Аналіз тестування здобувачів на вченій раді філологічного факультету

17 лютого 2023 року на філологічному факультеті відбулося засідання вченої ради, на якому, серед іншого, обговорили результати опитування, яке проводилось із використанням програмного забезпечення GOOGLE FORMS під час анонімного онлайн-анкетування 27.12.2022 року. У роботі вченої ради брали участь гаранти ОПП доц. Нестелєєв М.А., доц. Падалка Р.М., доц. Рябініна І.М., доц. Лисенко Н.М. та фахівці-практики інших закладів освіти, зокрема, стейкхолдер ОПП «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова та література (англійська))», вчитель англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченко Андрій Миколайович.
На вченій раді проаналізували відповіді здобувачів, які, зокрема пропонують вводити в навчальний процес інновації й активніше залучати до спільних наукових досліджень викладачів і студентів, а також збільшити кількість стейкхолдерів, які б ділилися практичним досвідом, зокрема на ОП 035 Філологія на освітній програмі: «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література англійська))». Стейкхолдер Мірошниченко А.М. також запропоновав активніше залучити стейкголдерів до опрацювань питання щодо розширення сфери набуття практичних навиків (розширення практики в позашкільних закладах освітах і волонтерських організаціях).

Проведення опитування роботодавців

На засіданні вченої ради філологічного факультету за присутності гарантів ОПП, завідувачів кафедр, здобувачів пройшло опитування стейкхолдерів ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))" першого (бакалаврського) рівня (представників керівників освітніх закладів міста) – Ганни Олександрівни Савченко, заступника директора з навчально-виховної роботи ЗОШ №7 м. Слов'янська та Олени Миколаївни Сулакової, заступника директора з навчальної роботи ЗОШ№10 м. Слов'янська. Також на зустрічі було розглянуто результати анкетування здобувачів перших курсів зазначеної ОПП, що сприятиме подальшому вдосконаленню освітніх програм.

Співпраця зі стейкголдерами: Практичне заняття з навчальної дисципліни «Методика навчання англійської мови»

20.02.23 р. у форматі співпраці із зовнішніми стейкголдерами було проведено практичне заняття з ОК "Методика навчання англійської мови" зі здобувачами І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Практичне заняття було підготовлено стейкголдерами Луганцовою Євгенією Анатоліївною (учитель англійської та німецької мов (вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області) та Мирик Іриною Миколаївною (учитель англійської та німецької мов Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Слов’янської міської ради). Метою практичного заняття було ознайомити здобувачів з інноваційними технологіями навчання іноземної мови у старшій школі (рівень профільної середньої освіти); змістом особистісно-орієнтованого підходу; з методами і прийомами змішаного навчання для успішного формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції. Презентуючи питання інновацій в освіті, стейкголдери підкреслили, що питання удосконалення якості освіти неможливе без створення інноваційного простору, активного впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, що робить школу конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг. Саме інноваційна діяльність дає вчителю іноземних мов широкі можливості для професійного зростання, спонукає до саморозвитку, допомагає прогнозувати результати навчання, оновлює освітній процес та унеможливлює пасивність учнів під час уроку. Є.А. Луганцова та І.М. Мирик акцентували увагу на практиках особистісно-орієнтованого підходу в освіті, які дозволяють учителю та учню створювати спільну освітню діяльність, що спрямована на індивідуальну самореалізацію учня, передбачає надання йому допомоги в усвідомленні себе особистістю, у виявленні, розкритті своїх можливостей, становленні самосвідомості та самоствердження. Стейкголдери також представили прогресивні рішення в методиці навчання англійської мови для успішного формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції. Заняття пройшло динамічно, продуктивно та результативно.

Роль дисципліни «Основний музичний інструмент» в формуванні музично-педагогічної майстерності студентів

21 лютого в рамках проведення роботи зі стейкхолдерами відбулося засідання кафедри музики та хореографії, присвячене обговорюванню навчальної дисципліни «Основний музичний інструмент». До заходу були залучені члени кафедри та стейкголдери (Кутакова А. О. — здобувачка ОП «Початкова освіта», спеціальность 013 — Початкова освіта, другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2 курс, денне відділення. Телятникова Л.Г. — учителька початкових класів
Слов*янської загальноосвітньої школи 1-3 ступенів №12 Слов*янської міської ради Донецької області, старший вчитель вищої категорії). Доповідач — Чугай С. М. ( ст. викладач кафедри музики та хореографії) ознайомив присутніх зі змістом програми, яка детально описує мету, завдання вивчення дисципліни, розповідає на формування яких компетентностей налаштована програма, на досягнення яких результатів спрямована робота в рамках дисципліни «Основний музичний інструмент». Сподіваємось що саме ця програма буде сприяти формуванню любові і зацікавленості студентів до музичної культури, розвитку їх естетичного смаку, художньо-виконавської, музично-педагогічної майстерності. А все це в свою чергу матиме сприятливий вплив на здатність зберігати і приумножувати культурні цінності нашої країни і суспільства.

Міжкафедральний семінар зі стейкхолдером щодо оновлення змісту освітньої компоненти «Навчання через гру» на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти

У 2021 р. завідувачка кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Тетяна Євтухова й професор Вікторія Гринько долучилися до проєкту «Діяльнісний підхід у закладах вищої освіти», який сприяє впровадженню в процес професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи педагогічних заходів із формування їхньої готовності до використання ігрових та діяльнісних методів навчання. Відтоді здобувачі вищої освіти першого і другого рівнів опановують дисципліни «Навчання через гру» та «Діяльнісний підхід у початковій школі».
17 лютого відбулось обговорення оновлення навчального змісту курсу «Навчання через гру», який було вирішено провести як міжкафедральний семінар, адже від 2022 року, як акцентувала гарант програми проф. Ірина Вікторенко, діяльнісний підхід у поєднанні з краєзнавчим став особливістю ОП 013 Початкова освіта. Тож обговорення відбулося за участю колег з інших кафедр, які на ній працюють. Спікеркою на семінарі виступила стейкхолдерка програми – тренерка the LEGO Foundation Ірина Піскова. Вона зауважила на спрямованості освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, що і становить основу діяльнісного підходу в освіті, і занурила учасників семінару в практику ігрової взаємодії. Ірина Піскова надала практичних кейсів навчання через гру на прикладі вивчення мовно-літературної, природничої, мистецької громадянської та історичної освітніх галузей. Професіоналізм і досвідченість стейкхолдерки переконали присутніх в абсолютній необхідності переосмислення та зміни підходів педагогів задля досягнення системних змін в освіті.