Круглий стіл зі стейкхолдерами «Розвиток спеціальної освіти в умовах воєнного стану»

21 лютого 2024 року за участі стейкхолдерів ОП «Спеціальна освіта» пройшло засідання круглого столу «Розвиток спеціальної освіти в умовах воєнного стану». У заході прийняли участь гарант освітньої програми проф. Мамічева О.В., науково-педагогічні працівники кафедри логопедії та спеціальної психології, здобувачі освіти другого (магістерського) рівня ВО та запрошені педагогічні працівники. Учасниками заходу було обговорено нові реалії функціонування системи спеціальної освіти України в умовах воєнного стану. Стейкхолдер Бабенко Анжела, директорка КУ "ІРЦ Слов'янської міської ради Донецької області" та фахівці центру розкрили важливі аспекти корекційно-логопедичної роботи в умовах воєнного стану. Роботодавцем Альоною Борисовою, директором Слов'янської спеціальної школи № 41 Донецької обласної проаналізовано основні акценти організації освітнього процесу для дітей з ООП на час воєнного стану. Практичні рекомендації та методичні поради щодо реалізації освітньо-виховного процесу із залученням ІКТ висвітлили заступник директора з навчальної роботи КЗ Спеціальна школа «Гармонія» Кам`янської міської ради Олещенко Наталія та вчитель інформатики, спеціаліст вищої категорії Кравченко Ірина. Протягом заходу усі учасники заходу виявили жвавий інтерес та долучилися до активного обговорення сучасного стану розвитку спеціальної освіти, що безперечно позитивно вплине на якість освітнього процесу під час реалізації ОП 016 Спеціальна освіта.

Проведення опитування роботодавців

На філологічному факультеті з метою отримання об'єктивної інформації щодо забезпечення якості освітнього процесу в ДВНЗ "ДДПУ" за присутності викладачів кафедри української мови та літератури, гаранта ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))" першого (бакалаврського) рівня було проведено обговорення результатів анкетування роботодавців зазначених освітніх програм – Г.О. Савченко (заступника директора з навчально-виховної роботи ЗОШ№7, учителя англійської та української мови) й О.М. Сулакової (заступника директора з навчальної роботи ЗОШ№10, учителя української мови та літератури). Зокрема, були розглянуті питання проходження виробничої практики у загальноосвітніх школах; рівня методичної підготовки здобувачів; дотримання вимог академічної доброчесності.

Життєстійкість в умовах війни

Проєкт «Гостьові професори»
Ткалич Маріанна Григорівна
докторка психологічних наук, професорка кафедри
психології Запорізького національного університету,
професорка кафедри психології Національного
університету "Львівська Політехніка",
директорка дослідницької лабораторії "Рейтинг Лаб",
тема лекції:
«Життєстійкість в умовах війни»

12 лютого 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у гостьовій лекції, яку прочитала М.Г.Ткалич. Професорка зупинилася на аспектах життєстійкості через біо-психо-соціо-парадигму, підкресливши психологічну та фізичну стійкість. Вчена поділилася корисними порадами щодо підвищення життєстійкості, такими як зайняття улюбленою справою (навчанням), планування на кілька місяців вперед, перетворення страхів на бажання, життя в теперішньому моменті та зайняття улюбленим хобі.
М.Г.Ткалич ознайомила присутніх із Rating Online: https://rating.online/ – сучасною платформою онлайн досліджень, де кожен бажаючий може пройти тести і соціологічні дослідження, розроблені дослідницькою лабораторією Rating Lab, порівняти свої результати з країною та слідкувати за власною динамікою у персональному кабінеті. Платформа Rating Online проявила себе як ефективний інструмент для збору даних, використовуваний у суспільних та маркетингових дослідженнях і проведенні соціологічних онлайн опитувань. Її багаторівнева сегментація цільових аудиторій дозволяє проводити таргетовані дослідження окремих груп та здійснювати різні панельні та трекінгові дослідження.
М.Г.Ткалич презентувала цікаві результати дослідження життєстійкості в умовах війни, які показали високий рівень життєстійкості громадян України.

Майстер-клас "Інклюзивна освіта: перспективи та реалії"

9.02.2024 р. на факультеті Спеціальної освіти, відповідно до плану роботи зі стейкхолдерами, відбувся захід зі здобувачами другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта, ОП Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедогогіка) з представниками КУ "ІРЦ Слов'янської міської ради Донецької області". Директоркою РЦ Бабенко А. за допомогою фахівців центру (вчителя-логопеда Пахомової Т., практичного психолога Терехової Г., вчителя-реабілітолога Ловінюкової Г.) було проведено майстер-клас "Інклюзивна освіта: перспективи та реалії", в якому було висвітлено інноваційні логопедичні технології в умовах інклюзивного навчання для дітей із мовленнєвими порушеннями.

Учасники обговорили широке коло питань щодо професійної готовності випускників та набуття ними професійних компетенцій. Фахівці ІРЦ поділилися своїм досвідом та вказали на необхідність формування майбутніх логопедів спеціальних навичок і умінь з урахуванням сучасних вимог.

Усі пропозиції та рекомендації будуть враховані викладачами факультету під час перегляду освітньої програми.

Колектив кафедри ЛіСП висловлює щиру вдячність усім учасникам за змістовну зустріч і цінні рекомендації щодо роботи з онлайн сервісами, які дозволяють ефективніше демонструвати та застосовувати інтерактивні логопедичні заняття у подальшій професійній діяльності.

Відкрита лекція з навчальної дисципліни «Методика навчання англійської мови»

12.02.24р. за участю стейкголдера освітньо-професійної програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти Є. А. Луганцової (вчитель англійської та німецької мов Лиманського ліцею №3 Лиманської міської ради Донецької області, учитель-методист) було проведено відкриту лекцію на тему «Професійна підготовка вчителя іноземної мови – вимоги та виклики сьогодення» в межах навчальної дисципліни «Методика навчання англійської мови». У своїй лекції Є. А. Луганцова звернулася до важливості постійного розвитку професіоналізму вчителя іноземної мови. Одним з ключових питань лекції було обговорення викладання та навчання іноземної мови у важкі часи. Є. А. Луганцова підкреслила, що складні обставини вимагають від вчителів гнучкості, творчості та емпатії; особливої уваги до психологічного стану учнів; здатності формувати в них стресостійкість та створювати безпечне навчальне середовище, надаючи учням можливості для відпочинку та відновлення. Лекція була дуже цікавою завдяки захоплюючому стилю викладання лектора та різноманітному презентаційного матеріалу. Дякуємо шановному стейкголдеру за плідну співпрацю!