обраний формат лекції сприяв невимушеному, дружньому спілкуванню і конструктивній співпраці. Особистий досвід стейкхолдера Є. А. Луганцової, цікаві приклади зі шкільної практики щодо використання інноваційних підходів у процесі викладання іноземної мови, сучасний ілюстративний дидактичний  матеріал сприяли підвищенню рівня професійної вмотивованості та фахової обізнаності здобувачів.