Діяльність логопеда та спеціального психолога в практиці інклюзивної освіти

У  рамках реалізації стратегій і програм розвитку освітніх установ, згідно плану роботи із роботодавцями на 2021 рік, 29.04.2021 р. відбулася зустріч здобувачів 4-го курсу факультету спеціальної освіти з в.о. директора Словя'нської спеціальної школи 41, Донецької обласної ради О.В. Борисовою. Оленою Вікторівною було проведено лекцію за темою  «Діяльність логопеда та спеціального психолога в практиці інклюзивної освіти». Розглядалися такі питання, як: технічне та дидактичне забезпечення логопедичного кабінету і кабінету психолога; проектування інноваційних технологій логопедичного впливу; психологічне консультування батьків; підвищення кваліфікації вчителів-логопедів для реалізації інклюзивного навчання.
 
У ході зустрічі було розглянуто питання підготовки фахівців у сфері спеціальної освіти, які б відповідали сучасним вимогам. У результаті обговорення стейкхолдери висловили побажання приділяти більше уваги вивченню дисциплін, спрямованих на здобуття фахових компетентностей. Зустріч пройшла в приємній атмосфері живого спілкування та взаємного інтересу. Щиро дякуємо всіх за можливість спілкування та обміну думками!

Науково-методичний семінар «Актуальні проблеми психології управління в Україні»

29 квітня 2021 року на кафедрі прикладної психології факультету гуманітарної та економічної освіти відбувся науково-методичний семінар «Актуальні проблеми психології управління в Україні». Захід було проведено в рамках курсу «Психологія управління» (викладач - кандидат психологічних наук, доцент кафедри прикладної психології Погрібна А.О.) за участю членів кафедри, стейкхолдерів, здобувачів спеціальності 053 Психологія.

Стейкхолдерами, які співпрацюють з кафедрою прикладної психології, було висвітлено ряд найактуальніших проблем сьогодення: вплив безробіття на психічний стан людини (спікер – Глущенко С.І., начальник відділу профорієнтації Слов’янського МЦЗ), специфічні особливості роботи з підбору кадрів у гуманітарні організації (спікер – Кравцова О.К., старший спеціаліст проекту з психосоціальної підтримки населення Чеської гуманітарної організації «Людина в біді»). Здобувачами було презентовано власні групові проекти за темами: «Психологічне здоров’я як фактор ефективності професійної діяльності керівника», «Мотивація персоналу як психологічна проблема», «Психологічні аспекти проблеми статі в управлінні».

Семінар допоміг не лише визначити проблемні питання сучасної психології управління в Україні та окреслити шляхи їх вирішення, а й набути здобувачам необхідні професійні компетенції, передбачені освітньою програмою. Здобувачі отримали цінні поради та настанови щодо майбутньої професійної діяльності, за що ми щиро вдячні спікерам. Дякуємо усім учасникам за проявлену активність та включеність у процес, плідний та конструктивний діалог, теплу, але робочу атмосферу та сподіваємося на подальшу співпрацю!

Науково-практичний семінар: «Організаційні механізми і технології забезпечення облікових даних у процесі прийняття управлінських рішень»

27 квітня 2021 року на кафедрі обліку і аудиту факультету гуманітарної та економічної освіти був проведений науково-практичний семінар «Організаційні механізми і технології забезпечення облікових даних у процесі прийняття управлінських рішень».

У роботі семінару взяли участь науково-педагогічні працівники, аспіранти, здобувачі спеціальностей 071 «Облік і оподаткування» та 073 «Менеджмент», випускники та стейкхолдери.

Матеріали науково-практичного семінару розкривають актуальні тематичні напрямки та проблемні аспекти і перспективи наукових досліджень у сфері бухгалтерського, управлінського та податкового обліку, шляхів реформування внутрішнього та зовнішнього контролю для подолання економічних проблем підприємств, установ, організацій в Україні.

Семінар проведений з метою залучення студентів та стейкхолдерів до активних науково-дослідницьких дискусій щодо обліково-інформаційного забезпечення систем управління суб’єктів господарювання, подолання проблемних питань розвитку бухгалтерського обліку, аналізу, аудиту, контролю; врахування проблемних питань в освітніх програмах бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти зі спеціальності 071 Облік і оподаткування.

Викладачі кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти проходять підвищення кваліфікації

В рамках плану співпраці зі стейкхолдерами спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів, викладачі кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти проходять підвищення кваліфікації.

Членом робочої групи доц. Бутиріною М.В. розроблені курси підвищення кваліфікації «Безпека організації навчально-виховного процесу». Розвивають навики здійснення безпечної діяльності у професійній сфері доц. Лихолат О.В., доц. Ніколайчук Ю.В., доц. Перейма В.В. та доц. Цибулько Г.Я.

Керівник групи забезпечення спеціальності, професор, завідувач кафедри Бондаренко В.І. опановує курс «Інформаційно-комунікаційні технології в освітній діяльності», метою якого є розширення знань з організації електронного навчання та вміння застосовувати ІКТ в освітній діяльності.

К.п.н., старший викладач Погорєлов М.Г. проходить курс «Академічна доброчесність і наукова комунікація», де вивчає питання сутності й фундаментальних цінностей академічної доброчесності, формування власного академічного капіталу.

Гарант ОП, доц. Вовк Н.В., доц. Лихолат О.В. та ст. викладач Пшеничний М.В. проходять курси із вивчення польської мови, які організовано Посольством РП в м. Києві й Жешувським університетом.

Взаємодія зі стейкхолдерами спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) продовжується.

Конференція з навчальної польової практики

26 квітня для студентів І і ІІ курсів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 середня освіта (Біологія та здоров’я людини) факультету фізичного виховання ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» відбулася конференція з навчальної польової практики за участю співробітників Донецького обласного еколого-натуралістичного центру як зовнішніх стейкхолдерів. На зустрічі обговорювались питання активної співпраці, значення польових практик для підготовки вчителів природничих дисциплін; здобувачі ознайомились зі змістом практики, одержали індивідуальні завдання і прослухали інструктаж з оформлення щоденника та складання звіту.

Значення польових практик для підготовки вчителів природничих дисциплін полягає не лише у набутті практичних навичок і умінь – це також подорожі, вивчення різноманітних об’єктів як природничого, так і соціально-економічного характеру, особлива увага приділяється питанню взаємодії людини і природи.