Засідання робочої групи спеціальності 014 Середня освіта (Фізика)

22 квітня 2021 року на фізико-математичному факультеті ДДПУ відбулося чергове засідання робочої групи, відповідальної за перегляд та оновлення освітньої програми «Середня освіта (Фізика)» підготовки здобувачів вищої освіти (денної форми навчання) на другому (магістерському) рівні в межах ліцензованої спеціальності 014 Середня освіта (Фізика).

Надточій В. О. – гарант ОП (магістерський РВО), керівник ГЗ;

Іванов Сергій Юрійович – директор Хрестищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Слов'янської районної ради Донецької області (роботодавець),

Масич Віталій Васильович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики і кіберфізичних систем Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (представник роботодавця, випускник 2004 р., фахівець-практик);

Лимарєва Ю. М. – гарант ОП (бакалаврський РВО), Ткаченко В.М. (член ГЗ);

Кадубовський О. А. - декан фізико-математичного факультету ДДПУ, та Воронова І. В. – студент 1 курсу денної форми навчання на другому (магістерському) РВО за освітньою програмою «Середня освіта (Фізика)»

обговорили проект змін до зазначеної освітньо-професійної програми.

Під час обговорення учасники зазначили, що метою ОП є створення цілісної системи підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні в галузі 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика), здатних розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру в професійній діяльності з організації та моніторингу освітнього процесу в системі середньої освіти.

Гарантом ОП було представлено обов’язкову та вибіркову складові освітнього компоненту, покликанням якого є забезпечення формування відповідних компетентностей і програмних результатів навчання та реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій студентів під час професійно-практичної підготовки здобувачів другого (магістерського) РВО до професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти (рівень профільної середньої освіти).

Під час засідання роботодавці та представники роботодавців підтримали доцільність збільшення практичної підготовки майбутніх фахівців (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі). Крім того, Івановим С.Ю. та Масичем В.В. було звернено увагу на необхідність формування компетентностей, пов’язаних з оформленням документації вчителя ЗЗСО та сучасним документообігом в закладах загальної середньої освіти.

Воронова І.В. висловила побажання щодо вибіркової складової освітнього компоненту програми та запропонувала декілька навчальних дисциплін широкого вибору для набуття соціальних навичок "soft skills" (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).

Крім того, гарант ОП звернула увагу на нову редакцію Національної рамки кваліфікацій (системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів) та необхідність врахування загальних і професійних компетентностей, зазначених у (новому) «Професійному стандарті за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)".

Членами робочої групи було внесено також ряд пропозицій щодо перерозподілу дисциплін між обов’язковою та вибірковою складовими освітнього компоненту ОП, та змісту практичної підготовки здобувачів ступеня магістра (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).