Факультет початкової, технологічної та професійної освіти. Міжнародна науково-практична конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій»

07–08 жовтня 2021 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася V Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій».

У конференції взяли участь понад 140 осіб, серед яких представники закладів вищої, середньої, дошкільної та позашкільної освіти, представники установ культури (які водночас є стейкхолдерами та роботодавцями в межах реалізації освітньої програми  «Початкова освіта» перший (бакалаврський) і другий (магістерський) рівні вищої освіти»: Валюх О. Б., директор КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»; Сиротенко О. В., учитель початкових класів Слов’янського опорного ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 13; Литвинова І. М., головний спеціаліст сектору роботи з експертами Управління Державної служби якості освіти в Донецькій області; Головань М. М., завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради;  Міщенко Н. А., учитель вищої категорії, учитель-методист Краматорської української гімназії Краматорської міської ради Донецької області, голова  ГО «Асоціація вчителів української мови та літератури Донеччини» та ін.), здобувачі бакалаврського, магістерського та освітньо-наукового рівнів вищої освіти.

Метою проведення конференції визначено консолідацію зусиль із розвитку професійної педагогічної освіти в Україні; виявлення та поширення досвіду створення і впровадження інноваційних освітніх ресурсів із вищої, середньої, дошкільної, позашкільної та мистецької освіти, різні аспекти використання ІКТ в освіті тощо. Роботу було проведено за такими основними напрямами:

  1. Нова українська школа: педагогічні інновації в системі початкової освіти.
  2. Теорія та практика організації освітнього процесу в закладах дошкільної, середньої та позашкільної освіти.
  3. Теорія та методологія професійної підготовки майбутніх учителів.
  4. Сучасні тенденції розвитку мистецької освіти.
  5. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті.

За підсумками обговорення освітніх реформ й обміну досвідом їхнього впровадження, для реалізації пріоритетних напрямів модернізації сучасної системи освіти на засадах Концепції «Нова українська школа» було зроблено такі висновки: з урахуванням сучасного стану розвитку освіти в Україні визначити стратегічні напрями й основні завдання щодо підвищення кваліфікаційної підготовки педагогічних кадрів, відповідності ліцензійним вимогам викладачів, формування мотивації та створення умов для саморозвитку педагогічних кадрів упродовж професійної діяльності; активізувати діяльність щодо розробки та реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації, спрямованих на забезпечення інтеграції науки і практичної педагогічної діяльності, формування готовності педагогів до впровадження нових Державних стандартів освіти; сприяти модернізації змісту, форм, методів навчання педагогів відповідно до вимог інформаційного суспільства; упровадженню інноваційних моделей та технологій навчання педагогічних працівників для їхнього професійного вдосконалення; забезпечувати науково-методичний супровід дослідно-експериментальної діяльності закладів освіти тощо.