Усупереч та задля: українсько-польський міжнародний семінар

25-28 березня 2024 року відбувся науково-методичний семінар із міжнародною участю «УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКА СПІВПРАЦЯ В ОСВІТІ: ДОСЯГНЕННЯ ТА ВИКЛИКИ», присвячений 85-річчю Донбаського державного педагогічного університету, на якому були присутні здобувачі другого (магістерського) рівнів за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант - доц.Падалка Р.М.), викладачі та практики зі спеціальності, зокрема стейкголдер Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, учитель української мови та літератури. Досягнення європейської співпраці України та Польщі було розглянуто на секціях: 1. Освітнє партнерство в просторі вищої школи: вітчизняний та польський досвід; 2. Сучасні підходи до феномену освітнього партнерства у ЗЗСО. Про поглиблення співпраці та обмін досвідом у своїх доповідях представили польські партнери Agnieszka Szlachta (Szczecin, Polska), Рудик Мирослава (Щецінський університет, Львівський національний університет імені Івана Франка, Konrad Wojtyła (Szczecin, Polska), Samanta Busiło (Iwano-Frankiwsk, Ukraina), Agnieszka Lewicka-Zelent, (Lublin, Polska), Veronika Soloshenko (Poznań, Polska) тощо. Український досвід співпраці із ЗВО було представлено доповідями викладачів ДДПУ, ЗФПО Бахмутський фаховий коледж транспортної інфраструктури, Львівського національного університету імені Івана Франка, Маріупольського державного університету, Слов’янського педагогічного ліцею, Ліцею зі структурним підрозділом гімназії № 6 Покровської міської ради Донецької області та ін., також здобувачами філологічного факультету ДДПУ. Акцентовано увагу на українсько-польській співпраці студентів-магістрантів зі школярами, бо жива та активна наука – шлях у майбутнє партнерських взаємин.

Бінарне заняття зі стейкхолдером на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

У 2021 р. наш університет долучився до проєкту «Діяльнісний підхід у закладах вищої освіти» від фонду LEGO Foundation, у межах якого в ОП «Початкова освіта» першого бакалаврського рівня було впроваджено компоненту «Навчання через гру», спрямовану на формування готовності майбутніх учителів початкової школи до використання ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі.
26 березня 2024 року відбулося бінарне заняття студентів третього курсу спеціальності 013 Початкова освіта з цієї дисципліни із тренеркою Тhe LEGO® Foundation Іриною Пісковою, яка є стейкхолдеркою освітньої програми.
Викладачка, асистент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Наталія Корягіна, познайомила студентів із гостею і підкреслила нестандартність цього практичного заняття, саме через запрошення на нього тренерки-практикині. Студенти отримали корисні знання від досвідченої фахівчині. Пані Ірина підкреслила актуальність теми практичного заняття «Психологічні особливості розвитку молодших школярів» для сьогодення, адже воєнні дії не відбуваються безнаслідково для дитини. Студенти засвоювали тему інтерактивно, виконуючи командні проєкти.
Викладачкам удалося вдало поєднати зміст заняття з останніми досягненнями в цій галузі, із якими їх познайомила стейкхолдерка і якими буде розширений курс «Навчання через гру».
Проведена в кінці пари рефлексія засвідчила, що бінарна форма викладання є, безумовно, ефективною через органічне сполучення навчальних матеріалів, зусиль і знань декількох спеціалістів у межах одного заняття. Особливо коли в ролі другого викладача виступає стейкхолдер – особа, зацікавлена в запровадженні в освітні програми підготовки майбутнього вчительства новітніх технологій і європейських практик, якими опікується в цьому конкретному випадку Фонд LEGO Foundation і Міністерство освіти і науки України.

Звітна конференція з практичної підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта і 013 Початкова освіта (Мистецтво)

26 березня 2024 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася звітна конференція з адаптаційної практичної підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти. Студенти 1-го курсу спеціальності 013 Початкова освіта та 013 Початкова освіта (Мистецтво) представили результати свого першого професійного досвіду в межах здобуття обраної професії – учителя початкових класів. Конференцію проведено за участю фахівця-практика зі спеціальності 013 Початкова освіта Наталії Міщенко, яка акцентувала увагу на позитивних аспектах практико орієнтованого навчання майбутніх учителів початкових класів, адже здобувачі вищої освіти мають змогу вже з першого курсу зануритися в професію, зокрема спостерігати за організацією освітнього процесу в початковій школі в умовах дистанційного/змішаного навчання, професійною діяльністю вчителя початкових класів і вдосконалити свої професійні вміння й навички як майбутні вчителі. Н. Міщенко відзначила, що адаптаційна практика позитивно вплинула на формування індивідуальних здібностей студентів, активізацію їхнього професійно-педагогічного інтересу, мотивацію до вдосконалення фахових компетентностей та сприятиме професійній активності в майбутньому.

Участь стейкголдерів у засіданні наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти».

26.03.2024р. за участю стейкголдера Оксани Анатоліївни Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради Донецької області) було проведено засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література). Тематика заняття: «НУШ – виклики сьогодення в контексті навчання іноземних мов».
Одним із важливих аспектів обговорення було визначення стратегій та методів, що дозволять ефективно поєднати принципи НУШ з вивченням іноземних мов. О.А. Бабенко підкреслила потребу у розробці інноваційних навчальних програм та матеріалів, які враховують специфіку нової української школи, а також сучасні вимоги до вивчення іноземних мов. Це означає перегляд традиційних підходів до навчання та використання прогресивних, інтерактивних методів, які стимулюють зацікавленість та самостійність учнів. О.А. Бабенко зазначила важливість підготовки вчителів до роботи в умовах НУШ, що включає як оволодіння новими методами навчання, так і розвиток компетентностей у сфері міжкультурної взаємодії та використання інноваційних засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Водночас було зазначено, що успішна реалізація НУШ у контексті навчання іноземних мов потребує підтримки не лише з боку вчителів та шкільних адміністрацій, а й з боку батьків та громадськості. Тому важливим напрямком роботи стає впровадження системи комунікації з батьками та вивчення їх очікувань та потреб у контексті навчання іноземних мов у НУШ. Зустріч пройшла у форматі жвавої дискусії, обміну думками й досвідом.

Участь у «Шевченківських читаннях» стейкхолдерів ОПП

У березні на філологічному факультеті з нагоди святкування 210-річного ювілея Кобзаря здобувачі ОП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література); ОП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))" мали змогу взяти участь у проведенні Шевченківських свят, які проводили стейкґлодери Г.О.Савченко (в.о.директора ЗОШ№7, учитель української та англійської мови) й О.М.Сулакова ( заступник директора з навчальної роботи ЗОШ №10, учитель української мови та літератури); крім того, долучитися до проведення тематичних уроків і заходів, присвячених життю і творчості поета.