Засідання робочих груп спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література), Середня освіта (Мова і література (англійська)) першого та другого рівнів вищої освіти

21 січня 2021 року відбулося засідання робочих груп, відповідальних за створення та оновлення освітньо-професійних програм.

Гаранти ОПП Біличенко О.Л., зовнішній стейкхолдер (Валюх Ольга Борисівна, Матюшина Людмила Володимирівна, Ковальова Наталія Миколаївна), Лисенко Н.В., зовнішній стейкхолдер (Дєлєскє Світлана Валентинівна, Колесник Людмила Вячеславівна), Нестелєєв М.А., зовнішній стейкхолдер (Кур’янович Ірина Сергіївна, Мірошниченко Андрій Миколайович), Рябініна І.М. , зовнішній стейкхолдер (Роман Вікторія Володимирівна, Сулакова Олена Миколаївна) та здобувач 2 курсу магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) Данилейченко І. обговорили проєкти освітньо-професійних програм.

Під час обговорення учасники зазначили, що метою навчання за ОПП є поглиблення теоретичних та практичних знань, умінь, навичок студентів із фахових (професійних) дисциплін за спеціальністю 014 Середня освіта (Українська мова і література) та за вибірковими блоками, опанування загальних засад методології наукової та професійної педагогічної діяльності, формування загальних, спеціальних, професійних компетентностей, достатніх для ефективного розв’язування стандартних і нестандартних комплексних проблем у професійній педагогічній діяльності у ЗВО та ЗСО, виконання завдань інноваційного характеру для оволодіння методологією дослідницької діяльності зі спеціальності.

Гаранти зазначили, що ОПП містять вибірковий освітній компонент, представлений для можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача, передбачають професійно-практичну, педагогічну та психологічну підготовку здобувачів до професійної діяльності в закладах вищої освіти.

Під час засідання стейкхолдерами (Дєлєскє С.В., Сулакова О.М., Кур’янович І.С.)  було наголошено про важливість збільшення годин практичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури та англійської мови і зарубіжної літератури.

Цікавим і корисним був виступ Матюшиної Л.В., яка висловила побажання, щоб у процесі підготовки магістрів спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова та література) особливу увагу приділяти досягненню програмних результатів навчання, які забезпечуються вивченням дисциплін гуманітарного спрямування (українську мову, українську літературу, польську мову), а також систематично змінювати та розширювати перелік навчальних дисциплін вибіркового компонента.

Засідання робочої групи ОПП «Практична психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія

29 січня 2021 року на кафедрі практичної психології Донбаського державного педагогічного університету відбулося засідання робочої групи, відповідальної за створення та оновлення ОПП «Практична психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія.

На засіданні були присутні всі викладачі кафедри та стейкхолдери: Н.В.Лугінець – начальник Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти; І.А.Каракулова – начальник управління освіти, О.Е.Квас – спеціаліст І категорії управління освіти Краматорської міської ради; В.В.Панченко  – начальник, Ю.М.Древняк – педагог-реабілітолог  Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка; О.В.Котляров – директор Слов’янського хіміко-механічного технікуму; О.А.Бабенко – директор педагогічного ліцею ДДПУ; О.С.Міхєєв – директор ЗОШ№8 м.Дружківка; В.В.Лічман – завідувачка ЗДО№11 «Струмочок» м. Слов’янськ; Ю.В.Савицька – завідувачка, О.М. Ковальова – методист  ЗДО№24 «Ракета» м. Слов’янськ; А.Д.Смелкова – психолог Слов'янського опорного ЗЗСО І-ІІІ ст.; К.С.Редько – психолог Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Слов’янської міської ради Донецької області» (випускниця ДДПУ (2017 р.) за спеціальністю 053 Психологія).

На засіданні було обговорено питання удосконалення освітньо-професійної програми «Практична психологія». 

Стейкхолдери одноголосно висловили спільну думку щодо високої рівня ОПП, гарного та логічного змістового її наповнення, відповідності запитам сучасних закладів та попитам усіх категорій населення, що потребують психологічної допомоги та психологічного супроводу кваліфікованих фахівців.

Стейкхолдери запропонували: 1) підсилити практичну підготовку здобувачів вищої освіти; 2) збільшити кількість навчальних дисциплін, спрямованих на підготовку психолога до роботи з дітьми особливими освітніми потребами; 3) переглянути вибіркові навчальні дисципліни, що не стосуються сфери психології.

Засідання робочої групи спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

28 січня 2021 року на кафедрі педагогіки і методики технологічної та професійної освіти відбулось онлайн засідання робочої групи, відповідальної за створення і оновлення освітньої програми Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Тема зустрічі – обговорення змісту презентацій вибіркових дисциплін спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології), які буде впроваджено в навчальний процес у 2021-2022 навчальному році. Аналізував матеріали провідний стейкхолдер Олег Валентинович Ніколаєнко – директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ; та Ольга Володимирівна Кононенко – здобувач магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). Гарант ОП, доц. Н. В. Вовк доповіла, що в наступному навчальному році ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) буде доповнена вибірковими дисциплінами, які дадуть змогу здобувачам вивчати не тільки обов’язкові освітні компоненти, а й на вибір. Так, в ОП пропонується 2 дисципліни поодинокого вибору та чотири вибіркових блоки. Здобувач може вибрати для вивчення блок, завдяки якому отримає додаткову професійну кваліфікацію: Учитель інформатики, або Фахівець з автомобільного транспорту, або Дизайнер (художник-конструктор), або Виробник художніх виробів з кераміки. Також на основі ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) розроблені вибіркові дисципліни, які матимуть змогу вивчати бакалаври всіх спеціальностей ДВНЗ «ДДПУ»: «Комп’ютерні технології в дизайні», «Комікс як інструмент освітнього сторітелінгу», «Здорове харчування: принципи і підходи». Сьогодні постала необхідність обговорення інформативності презентацій вибіркових дисциплін.

Кваліфікації за вибірковими блоками ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології), які отримають здобувачі, є актуальними на ринку праці – зазначено стейкхолдером О. В. Ніколаєнком.

Здобувач О.В. Кононенко наголосила, що інформаційний обсяг кожного курсу змістовний та спонукає до вільного вибору здобувачами спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) навчальних дисциплін у межах формування індивідуальної освітньої траєкторії з метою більш повного задоволення освітніх і професійних потреб здобувачів.

Обговорення перспектив удосконалення освітньої програми Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти було конструктивним.

Засідання робочої групи спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти

28 січня 2021 року на кафедрі загальнотехнічних дисциплін, безпеки життєдіяльності та автосправи відбулось онлайн засідання робочої групи, відповідальної за створення і оновлення освітньої програми Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти. В поточному обговоренні формування індивідуальної траєкторії навчання здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня ВО, а також для здобувачів всіх спеціальностей ДВНЗ «ДДПУ» приймали участь викладачі кафедри та провідні стейкхолдери: Погорєлов Анатолій Іванович – директор Слов’янського закладу загальної середньої освіти №13, м. Слов’янськ; Клєйно Євген Олександрович – заступник директора з навчально-виховної роботи закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 9 військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області; Борисенко Ігор Володимирович – директор закладу позашкільної освіти, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва, м. Слов’янськ.

Завідувач кафедри, гарант ОП Бондаренко В.І. доповів, що на основі ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) розроблені вибіркові дисципліни, які матимуть змогу вивчати магістри всіх спеціальностей ДВНЗ «ДДПУ»: «Технологія обробки деревини», «Патентознавство». Всі дисципліни розроблені з метою задоволення освітніх і професійних потреб здобувачів, підвищення їх конкурентоспроможності та затребуваності на ринку праці, з урахуванням вимог працедавців, тенденцій розвитку спеціальності та регіональної політики у відповідній галузі.

За результатами перегляду навчальних матеріалів провідний стейкхолдер Погорєлов Анатолій Іванович відзначив, що вивчення здобувачами ДВНЗ «ДДПУ» представлених дисциплін сприяє оволодінню професійних компетенцій. Стейкхолдер Клєйно Євген Олександрович зауважив, що вибіркові дисципліни розширюють програмні результати навчання, які визначені в ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології). Представлені дисципліни надають можливість здійснення поглибленої підготовки, сприяють академічній мобільності здобувача та його особистим інтересам. Стейкхолдер Борисенко Ігор Володимирович зауважив, що представлені вибіркові дисципліни сприяють формуванню у здобувачів комунікативної та творчої компетентності.

Викладачі та стейкхолдери прийшли до загального висновку, що оновлення навчальних дисциплін відповідає актуальним тенденціям реформування та модернізації освіти.

Робота робочої групи зі створення та оновлення освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» зі стейколдерами та здобувачами

Упродовж 28 та 29 січня 2021 року відбулися зустрічі робочої групи, відповідальної за створення та оновлення освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» підготовки здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти на факультеті гуманітарної та економічної освіти зі стейкхолдерами та студентами першого курсу другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування».

У зустрічах прийняли участь:

Гончар Л.В. – гарант ОП, доцент кафедри обліку і аудиту, доц., к.е.н.,

Дзюба М. О – доцент кафедри обліку і аудиту, доц., к.е.н.,

Малахова А. В. – доцент кафедри обліку і аудиту, доц., к.е.н.,

Конобієвська А. – випускниця спеціальності 071 «Облік і оподаткування»,

Федотова Г. – здобувачка 1-го курсу другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування»,

Литвинова Л. – здобувачка 1-го курсу другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування»,

Стейкхолдери:

Згоденко Р.О. – Голова Правління ПрАТ «Інститут керамічного машинобудування «Кераммаш»,

Скляр Л.В. – головний бухгалтер ПрАТ «Інститут керамічного машинобудування «Кераммаш»,

Акінча А.Ю. – комерційний директор ПрАТ «Інститут керамічного машинобудування «Кераммаш»,

Головаш А. В. – селищний голова Черкаської селищної ради,

Дрига Н. В. – начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності, головний бухгалтер Черкаської селищної ради,

Сміренський В.В. – начальник Управління економічного та інвестиційного розвитку Слов’янської міської ради,

Башкаєв В.Г. – начальник управління житлово-комунального господарства Слов’янської міської ради,

Ярова А.Л. – начальник управління комунальної власності Слов’янської міської ради.

У ході зустрічі обговорено такі питання:

1. Унікальність освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування».

Обґрунтовану позицію щодо унікальності ОПП «Облік і аудит» для здобувачів висловила здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти Ганна Федотова.

2. Формування індивідуальної освітньої траєкторії, що здійснюється здобувачем через індивідуальний навчальний план.

Гарантом було зазначено, що в ДВНЗ «ДДПУ» затверджено Положення про формування індивідуальної освітньої траєкторії студента, яким регулюється процедура формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти, порядок організації та обрання здобувачами навчальних дисциплін вільного вибору студента та формування індивідуального навчального плану. Положення гарантує студентам реалізацію їх права на індивідуальну освітню траєкторію навчання з урахуванням власного потенціалу, особистісного росту, своїх професійних інтересів та освітньо-культурних запитів.

Також гарантом було представлено обов’язкову та вибіркову складові освітнього компоненту, покликанням якого є забезпечення формування відповідних компетентностей і програмних результатів навчання та реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів під час підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.

3. Удосконалення компонентів освітньо-професійної програми.

Пропозиції з удосконалення компонентів освітньо-професійної програми висловили стейкхолдери Смиренський В.В. та Дрига Н. В. Вони стосувалися уведення дисципліни, яка б розкривала специфіку обліку суб’єктів малого бізнесу (зокрема й власників статусу фізичної особи-підприємця).

Підсумок робочої зустрічі підведено гарантом освітньо-професійної програми другого (магістерського) рівня вищої освіти «Облік і оподаткування» доцентом, кандидатом економічних наук Гончар Любов Вікторівною, яка подякувала усім за конструктивне обговорення перспектив удосконалення освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти.