Обговорення освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта»

28 січня 2021 року на кафедрі дошкільної освіти Донбаського державного педагогічного університету відбулося засідання робочої групи, відповідальної за створення та оновлення освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта.

На засіданні були присутні: зав. кафедри проф. С.М.Курінна, гарант ОПП проф. С.М.Курінна., доц. Іванчук С.А., стар. виклад. Грибоєдова Т.О., асис. Вознюк А.А. доц. Садова Т.А., доц. Георгян Н.М. доц. Дронова О.О.

До співпраці були запрошені зовнішні стейкхолдери: Безсонова Ольга Костянтинівна - завідувачка ЗДО № 67 «Сонячний» м. Краматорськ; Огурцова Світлана Василівна – завідувач ДНЗ № 60 «Журавлик», м. Краматорськ; Корнєєва Оксана Леонідівна – завідувачка ЗДО № «Мир» м. Костянтинівка.

На засіданні було обговорено питання удосконалення освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта». Під час обговорення учасники зазначили, що метою ОПП є підготовка, відповідно до запитів ринку, висококваліфікованих, конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти, які володіють сукупністю загальних та фахових компетентностей, необхідних для комплексного вирішення складних психолого-педагогічних проблем дітей дошкільного віку; фундаментальними професійними знаннями з дошкільної освіти та використання сучасних технологій гри та комунікації з дошкільниками в освітньому-виховному процесі; надання інформації щодо проведення психолого-педагогічного моніторингу сформованості базових компетентностей дітей дошкільного віку.

Гарант ОПП акцентувала увагу стейкхолдерів на вибірковій складовій освітнього компоненту, представлену для можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача, також наголосила на унікальності ОПП, адже ОПП передбачає підготовку уніфікованого працівника дошкільної освіти; унікальність програми враховує специфіку регіонального контексту і орієнтована на підготовку фахівця дошкільної освіти, здатного надавати різні види педагогічних послуг молодим батькам.

Стейкхолдери одноголосно висловили спільну думку щодо високого рівня ОПП, гарного та логічного змістового її наповнення, відповідності запитам сучасних закладів дошкільної освіти та попитам усіх категорій батьків з дітьми дошкільного віку.

Стейкхолдери запропонували: 1) підсилити практичну підготовку майбутніх фахівців дошкільної освіти; 2) збільшити кількість навчальних дисциплін, спрямованих на підготовку у вихователів навичок ігрової та комунікативної діяльності з дітьми дошкільного віку; 3) переглянути вибіркові навчальні дисципліни, що не стосуються галузі дошкільної освіти.

Дякуємо усім учасникам засідання за участь та плідну співпрацю, сподіваємося на подальшу роботу!

Онлайн-зустріч зі стейкхолдерами та роботодавцями: обговорення ОПП «Філософія»

Упродовж лютого - 02.02.21 та 05.02.21 - відбулися онлайн зустрічі в Zoom та Google Meet за участю професорсько-викладацького складу кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін, робочої групи ОПП підготовки здобувачів (другого) магістерського рівня вищої освіти 03 Гуманітарні науки на факультеті гуманітарної та економічної освіти ДВНЗ «ДДПУ», стейкхолдерів та роботодавців.

На онлайн-зустрічі були присутні: гарант ОПП «Філософія» д.філос.н., проф. кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін Ганна Ємельяненко; завідувач кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін д.філос.н., проф. Володимир Федь; керівник проєктної групи ОПП «Філософія» к.філос.н., доц. кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін Ольга Алієва; стейкхолдер-роботодавець к.філос.н., доц., завідувачка кафедри філософії та суспільних наук, Української медичної стоматологічної академії Віра Дубініна; стейкхолдер д.філос.н., проф. кафедри освітніх технологiй та охорони працi Навчально-наукового професiйно-педагогiчного інституту Української інженерно-педагогічної академії Наталія Богданова.

Під час зустрічі було розглянуто низку актуальних питань. Пропозиції висловлені робочою групою, стейкхолдерами та роботодавцями  пов’язані із підготовкою фахівців спеціальності 033 «Філософія» другого (магістерського) рівня вищої освіти, зокрема: необхідність формування комунікативних та організаційних навичок у здобувачів вищої освіти; уточнення назви вибіркових дисциплін; організація асистентської практичної підготовки; працевлаштування випускників кафедри.

Учасники зустрічі обмінялися думками щодо змісту ОПП «Філософія», переліку й змісту освітніх компонентів та фахових компетентностей, необхідних для підготовки конкурентоспроможних на ринку праці викладачів філософських дисциплін та викладачів правових дисциплін. Представники роботодавців зазначили конкретні навички, яких вони потребують від випускників, вказали на сильні сторони ОПП та надали свої рекомендації з оновлення результатів навчання.

Звіт про роботу зі стейкхолдерами за січень 2021 р. по кафедрі спеціальної педагогіки та інклюзії

21 січня 2021 року на кафедрі спеціальної педагогіки та інклюзії ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» відбулося засідання робочої групи, відповідальної за оновлення освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності  016 Спеціальна освіта.

На засіданні були присутні: гарант ОПП і члени робочої групи.  Раніше відбулася зустріч із зовнішніми стейкхолдерами. 

На засіданні відбулося обговорення важливості оновлення освітньої програми бакалаврського рівня , на що звернув особливу увагу гарант ОПП. Було акцентовано увагу щодо логічного змістового і  практичного наповнення програми, її відповідності  сучасним вимогам сьогодення та запитам спеціальних закладів освіти. 

Було внесено пропозиції щодо підвищення ефективності навчального процесу та покращення якості вищої освіти на факультеті спеціальної освіти. 

На зустрічі зі стейкхолдерами було розроблено карту стейкхолдерів, тобто їх пропозиції щодо ключових питань впливу на успішну діяльність в процесі підготовки студентів як фахівців високої кваліфікації, а саме: якісна сучасна освіта, саморозвиток студентів та сприятливі умови навчання, якісна програма практичної підготовки щодо набуття педагогічного досвіду, широкий діапазон вибіркових дисциплін в процесі навчання студентів. Ці пропозиції було відображено в рецензіях на освітню програму, які  підготували і надали стейкхолдери.

 

Гарант освітньої програми –   І.В.Татьянчикова

Засідання робочої групи ОПП «Спеціальна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта

15 січня 2021 року на кафедрі технологій спеціальної та інклюзивної освіти Донбаського державного педагогічного університету відбулося засідання робочої групи, відповідальної за перегляд та оновлення освітньої програми ОПП «Спеціальна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта.

У засіданні прийняли участь викладачі кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти проф. Дмитрієва І. В., доц. Гіренко Н. А., доц. Одинченко Л. К., доц. Співак Л. А., Іваненко А. С., Манько О. Г. та стейкхолдери:

Лопухіна Т. В. - канд. пед. наук, доцент кафедри психології та розвитку особистості, завідувач відділу професійного розвитку фахівців освіти дітей з особливими освітніми потребами «Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».

Гриненко О. М. - канд., пед., наук завідувач гуманітарно-науково-технічного відділу «Донецький обласний палац дитячої та юнацької творчості».

На засіданні було обговорено питання необхідності оновлення ОПП «Спеціальна освіта» та корегування навчального плану зі спеціальності 016 Спеціальна освіта третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. У процесі конструктивного діалогу учасники внесли пропозиції щодо удосконалення компонентів освітньо-професійної програми. Зокрема, канд., пед. наук Гриненко О. М., яка позитивно охарактеризувала представлений навчальний план та запропонувала розширити вибіркову складову освітнього компоненту, що сприятиме реалізації особистісного потенціалу здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти та формуванню індивідуальної освітньої траєкторії під час підготовки до професійної діяльності в умовах вищого навчального закладу. 

Канд. пед. наук, доцент Лопухіна Т. В., яка критично оцінюючи навчальний план, вказала на його вагомі основні переваги, наголосивши на актуальності вивчення переважної кількості запропонованих навчальних дисциплін.  

Також акцентувала увагу на необхідності посилення практичної підготовки здобувачів, як однієї із основних складових забезпечення якості вищої освіти та формування професійних компетентностей випускника.

В якості пропозиції щодо поліпшення якості навчання в сучасних умовах реформування освітньої галузі запропонувала запровадити розширене вивчення курсу сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання.

 Наприкінці робочої зустрічі учасники відзначили важливість оновлення ОПП «Спеціальна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта  для поліпшення якості результатів навчання здобувачів та висловили сподівання на подальшу плідну співпрацю.

Засідання робочої групи освітньої програми «Початкова освіта»

Уже звично засідаємо онлайн, зберігаючи купу часу й збираючи без особливого клопоту до обговорення людей зі всього чи то міста, чи країни, а буває і світу. Хай там як, але карантин змусив нас швидше набувати нових навичок, які вкрай корисні в сучасному світі. А яких ще навичок очікує суспільство від вчителя нового покоління? Саме про це говорили третього листопада на засіданні кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій школі із запрошеними стейкхолдерами – очільницею Управління Державної служби якості освіти в Донецькій області Тетяною Ремпель та головним спеціалістом сектору роботи з експертами цієї установи Іриною Литвиновою.

Викладачів кафедри зацікавили питання специфіки роботи Управління Служби загалом і процедури сертифікації зокрема. У процесі обговорення пані Тетяна надала ґрунтовні відповіді на всі питання. Разом із тим ознайомила науковців із повноваженнями та функціями управління Державної служби якості освіти в Донецькій області. А пані Ірина розповіла про перші висновки та враження учасників сертифікації учителів початкових класів, зазначивши особливості проведення останнього, третього етапу в умовах карантину.

Наразі на факультеті триває процес модернізації освітньої програми «Початкова освіта», і думка цих поважних фахівчинь щодо реформування є для викладачів педагогічного вишу дуже актуальною. Домовилися, що таку співпрацю обов’язково продовжуватимемо, адже співпраця із роботодавцями – складова успішної підготовки вчителів початкової школи. Під час  обговорення болючих проблем намітилися шляхи їх вирішення й перспективи подальшої, як ми зазначили під час розмови, співтворчості. Викладачі кафедри упевнені, що професія педагога творча, відтак підготовка його у стінах вишу – процес складний, натомість творчий.

У ході зустрічі було прийнято рішення щодо укладення угоди про співпрацю між  управлінням Державної служби якості освіти у Донецькій області й Донбаським державним педагогічним університетом.