Методичний семінар: «Організація STEM-орієнтованого навчання в освітньому процесі сучасної школи»

23 січня 2024 року на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся семінар на тему: «Організація STEM-орієнтованого навчання в освітньому процесі сучасної школи»
У семінарі прийняли участь викладачі кафедри, здобувачі 4 курсу бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) та провідні стейкхолдери: Гусак Наталія Володимирівна, завідувачка відділення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання і технології), викладачка спеціальних дисциплін Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж»; кандидатка педагогічних наук та Ковтун Ірина Олександрівна – здобувачка 4 курсу ОП «Середня освіта» бакалаврського рівня вищої освіти, ДВНЗ «ДДПУ, вчитель трудового навчання комунального закладу «Ліцей №1» Кам’янської міської ради.
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого бакалаврського рівня Вовк Н. В. зазначила, що упровадження STEM-освіти, орієнтир на практичну спрямованість і розвиток критичного мислення, дослідницько-проєктна діяльність в рамках реалізації Концепції «Нова українська школа» ведуть до оновлення змісту освіти, її модернізації, розвитку освітнього STEM середовища, яке, у свою чергу, сприяє формуванню комплексу ключових, предметних та соціально-особистісних компетентностей здобувачів освіти.
Гусак Н. В. закцентувала увагу, що STEM-освіта – це створення умов для гармонійного формування науково-орієнтованої освіти на основі модернізації усіх напрямів освіти, а також широкий вибір особистісного розвитку. Для того, щоб навчати по-новому, вчитель має отримати: академічну свободу; право на вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; можливість розроблення та впровадження авторських, модельних навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій.
Ковтун І.О., вчитель трудового навчання та технологій, висвітлила інноваційний формат організації STEM-орієнтованого навчання в умовах шкільної та позашкільної освіти. STEM-учитель повинен глибоко знати теорію і практику компетентнісного, особистісно зорієнтованого, діяльнісного підходів, вміло реалізовувати змістові лінії в практичну площину освітнього процесу. Сьогоднішнє завдання педагога в контексті реалізації основних положень Нової української школи та запровадження STEM-освіти – створити умови для розвитку учня, його здібностей творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів.
У ході семінару відбулося обговорення значимості й необхідності імплементації STEM-освіти, мотивування учасників освітнього процесу до науково-дослідної діяльності та освіти впродовж життя, що у перспективі сприятиме формуванню ціннісних орієнтирів та світоглядних позицій здобувачів освіти, відповідальної, соціально-активної, громадсько-патріотичної поведінки та комплексу ключових, предметних, соціально-особистісних компетентностей молоді в умовах Нової української школи.

Воркшоп «Засоби долання стресу для здобувачів освіти»

06 березня 2024 р. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія Донбаського державного педагогічного університету проведено психолого-методичний вебінар на тему: «Формування важливих навичок у здобувачів освіти для подолання стресу». У роботі вебінару взяли участь 98 гостей, серед них: практичні психологи різних громад, здобувачі, представники кафедри психології. Захід був організований методичним центром психологічної служби системи освіти. Наталя Вікторівна Лугінець, в.о. директора Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти, стейкхолдер першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до участі у вебінарі запросила студентів спеціальності 053 Психологія, факультету гуманітарної та економічної освіти.
Спікером заходу виступила Матушенко Олена Анатоліївна – методист навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти. Під час заходу розкривались питання подолання стресу шляхом формування стресостійкості у здобувачів освіти. Зазначались різні способи адаптації здобувачів освіти до нових умов існування. Визначались фактори та наслідки стресу у здобувачів освіти. Надавались практичні вправи психологам у роботі з дітьми щодо подолання стресу. При виконанні психологічних вправ застосовувався зворотній зв’язок спікера з учасниками заходу. Час пройшов активно та жваво.

Відкрите практичне заняття професіонала-практика, фізичного терапевта на тему: «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ»

22 лютого відбулось відкрите практичне заняття на тему: «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ», яке проводив Олександр Кучинський, ерготерапевт та фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП «Міська лікарня № 3», м. Краматорськ. Заняття проводилось для студентів 1-4 курсів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 227 Терапія та реабілітація, а також науково-педагогічних працівників кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології.
Олександр Олександрович розказав та показав на прикладі історії хвороби умовного пацієнта як правильно проводити діагностику функціонального стану пацієнта, як кодувати функціональний діагноз за допомогою МКФ та інтервенцій, яким чином відстежувати динаміку позитивних змін після фізтерапевтичної програми реабілітації. Пане Олександр показав на прикладах організацію роботи мультидисциплінарної команди реабілітаційного відділення, шляхи комунікації з лікарями різних спеціалізацій. Також навів приклади планування мети та завдань фізичної терапії для уявного пацієнта, розробки програми фізтерапевтичних втручань.
Дякуємо шановному Олександру Олександровичу за цікаву інформацію, за особистий час, за отримані позитивні емоції та обмін цінним досвідом.

Робоча зустріч зі стейкголдерамі щодо оновлення та рецензування пакетів завдань для державної атестації за освітньою програмою «Фізична терапія, ерготерапія» бакалаврського рівня вищої освіти

18 лютого на кафедрі на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась планова робоча зустріч групи забезпечення та робочої групи спеціальності 227 Терапія та реабілітація зі стейкхолдерами, на якій були присутні: кандидат медичних наук, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 3» Краматорської міської ради; Антон Ертуганов, фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Центральна міська лікарня № 2, м. Дружківка; Ірина Собко, завідувачка відділу «Постава» реабілітаційного центра Євмінова, м. Київ.
На зустрічі обговорили оновлення банку питань для державної атестації, розширення тематики завдань з огляду на КРОК/ЄДКІ. Стейкголдери проаналізували нові тенденції в розвитку спеціальності, наголосили на необхідності впровадження їх у освітній процес, що повинно також відобразитися на відозміненні підходів до атестації, необхідно додати практичний компонент щодо методів фізтерапевтичного втручання, як одне із завдань ДА. Окремо обговорили та проаналізували зміни, які було впроваджено в ОПП «Фізична терапія, ерготерапія» та навчальний план спеціальності 227 Терапія та реабілітація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Гарант ОП, професор Владислав Дичко, подякував учасникам зустрічі за роботу, пропозиції та увагу до розвитку спеціальності і підвищення якості освіти; запевнив, що всі думки будуть враховані під час перегляду ОП.

Нарада зі стейкхолдерамі щодо обговорення звіту-самоаналізу якості реалізації та пропозицій оновлення ОП «Фізична терапія, ерготерапія» бакалаврського рівня вищої освіти

18 лютого, на кафедрі фізичної терапії, фізичного виховання та біології відбулась нарада групи забезпечення та робочої групи спеціальності 227 Терапія та реабілітація зі стейкхолдерами, на якій були присутні: Олексій Яковленко, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня № 3» Краматорської міської ради; Антон Ертуганов, фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Центральна міська лікарня № 2; Олександр Кучинський, ерготерапевт та фізичний терапевт реабілітаційного відділення КНП Міська лікарня № 3, м. Краматорськ; Вероніка Книш, студентка 3 курсу спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія; студенти спеціальності та НПП кафедри.
Члени групи забезпечення спеціальності на чолі із завідувачем кафедри ФТФВБ, професором Владиславом Дичко, обговорили зміни, які було внесено в освітню програму минулого року, заслухали побажання та пропозиції стейкхолдерів.
Олексій Вікторович наголосив, що його команда ознайомилася з відомостями самооцінювання спеціальності 227 «Терапія та реабілітація» за 2023 рік, підкреслив, що було враховано усі пропозиції; підкреслив, що радий вітати здобувачів спеціальності в реабілітаційному відділенні на практичній підготовці, яка розпочнеться у березні. Також пане Олексій звернув увагу на забезпеченні якомога ранньої реабілітації пацієнтів і запропонував додати вибіркові освітні компоненти «Невідкладна допомога, фізична терапія та реабілітація при вогнепальних ураженнях і бойових травмах» та «Протезування та ортезування. Ортопедична реабілітація» у перелік дисциплін фахового вибору. Це дозволить здобувачам розширити набір професійних компетентностей та опанувати нові навички, які наразі є необхідними в реабілітаційному процесі.
Професіонал-практик Олександр Кучинський запропонував розширити освітній компонент «Фізична терапія при захворюваннях ОРА» лекцією «Реабілітація ветеранів. Відновлення після ампутацій та осколкових поранень». Також в освітній компонент «Фізична терапія при захворюваннях нервової системи» додати лекцію «Акубаротравма. Перша допомога та реабілітація». Антон Ертуганов також запропонував додати вибіркову освітню компоненту «Особливості реабілітації у різних видах спорту».
Софія Харламова, здобувачка ВО 3 курсу запропонував розширити перелік вибіркових дисциплін новою освітньою компонентою «Основи мануально-м'язового тестування», оскільки ці дисципліна допоможе сформувати додаткові навички щодо оцінювання та діагностування функціонального стану пацієнта
Нарада пройшла плідно, дякуємо за слушні пропозиції, увагу та цікавість якістю освітнього процесу групи забезпечення спеціальності зі стейкхолдерами.