Педагогічна практика майбутніх учителів інформатики

21 жовтня 2021 р. на фізико-математичному факультеті ДДПУ із залученням стейкхолдерів ОП «Середня освіта (Інформатика)» першого (бакалаврського) РВО представника роботодавця Зими Ганни Степанівни (заступник директора, Райгородоцька загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів Слов'янської районної ради Донецької області) та практикуючих вчителів інформатики: Теслицького Ігора Анатолійовича (Слов’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 Слов'янської міської ради Донецької області); Фролова Кирила Олеговича (Слов’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 Слов'янської міської ради Донецької області); відбулась настановча online конференція з організації виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої та вищої освіти.

 

В конференції також взяли участь провідні викладачі університету:

Стьопкін Андрій Вікторович – гарант ОП, доцент кафедри математики та інформатики (МНМ та МНІ);

Величко Владислав Євгенович – завідувач, професор кафедри МНМ та МНІ;

Остополець Ірина Юріївна – доцент кафедри загальної психології ДДПУ;

Кушакова Ірина Валеріївна – доцент кафедри здоров'я людини і фізичного виховання;

Федоренко Олена Георгіївна – доцент кафедри МНМ та МНІ, керівник «Центру кар’єри та соціально-психологічної підтримки» ДДПУ;

Кадубовський Олександр Анатолійович – декан фізико-математичного факультету, доцент кафедри математики та інформатики.

Науково-практичний семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора»

19 жовтня 2021 року на кафедрі педагогіки вищої школи було проведено кафедральний науково-практичний онлайн-семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора» у рамках реалізації плану роботи зі стейкголдерами ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки». Модератором виступила завідувач кафедри ПВШ, д.пед.н., професор Топольник Я.В. У роботі семінару взяли участь викладачі кафедри ПВШ, зовнішні стейкголдери: в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Ю.О., директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов С.Н., фахівець-практик Бондаренко Н.В. (старший майстер в/н СБРЦПО імені П.Ф. Кривоноса), в.о. директора Слов’янського енергобудівного фахового коледжу (СЕБТ), фахівець-практик, викладач вищої категорії) Турка В.М., директор ДЗПО «Сіверський професійний ліцей» Стиранець В.І., в.о. директора КЗ «Бахмутський педагогічний коледж» Рубцова М.А., директор КЗ «Покровський педагогічний коледж» к.пед.н. Олійник О.І., заступник директора з навчальної роботи КЗ «Покровський педагогічний коледж» к.пед.н., доц. Нємцева Н.С., викладач-методист КЗ «Покровський педагогічний коледж», представник роботодавця, випускниця спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (2019 р.) Мацокіна Н.Г., здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП «Освітні, педагогічні науки» та здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти за ОПП «Педагогіка вищої школи».

Під час засідання було обговорено питання щодо теоретико-практичних аспектів підготовки педагогів-тьюторів в ЗВО, особливостей професійного становлення викладача-тьютора в умовах сучасного розвитку освіти, охарактеризовано обов’язки педагога-тьютора та види тьюторської діяльності у ЗВО, окреслено перспективні напрями розвитку тьюторства в Україні.

Доповідач Топольник Я.В. презентувала навчальні та виховні технології в професійній діяльності викладача-тьютора, а саме: технології розвивального навчання, технології інтерактивного навчання, проєктна технологія (метод проєктів), нові інформаційні технології навчання; традиційна педагогічна технологія, технологія педагогічної підтримки, технологія створення ситуації успіху, технології формування творчої особистості, педагогіка співробітництва.

Окремо було обговорено питання щодо значення лідерства в освітньому процесі. «Лідерство і навчання – це речі, які не можуть існувати один без одного» (Джон Кеннеді). К.пед.н., доцент кафедри ПВШ Коркішко О.Г. ознайомила слухачів з правилами життя для лідера (як самоорганізуватися), напрямами, за якими потрібно працювати щоб стати лідером, індивідуальним планом нарощування лідерського потенціалу та вимогами щодо його розроблення. Було запропоновано перелік тренінгів й майстер-класів різного рівня щодо формування та розвитку лідерства, лідерських навичок; тест «Лідерство» (призначений для того, щоб оцінити здатність людини бути лідером).

Доповідач зазначила, що конкурентоспроможність викладача залежить від принципів та методів викладання, зокрема на засадах лідерства. Методи студентоцентрованого навчання та викладання орієнтовані на індивідуальний розвиток здобувача, а методи роботи в групі – на уміння співпрацювати з іншими, налагодження міжособистісних зв’язків та уміння долати конфлікти. Одними із найактуальніших методів, які удосконалюють професійний та особистісний розвиток сучасного викладача-лідера, є метод фасилітації та коучингу.

Присутні на семінарі зазначили актуальність висвітленої проблеми на сучасному етапі розвитку освіти і науки. Викладачі, стейкголдери та здобувачі висловили побажання плідної співпраці з організації та проведення подальших науково-практичних заходів.

Дякуємо всім за участь у семінарі та бажаємо подальшої наснаги на освітянській та науковій нивах!

Лекція-візуалізація «Процесуальна діагностика психологічних проблем за допомогою комплексу тематичних малюнків»

12 жовтня 2021 року у рамках проєкту «Гостьові лектори» для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія», 012 «Дошкільна освіта», 232 «Соціальне забезпечення» онлайн лекцію-візуалізацію провів Мазяр Олег Васильович – доктор психологічних наук, професор кафедри практичної психології Житомирського державного університету імені Івана Франка.

Під час лекції Олег Васильович ознайомив здобувачів з основами процесуальної діагностики, визначив переваги такого типу діагностичного процесу, розкрив особливості та алгоритм проведення процесуальної діагностики, а також розкрив секрети одночасної діагностичної та корекційної роботи під час аналізу малюнків. Олег Васильович поділився власним досвідом роботи використання процесуальної діагностики у роботі з клієнтами. Під час лекції здобувачі отримали унікальну можливість спробувати інтерпретувати та розібрати підготовлені малюнки під супервізією Олега Васильовича, а також надати свої малюнки для здійснення аналізу. На останок, у ході жвавої дискусії, обговорили зміст символів під час аналізу серії малюнків, значення деталей та периферії у самому малюнку.

Практична підготовка магістрантів на фізико-математичному факультеті

13 жовтня 2021 р. на фізико-математичному факультеті ДДПУ із залученням стейкхолдера ОП «Середня освіта (Математика)» другого (магістерського) рівня вищої освіти – Рульової Надії Григорівни (директор ЗОШ I-III ст. №10 Слов'янської міської ради Донецької області) відбулась настановча online конференція з організації виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої та вищої освіти.

 

В конференції також взяли участь провідні викладачі університету:

Беседін Борис Борисович – гарант ОП, доцент кафедри методики навчання математики та методики навчання інформатики (МНМ та МНІ);

Топольник Яна Володимирівна – завідувач, професор кафедри педагогіки вищої школи;

Чернякова Олеся Володимирівна – доцент кафедри загальної психології;

Величко Владислав Євгенович – завідувач, професор кафедри МНМ та МНІ;

Турка Тетяна Вікторівна – доцент кафедри МНМ та МНІ, заступник декана фізико-математичного факультету;

Кадубовський Олександр Анатолійович – декан фізико-математичного факультету, доцент кафедри математики та інформатики.

 

 

Факультет початкової, технологічної та професійної освіти. Міжнародна науково-практична конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій»

07–08 жовтня 2021 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася V Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій».

У конференції взяли участь понад 140 осіб, серед яких представники закладів вищої, середньої, дошкільної та позашкільної освіти, представники установ культури (які водночас є стейкхолдерами та роботодавцями в межах реалізації освітньої програми  «Початкова освіта» перший (бакалаврський) і другий (магістерський) рівні вищої освіти»: Валюх О. Б., директор КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»; Сиротенко О. В., учитель початкових класів Слов’янського опорного ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 13; Литвинова І. М., головний спеціаліст сектору роботи з експертами Управління Державної служби якості освіти в Донецькій області; Головань М. М., завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради;  Міщенко Н. А., учитель вищої категорії, учитель-методист Краматорської української гімназії Краматорської міської ради Донецької області, голова  ГО «Асоціація вчителів української мови та літератури Донеччини» та ін.), здобувачі бакалаврського, магістерського та освітньо-наукового рівнів вищої освіти.

Метою проведення конференції визначено консолідацію зусиль із розвитку професійної педагогічної освіти в Україні; виявлення та поширення досвіду створення і впровадження інноваційних освітніх ресурсів із вищої, середньої, дошкільної, позашкільної та мистецької освіти, різні аспекти використання ІКТ в освіті тощо. Роботу було проведено за такими основними напрямами:

  1. Нова українська школа: педагогічні інновації в системі початкової освіти.
  2. Теорія та практика організації освітнього процесу в закладах дошкільної, середньої та позашкільної освіти.
  3. Теорія та методологія професійної підготовки майбутніх учителів.
  4. Сучасні тенденції розвитку мистецької освіти.
  5. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті.

За підсумками обговорення освітніх реформ й обміну досвідом їхнього впровадження, для реалізації пріоритетних напрямів модернізації сучасної системи освіти на засадах Концепції «Нова українська школа» було зроблено такі висновки: з урахуванням сучасного стану розвитку освіти в Україні визначити стратегічні напрями й основні завдання щодо підвищення кваліфікаційної підготовки педагогічних кадрів, відповідності ліцензійним вимогам викладачів, формування мотивації та створення умов для саморозвитку педагогічних кадрів упродовж професійної діяльності; активізувати діяльність щодо розробки та реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації, спрямованих на забезпечення інтеграції науки і практичної педагогічної діяльності, формування готовності педагогів до впровадження нових Державних стандартів освіти; сприяти модернізації змісту, форм, методів навчання педагогів відповідно до вимог інформаційного суспільства; упровадженню інноваційних моделей та технологій навчання педагогічних працівників для їхнього професійного вдосконалення; забезпечувати науково-методичний супровід дослідно-експериментальної діяльності закладів освіти тощо.