Інтерактивні технології на допомогу майбутнім вихователям

23 листопада на кафедрі дошкільної освіти разом зі стейкхолдерами та здобувачами вищої освіти 3 та 4 курсу спеціальності «Дошкільна освіта. Початкова освіта» відбулося спільне проведення практично-семінарського заняття на тему «Використання інтерактивних технологій у підготовці дітей до умов НУШ».
Стейкхолдери Полєва Юлія Едуардівна (заступник директора комунального закладу освіти «Навчально-виховний комплекс 4» середня загальноосвітня школа - дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Дніпровської міської ради) та Боднарчук Інесса Олександрівна (заступник директор ЗОШ № 1 м. Слов’янськ) підготували змістовні доповіді-презентації щодо власного досвіду з означеної проблеми. Так, учасники семінарського заняття познайомилися з особливостями ведення інтерактивних дошок, програмою «Storyjumper», різноманітністю інтерактивних ігор та вправ.
Викладачі кафедри та студенти мали змогу поставити запитання щодо особливостей кожної технології.
Кожен учасник поповнив свою скарбничку знань новими цікавими матеріалами, які буде використовувати у подальшій роботі.

Система навчання в сучасних умовах

11 листопада 2022 року здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант –Падалка Р.М.) звітували про виробничу (педагогічну) практичну підготовку (у ЗЗСО), на яку було запрошено фахівців-практиків інших закладів освіти. зокрема Ковальову Наталію Миколаївну, заступника директора з НВР Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Черкаської селищної ради. Ефективна стратегія розвитку ДДПУ, удосконалення освітнього простору, інновації, досягненні високих результатів і підвищенні результативності діяльності філологічного факультету та освітнього закладу неможлива без урахування діяльності стейкхолдерів. Результати здобувачів було позитивно оцінено роботодавцями, особливо їхню здатність усвідомлювати концептуальні засади, цілі, завдання, принципи функціонування системи освіти, усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі. Здобувачі вчилися організовувати та управляти освітніми процесами в складних, непередбачуваних умовах, що потребують нових стратегічних підходів, налагоджувати співпрацю з різними соціальними інституціями, категоріями фахівців, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології та цифрові сервіси.

Залучення стейкхолдерів до участі у наукових дослідженнях студентів факультету

Протягом листопада 2022 року на фізико-математичному факультеті ДДПУ було залучено стейкхолдерів ОП (які реалізуються на бакалаврському та магістерському РВО) до участі у наукових дослідженнях студентів факультету в якості рецензентів наукових публікації здобувачів ВО, апробація яких відбувалась в межах VI Всеукраїнської Інтернет-конференції «Технології електронного навчання» TeXeL-2022 (4 листопада 2022 р.).
За результатами зазначеної роботи стейкхолдерами (з числа представників роботодавців та фахівців-практиків) Величком В.Є., Федоренко О.Г., Кайдан Н.В., Стьопкіним А.В., Топольник Я.В., Кадубовським О.А. та Зимою О.Г. було прорецензовано 5 статей (К.Д. Ковальової, А.М. Сагай, К.А. Яніної та Н.В. Ткаченко, Є.С. Олійник, І.В. Зінченко), які опубліковано у науковому електронному виданні «Технології електронного навчання» (№6, 2022 р., ISSN 2709-84000), рекомендованого до опублікування рішенням вченої ради фізико-математичного факультету ДДПУ (протокол № 3 від 24.11.2022 р.).

Виховуємо професією

Здобувачі філологічного факультету ДВНЗ «ДДПУ» взяли участь у Радіодиктанті національної єдності-2022, який відбувся в День української писемності та мови - 9 листопада. Авторка цьогорічного тексту - українська письменниця та режисерка, членкиня Українського ПЕНу Ірина Цілик, читала його народна артистка, Герой України Ада Роговцева. Метою радіодиктанту було об’єднати людей навколо України в усьому світі. Тож здобувачі другого (магістерського) рівня ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант – доц.Падалка Р.М.) разом зі стейкхолдерами та практиками зі спеціальностей за ОПП Матюшиною Людмилою Володимирівною, заступником директора з НВР Словʼянського педагогічного ліцею, учителя української мови й літератури, долучитися до флешмобу на підтримку України. Такі заходи уможливлюють гармонійно поєднати виховну та професійну підготовку здобувачів освітніх програм.

Між кафедральний семінар за участі стейкголдера на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

22 листопада на на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбувся міжкафедральний вебінар «Антидискримінаційна експертиза освітнього контенту», що його організувала кафедра природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті. У роботі вебінару взяла участь стейкголдерка освітньої програми «Початкова освіта», експертка з антидискримінації в освіті Ірина Литвин.
Проблема дискримінації в освітньому контенті актуалізувалася не так давно. У 2016 році спочатку кілька людей, потім усе більше й більше експертів і експерток займаються питанням антидискримінізації освітнього контенту. Пані Ірина розповіла, що завдяки експертизі у шкільних підручниках було виявлено кричущу кількість випадків дискримінації: ви не побачите в них неповну сім’ю – мати і діти або батько і діти; активних бабусь із дідусями, бо вони, як правило, зображуються старенькими та немічними; у них дівчатка завжди з матусями на кухні, хлопці з батьками з молотками; у задачах хтось більш працьовитий, бо зібрав більше буряків (та ну?); або – хто там у нас потенційний злодій – звісно, люди ромської національності; якщо йдеться про релігійні свята, то це апріорі християнські, ба більше – православні; ви не знайдете на сторінках людей з інвалідністю. І таких випадків в підручнику безліч! Було, адже антидискримінаційна експертиза освітнього контенту триває. І зроблено вже багато, завдяки таким завзятим фахівцям і фахівчиням, як Ірина Литвин.
Вебінар вийшов дуже результативним, адже було виконано декілька корисних практик, спікерці було поставлено багато запитань, на які вона дала вичерпні відповіді, адже як ніхто інший Ірина Литвин розуміє, наскільки важливо, аби до школи прийшли саме ті вчительки і вчителі, які не дозволять жодних проявів дискримінації як до себе, так і до нашого майбутнього, тобто, до наших дітей.